КЗП съветва как да се пазим от измами с цените през лятото

https://www.24chasa.bg/novini/article/7612400 КЗП съветва как да се пазим от измами с цените през лятото КЗП съветва как да се пазим от измами с цените през лятото www.24chasa.bg
Снимка Рixabay

По време на активния летен сезон по морето и в планинските места за отдих нерядко се наблюдава завишаване на цените, напомнят от Комисията за защита на потребителите /КЗП/. "Всички са наясно, че когато отидат на почивка, цените в курортите ще са по-високи в сравнение с тези в традиционно обитаваните от тях места. В условията на пазарна икономика ценообразуването е свободно. Но проблем би било, ако информацията за по-високите цени се поднася по начин, който неприятно изненадва хората в последния момент. Това е нещо, за което ние определено можем да се намесим, защото по закон всички търговци са длъжни коректно да обявяват цените на предлаганите от тях стоки и услуги. Нашите екипи са на терен и в готовност да реагират при всяка нередност на пазара", коментира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, цитиран в прессъобщение на КЗП съобщава БТА.

Понякога в нарушение на закона търговците обявяват едни цени на етикетите върху продуктите или на щендерите в близост до дадената стока, а на касата маркират по-високи. Това се отнася, както за артикули в промоция, така и при продажбите на реални цени.

На почивка обикновено се купува най-необходимото. Затова от КЗП предлагат да запомним цените на избраните от нас стоки и да проследим как се таксуват на касата. Когато обаче сме отседнали в собствен имот или на свой близък, тогава можем да напълним повече потребителската кошница. В такъв случай е достатъчно да запомним цените на няколко от стоките - 2, 3 или 4, предлагат от Комисията. За предпочитане е това да са най-скъпите или ако са промоционални - тези с най-висок процент отстъпка. В случай че всяка от тях бъде маркирана на посочената в рекламата или на етикета цена, тогава вероятността и с останалите нещата да са наред, е голяма. Но ако има разминаване някъде, е добре да проверим отново цените на всяка от стоките поотделно.

Ако на касата установим разминаване между обявена и приложена цена, трябва да настояваме стоката да ни бъде продадена на обявената цена. В случай че търговецът откаже, не трябва да купуваме, съветват от КЗП. Важно е в подобни случаи да сигнализираме и в Комисията за защита на потребителите, за да бъде извършена проверка и при установяване на същите обстоятелства - наложена санкция. Същевременно ще можем да получим съдействие за възстановяване на надвзетите суми, ако търговецът не е реагирал адекватно.

Ако установим разминаването по-късно, трябва да се върнем в магазина и да покажем на служителя на касата или на управителя на обекта маркираното на касовия бон. Трябва да настояваме, че обявената цена - в реклама или на етикета, е по-ниска от тази на издадената ни касова бележка. Наше право е да ни възстановят разликата или да вземат обратно стоката, като ни върнат парите, напомнят от КЗП.

Независимо къде продава: в стационарен магазин, в интернет, във временен обект - по закон всеки търговец е длъжен да посочва продажната цена на стоките. Ако самата стока е твърде малка, той може да постави цената в близост до нея, но и тогава трябва да е недвусмислено за кой артикул се отнася тя. И същата тази цена трябва да се маркира на касата.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

“Томас Кук” е пред фалит, последният засега полет до България е тази събота

Във Великобритания готвят мащабна операция по прибиране на туристите у дома Най-старата туристическа компания в света - “Томас Кук”, е заплашена с фалит. Този уикенд ще бъде критичен за фирмата, тъй като трябва да намери още 200 млн. паунда освен 900-те млн., които основният ѝ акционер - китайската Fosun Tourism, обеща да даде, за да я спаси

Правителства похарчили за 20 г. 77,6 млрд. лева, без да има полза

Разходите преди избори имали най-слаб контрол Правителствата са похарчили 77,6 млрд. лв. за 21 г., без да има полза. В същото време успешните проекти са били на стойност 34,4 млрд. лв. Това показва изследване на Института за пазарна икономика (ИПИ) за периода от 1998 до 2017 г. То анализира работата на централната администрация

