Парниковите емисии променили ветровете на Антарктида и се ускорило топенето на леда

Дължащото се на човешката дейност климатично затопляне е станало причина за промени на ветровете в Антарктида и това е ускорило топенето на леда по западното крайбрежие на континента, сочат данни от изследване, цитирани от ЮПИ и БТА.

Става въпрос за първото изследване, което показва директна връзка между предизвиканото от човешката дейност глобално затопляне и бързото топене на ледници в Западна Антарктида. Учени по-рано установиха, че проникването на топла вода от крайбрежието води до загуба на лед сред най-големите ледници в Западна Антарктида.

Сега специалистите използвали спътникови данни и климатични модели, за да анализират как са се променили ветровете от 1920 г. Данните показали, че със затоплянето на климата ветровете допринесли за по-топли условия в океаните. "Въздействието на дължащите се на човешката дейност климатични промени върху ледената покривка е сложно - заяви Пол Холанд от Британския антарктически институт. - Получените резултати навеждат на мисълта, че комбинацията от човешка дейност и естествени климатични вариации е станала причина за загубата на лед в района, която е довела до покачването на морското ниво с около 4,5 сантиметра за 100 години."

Когато създали климатични модели, за да симулират ветровете в района в бъдеще, учените констатирали, че климатичните промени ще продължат да отключват допринасящи за затоплянето на океана промени на ветровете.

"Ако големите парникови емисии продължат в бъдеще, ветровете ще се променят и може да има допълнително увеличаване на топенето на леда - отбеляза Холанд. - В случай че парниковите емисии бъдат ограничени, промените на ветровете ще са малки. Това означава, че ограничаването на парниковите емисии днес може да допринесе за намаляване приноса на този район за повишаването на морското ниво в бъдеще."

Учените знаеха, че ледената покривка в Западна Антарктида е повлияна от 10-годишен климатичен цикъл, но не бяха наясно защо ледниците започнаха да се топят толкова бързо през последните няколко десетилетия. Новото изследване дава отговор на този въпрос.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Geoscience.

Китайски учени разкриха еволюционната история на дърветата гинко билоба

Китайски учени разкриха еволюционната история на дървото гинко билоба, което ще помогне за опазването и отглеждането на вида. Гинко билоба е едно от най-старите растения на планетата. Предполага се, че първите дървета се появяват преди повече от 240 милиона години. Въпреки глобалните промени в климата и човешката дейност,

„Хуауей" откри тренировъчен център за 5G инженери във Великобритания

"Хуауей" откри официално своя Център за обучение на 5G инженери в Бирмингам. Той е с капацитет за подготовката на 20 души едновременно. Курсовете продължават пет дни и запознават с 5G технологиите, принципите на съвременното мрежово инженерство и практическото инсталиране на 5G мрежово оборудване, заявиха от компанията.

Пин иска компенсация от Епъл за нарушаване на патент при производството на AirPods

Производителят на хендсфри устройства Пин (Pinn) внесе иск срещу Епъл (Apple) за нарушаване на патенти при производството на безжичните слушалки ЕърПодс (AirPods), съобщава ТАСС, позовавайки се на сайта "Епъл инсайдър", специализиран в новини за Епъл. По данни на сайта искът е внесен в съд в Калифорния

Неандерталците изчезнали заради ушни инфекции

Неандерталците са били изчезнали заради хронични ушни инфекции. Изненадващаха хипотеза е на учени от университета на щата Ню Йорк, пише сайтът Phys.org. Американските антрополози реконструираха eвстахиевите тръби на изчезналия човешки вид. Тези канали съединяват средното ухо с устната кухина. Оказало се

Учени: Най-големият вулкан на юпитеровата луна Йо скоро ще изригне

Американски астрономи анализираха данни, събирани от години, и установиха, че най-големият вулкан на юпитеровата луна Йо ще изригне във всеки момент, съобщи ЮПИ. Изригванията на вулканите са доста трудни за прогнозиране на Земята, а какво остава за космоса. Вулканът Локи на четвъртата по големина юпитерова луна обаче изригва изненадващо редовно -

Пак отложиха изстрелването на японския космически товарен кораб "Конотори"

Изстрелването на японската тежка ракета-носител "Ейч 2 Би" с безпилотния космически товарен кораб "Конотори-8" до Международната космическа станция /МКС/ беше отложен за втори път, съобщи компанията "Мицубиши хеви индъстрийз", цитирана от БТА. Стартът е отложен за едно денонощие и е заплануван за 24 септември в 19:05 часа българско време.

Китайски учени проведоха измерване на лунния прах на мястото на кацане на „Чанъ-3"

Китайски учени извършиха измерване на лунния прах на мястото, където кацна сондата „Чанъ-3", предаде Радио "Китай". При контролирана температура с помощта на лепкав кварцов кристален микробаланс на борда на сондата учените от Института по физика на Ланджоу установиха, че общата маса на утаяване на височина 190 см над лунната повърхност по време на

The Independent: Астероид е преминал почти незабелязано много близо до земята

Най-големият астероид, който преминава на много близка дистанция до земята от век насам се е „изплъзнал“ през системите на НАСА за засичане на небесни тела, разкриват вътрешни имейли на организацията, пише британският вестник The Independent. Астероидът с името „2019 OK “ почти е преминал покрай земята без да му бъде обърнато никакво внимание.

Фейсбук преустанови действието на десетки хиляди приложения