Чип в мозъка ще бори затлъстяването с ток

https://www.24chasa.bg/novini/article/7606836 Чип в мозъка ще бори затлъстяването с ток Чип в мозъка ще бори затлъстяването с ток www.24chasa.bg

Чип в мозъка ще бори затлъстяването с ток, когато преяждаме. Това съобщава БГНЕС.

Той е разработен първоначално от компания за медицински технологии за лечение на хора с епилепсия. Веднъж имплантиран в мозъка, той записва мозъчната активност непрекъснато и причинява лек електрически удар, когато открие специфичен модел на дейност, сигнализиращ за началото на припадък. Този удар е предназначен да спре пристъпа, преди да започне.

Неотдавнашно проучване, публикувано в Proceedings of the National Academy of Sciences, показва, че същата техника може да се използва за потискане на поведението на мишки при хранене. Сега учени от университета в Станфорд искат да разберат дали може да работи и върху хора, които страдат от това, което е известно като „хранене извън контрол“.

Клиничното такова, което ще се проведе в продължение на пет години, ще бъде проведено с шестима участници, които ще бъдат имплантирани с RNS чипа в мозъка си в продължение на поне 18 месеца. Чипът ще следи мозъчната активност в продължение на шест месеца, преди да бъде стартирана стимулацията, в опит да се идентифицира модела на активност, който сигнализира за повишен апетит. Целта е първо да се определи дали процедурата е осъществима и безопасна и след това, ефективна.

Учените подчертават, че процедурата не е предназначена за хора, които се опитват да отслабнат само малко. За да отговарят на изискванията на изследването, хората трябва да имат индекс на телесна маса (ИТМ) над 45 и да не са отслабвали чрез стомашна байпасна хирургия или когнитивно-поведенческа терапия. "Това са пациенти, които по същество умират от затлъстяването си", казва д-р Кейси Халпърн от Станфорд пред медийния център за здраве „Elemental“.

Други клинични проучвания са използвали подобен подход, наречен дълбока мозъчна стимулация (DBS), за да се опитат да лекуват затлъстяването. Въпреки това, DBS, който най-често се използва за лечение на болестта на Паркинсон, осигурява продължителен електрически ток, докато RNS излъчва ток само когато открие целевия модел на активност.

Халпърн се съсредоточава върху област, наречена nucleus accumbens - център за удоволствие в мозъка, който е виновник за чувствата за задоволяване и зависимост.

Предизвикателството според учените ще бъде отделянето на реакцията на мозъка към мазни храни от реакцията му към здравословните храни и от другите чувства на задоволяване. Има притеснение, че стимулирането може да предизвика чувства на депресия или анхедония - загуба на интерес към нещата и обща неспособност да се изпитва удоволствие.

Роскосмос планира марсиански мисии в бъдеще

Срокът за ползване на Международната космическа станция (МКС) може да бъде удължен до 2030 г., предаде ТАСС. Това заяви на форума "Машук" в Пятигорск изпълнителният директор на Роскосмос за пилотираните космически програми Сергей Крикальов. "В момента срокът за ползване на станцията е до 2020 г., а с партньорите си се договорихме за удължаване до

Роскосмос: Американските колеги са забравили технологии, които са ползвали преди 60 години

Генералният директор на Роскосмос Дмитрий Рогозин смята, че свързаната с американската лунна програма загуба на технологии и необходимостта от създаване на нови се обясняват със смяната на поколения инженери, предаде ТАСС. "Не се съмнявам, че операцията по кацането на Луната е била извършена, но е странно как американските колеги са забравили

Вижте какви са основните задачи на робота Фьодор в открития космос

Предаване на телеметрична информация, параметри на полета и отработване на бъдещи дейности в открития космос ще са основните задачи на робота Фьодор по време на космически полет, предаде ТАСС. Това заяви генералният директор на Роскосмос Дмитрий Рогозин. "Фьодор има много задачи - предаване на телеметрични данни, определяне на всички параметри,

Древните египтяни са дошли от Марс?

Ловец на НЛО твърди, че е открил древноегипетски артефакт в снимки на НАСА на Марс. Скот Варинг смята, че е забелязал знаци на саркофаг, вграден в скалната повърхност на червената планета, предава The Sun. Той вярва, че неговото откритие доказва, че древните египтяни са дошли от Марс. "Открих нещо много интересно за Марс,

Русия показа видео от първия полет на новия безпилотен дрон „Алтиус-У“

Най-новият руски разузнавателен дрон „Алтиус-У“ с маса 6 тона е извършил първия си полет. Това се казва в разпространено във вторник съобщение от Министерството на отбраната на Руската Федерация, предава ТАСС, цитирана от "Фокус".  „Полетът продължи 32 минути на височина 800 метра в изцяло автоматичен режим на едно от изпитателните летища

Астрономи наблюдаваха пряко скалиста екзопланета, голяма колкото Земята

Астрономи наблюдаваха пряко с телескоп на НАСА скалиста екзопланета, голяма колкото Земята, но без атмосфера, съобщи Ройтерс. Повърхността на планетата HS 38844b, която е на 48,6 светлинни години от нас, прилича на пустошта на Луната или на Меркурий. Възможно е тя да е осеяна с тъмни вулканични скали.

Пластмасовите отпадъци се превръщат в "камъчета", може да не ги разпознаете на плажа

Някои пластмасовите отпадъци могат да стоят незабелязани по плажовете в цял свят, защото приличат на "скали и камъчета", съобщи в. "Дейли мейл", цитиран от БТА. Учени откриха такива сиви камъчета по британския бряг и ги нарекоха "пиропластмаса". Те се образуват от стопена твърда пластмаса или найлон, а след това водата и вятърът ги заоблят.

Хакери могат да разбият паролата ви само по шума от клавиатурата