20% от пътуванията със самолет на българите това лято - до Германия

20% от резервациите за самолетни билети, които са направили това лято българите, са били до Германия. Това показват данни на една от най-популярните платформи за търсене и резервиране на самолетни билети. Броят на резервациите от нашата страна за летния период е нараснал с 18,3% спрямо миналата година,

Водещите европейски телевизии обединяват сили в полза на неограниченото видео по всички платформи

В срещата на върха се включи и Кристоф Майнуш, шеф на собственика на BTV- СМЕ Европейският медиен алианс (EMA) обединява сили за стимулиране на неограниченото видео съдържание през всички платформи в Европа • Главните изпълнителни директори на телевизионните оператори, членове на EMA, се споразумяха за сътрудничество,

Десетилетия на растеж на туризма стимулираха задграничните пътувания сред китайците

Задграничният туризъм вече не е само привилегия за бизнесмените и политиците в Китай. Днес, той е част от ежедневието за мнозина китайци, благодарение на безпрецедентния икономически ръст на страната, облекчаването на визовите политики и растящото желание на хората за пътешествия. През 2017 г. са направени 143 милиона пътувания зад граница

Не е ясно кога ще стартира груповият лов на дива свиня

Все още не е ясно кога ще бъдат открит груповият лов на дива свиня. Това стана ясно от отговор на министерството на земеделието на въпроси на "24 часа".  От там обясниха, че в момента се извършва активна комуникация с всички заинтересовани страни и специалисти, които имат отношение по темата. "Очакват се становища и след консолидирането им ще бъде

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Ангелкова: Блогъри и влогъри ще рекламират България като туристическа дестинация

Блогъри и влогъри ще рекламират България като туристическа дестинация, съобщи днес във Варна ресорният министър Николина Ангелкова. По думите й предстои среща с популярни български и чуждестранни личности, които се занимават с такава дейност, като фокусът на разговорите ще бъдат възможностите за културно-исторически туризъм у нас, предава БТА.

Глобалното влияние на китайската столица Пекин се разраства

Международното влияние на китайската столица Пекин се разраства на фона на усилията ѝ да се превърне в метрополис от световна класа, каза нейният кмет Чън Дзинин на пресконференция тези дни. „Градът е свидетел на огромните исторически промени за изминалите 70 години. С усъвършенстваните функции на „четирите центъра", градът се преобрази"

"Брикел": Има риск три града да останат без парно и топла вода

Спирането н "Брикер" селд предписание на РИОСВ – Стара Загора е неправомерно и може да остави без парно и топла вода три града. Това са казва в стъновище на изпълнителния директор на на дружеството Янилин Павлов. Той посочва, че са получили редица предписания във връзка с поставяне на камери, предприемане на мерки за увеличаване на контрола

Топлофикацията в Перник: Доказа се, че не замърсяваме

Във връзка с разпространената информация, че експертите на РИОСВ – Перник са установили основния източник на миризмите, оприличавани на бакелит, усещащи се ежедневно в тъмната част от денонощието на територията на града, бихме искали да се обърнем към обществеността и ангажираните по темата институции.

Проучване: Икономиката е най-големият проблем на Турция, САЩ - най-големият й враг

Турската социологическа агенция АДА /"Анализ на оценката на проучванията"/, известна с това, че прогнозира с най-голяма точност избирането на Екрем Имамоглу за кмет на Истанбул на повторния вот, оповести резултати от проучване на общественото мнение във връзка с критичните проблеми на Турция. Според допитването критични проблеми в Турция са

НСИ: Разходите за труд нарастват с 11%, а за заплати - с 10,9% през второто тримесечие

По предварителни данни на Националния статистически институт през второто тримесечие на 2019 година общите разходи на работодателите за един отработен час от наетите от тях лица нарастват с 11,0% спрямо същото тримесечие на предходната година, като това представлява леко забавяне на темпото на растеж от 12,9%, отчетено в началото на годината.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber