Учени конструираха роботизирана опашка, която да държи изправени старите хора

https://www.24chasa.bg/novini/article/7606660 Учени конструираха роботизирана опашка, която да държи изправени старите хора Учени конструираха роботизирана опашка, която да държи изправени старите хора www.24chasa.bg

Милиони години след като нашите праисторически предци еволюираха така, че да загубят опашките си, японски учени конструираха техен роботизиран вариант, който да помага на старите хора, пише агенция Ройтерс, цитирана от БТА.

Новият изкуствен орган, кръстен "Arque" /Арка/, е с дължина един метър. Той имитира опашките на гепардите и други животни, които им помагат да запазят равновесие и при катерене.

Учени от университета "Кейо" демонстрираха роботизираната опашка, която действа по принципа на махалото. Когато човешкото тяло се наклони на една страна, придатъкът, привързан със специален колан, балансира в противоположна посока.

Колкото повече Япония се състарява, толкова по-настоятелни стават опитите на учените да запазят населението работоспособно и когато достигне третата възраст. Докато други нации разчитат на внос на работна ръка, Страната на изгряващото слънце предпочита да заложи на технологиите за решаването на проблема.

Роботизираната опашка използва 4 изкуствени мускула и сгъстен въздух, за да може да се движи в осем посоки. Засега тя е все още лабораторна разработка, но когато стане по-гъвкава, тя ще може да бъде използвана във всекидневния живот. От една страна тя ще помага на възрастните хора да пазят равновесие, но също така ще може да бъде използвана в работна обстановка. Тогава тя ще помага на складовите работници, носещи големи товари, да

не залитат в една или друга посока.

Иновациите тласкат напред развитието на китайската икономика

Изводи и положителни оценки от доклада за Глобалния иновационен индекс за 2019 г. Силата на Китай в областта на иновациите продължава да се увеличава, показва докладът на Глобалния иновационен индекс (GII) за 2019 г. Според проучването глобалната иновационна география се измества от икономика с високи доходи към икономика със среден доход

Новозеландските папагали какапо се увеличават

Програмата за размножаване на новозеландските папагали какапо постигна впечатляващ успех, след като популацията им достигна 200 екземпляра за пръв път от повече от 7 десетилетия, предаде ДПА. "Популацията им вече наброява 200 екземпляра", заяви главният научен съветник по програмата Андрю Дигби. Какапо бе описан навремето от британския зоолог Марк

Парниковите емисии променили ветровете на Антарктида и се ускорило топенето на леда

Дължащото се на човешката дейност климатично затопляне е станало причина за промени на ветровете в Антарктида и това е ускорило топенето на леда по западното крайбрежие на континента, сочат данни от изследване, цитирани от ЮПИ и БТА. Става въпрос за първото изследване, което показва директна връзка между предизвиканото от човешката дейност

Учени откриха метод за подмладяване на главния мозък

В рамките на експерименти с плъхове специалисти от Кембриджкия институт за изследвания със стволови клетки обърнаха в обратна посока стареенето на главния мозък, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.  Учените изследвали централната нервна система у млади и стари гризачи, за да определят влиянието на увеличената нееластичност на мозъка върху

МиГ-31 полетя в близкия космос (Видео)

Телевизионният канал „Звезда“ публикува видео от учебен полет на височинен изтребител МиГ-31БМ от морската авиация на Тихоокеанския флот в близкия комсос, предава РИА Новости, цитирана от "Фокус". „За първи път във въздушни боеве на практически таван участваха нови модернизирани височинни изтребители-прехващачи МиГ-31БМ“,

Китай е домакин на международно състезание за автономни роботи

Този уикенд Китай за първи път е домакин на международно състезание за автономни роботи, известно като „2019 Running Robots Game". В надпреварата, която изисква от роботите да извършват възможно най-бързо множество задачи само за 8 минути, се включиха над 30 международни отбора, предаде bulgarian.cri.cn.

Google свали 85 приложения, които са заразени с adware – имат 8 милиона изтегляния

Cлyчвaлo ли ви ce e дa изтeглитe пpилoжeниe нa cмapтфoнa cи, cлeд ?oeтo ?oличecтвoтo пo?aзвaни pe?лaми дa ce yвeличи? Cтaвaт вce пo-дocaдни и вce пo-тpyдни зa пpeмaxвaнe. A?o oтгoвopът e дa, тo cтe ce cдoбили c пpилoжeниe, ?oeтo paзпpocтpaнявa аdwаrе, съобщава kaldata.com E?ип изcлeдoвaтeли нa Тrеnd Місrо oт?pивa пpи?aчeн аdwаrе в 85 пpилoжeния в

Астрономи откриха нов вид космически катастрофи

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг. Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи

Китай ще финансира над 41 000 научни проекта

Китай ще отпусне 21,03 милиарда юана ( около 2,99 милиарда щатски долара) за финансирането на 41 752 научни проекта, съобщи в петък Националната фондация за природни науки (НФПП), цитирана от bulgarian.cri.cn. Фондът ще бъде разпределен между 10 типа научни проекти, сред които ключови за нацията и за международното сътрудничество

САЩ удължават срока на Huawei да закупи оборудване от US компании?

Съединените щати вероятно ще удължат с 90 дни срока, в който китайският технологичен гигант Huawei има право да закупува оборудване от американски компании. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници от американското Министерство на търговията. Още през май Huawei получи временно разрешение да придобива някои американски