В Гренландия откриха жива акула по-стара от Шекспир

https://www.24chasa.bg/novini/article/7604217 В Гренландия откриха жива акула по-стара от Шекспир В Гренландия откриха жива акула по-стара от Шекспир www.24chasa.bg
СНИМКА: инстаграм/juniel85)

Учени откриха във водите край Гренландия жива акула, родена през 1505 година, което я прави по-стара от гения на английската литература Уилям Шекспир, пише в. "Сън".

Специалистите безпогрешно могат да определят възрастта на гренландската полярна акула, тъй като тя расте с по 1 сантиметър всяка година. Представителите на вида са истински рекордьори-дълголетници в животинския свят, предава БТА.

Професор Ким Пребел отбеляза, че новооткритият екземпляр е най-старото живо гръбначно същество на планетата. Учените изучават неговата ДНК с надеждата да открият тайните на дългата продължителност на живота на този вид.

Гренландската полярна акула се храни основно с риба, на биолозите никога не са наблюдавали как тя ловува. В стомасите на този морски хищник са откривани парчета от елен, дори от кон.

Средната продължителност на живота на гренландската полярна акула е 272 години. Това са най-северните и най-студенолюбивите акули между всички останали. Най-големите екземпляри могат да достигнат до 7,3 метра. Но обикновено средната дължина на тези животни е 2,4.-4,8 метра, а теглото им не превишава 400 килограма. Месото на гренландската акула е считано за национално ястие в Исландия.

Учени взеха яйцеклетки от застрашения от изчезване северен бял носорог

Ветеринари в Кения успешно взеха яйцеклетки от двата останали женски екземпляра северен бял носорог, предаде Франс прес. Това е важна крачка към спасяване на вида от изчезване. Науката е последната надежда за спасяване на северния бял носорог - единия от двата подвида бял носорог, след като последният мъжки екземпляр Судан умря миналата година на

Учени за пръв път размножиха атлантически корали в лаборатория

Учени във Флорида за пръв път успяха да предизвикат репродуктивно изпускане на хайвер и сперма на застрашени атлантически корали в лабораторни условия, предава агенция Ройтерс. Това постижение е истински пробив, тъй като ще могат да се спасят много оголени рифове в дивата природа. Експериментите са били проведени в аквариума на Аполо бийч близо до

Учени: Идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация

Учени от университета Куинс в Белфаст установиха, че идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация от бързо изчезване, съобщи Физ.орг. По-рано се смяташе, че с годините населението на острова постепенно се увеличавало. Специалистите обаче използвали алгоритъм за преценка на броя на жителите му въз основа на археологически находки

НАСА кръсти на името на "Ролинг стоунс" марсианска канара

Американското космическо ведомство реши да окаже чест на легендарната британска група "Ролинг стоунс", като кръсти марсианска канара на тяхно име пише в. "Дейли мейл". Когато космическият апарат на НАСА "ИнСайт" кацна на повърхността на Червената планета миналата година, той размести голям камък, който се изтъркаля настрани.

Астероидът Рюгу помага на учените да опознаят формирането на планетите (Видео)

Астероидът Рюгу крие все по-малко тайни - нови негови снимки, направени от малкия френско-германски робот "Маскот" с размерите на кутия за обувки, ще помогнат на учените да опознаят формирането на Слънчевата система, предаде Франс прес. "Маскот" (Mobile Asteroid Surface Scout) бе изведен в космоса от японската сонда "Хаябуса-2",

Експерти: Изкуствен интелект "убиец" заплашва света

"Амазон" и "Майкрософт" са сред компаниите, които могат да са начело на глобална надпревара във въоръжаването, базирано на изкуствен интелект, пише в доклад на холандска неправителствена организация, предаде БГНЕС. Най-големите 50 високотехнологични компании са класирани от неправителствената организация "Pax" по три критерия: Могат ли да

Китайският пазар на роботи ще достигне 8,6 милиарда щатски долара през 2019 г.

Китайският пазар на роботи се очаква да достигне 8,68 милиарда щатски долара тази година, с прогнози за среден годишен ръст от 20,9% за периода 2014г. – 2019г., се казва в доклад на Китайския институт по електроника, информира Радио "Китай". Процъфтяващият китайски пазар на роботи ще представлява около 29,5% от световния през 2019 г

"Минутка за Китай" - Световно изложение по роботика (Видео)

Днешната минутка за Китай представя Откриването на световното изложение по роботика, което започна на 20 август и ще продължи до тази

Децата в китайските села прекарват повече време с мобилните устройства

Децата в селските райони прекарват повече време на мобилните устройства и компютрите в сравнение с връстниците им в градовете, информира Радио "Китай". Това сочат резултатите от проучване на Китайския национален детски център, според които след края на учебните часове младежите в цялата страна прекарват повече време в занимания с електронни игри и

Черепът на древна маймуна разкрива тайни на еволюцията

Останките от древна маймуна помагат на учените да разберат повече за еволюцията на мозъка на човека, съобщи АФП. Приматът е живял преди 20 милиона години в Андите. Той е бил толкова малък, че би могъл да се побере в ръката на човек. В изследване, публикувано в сряда в списание "Сайънс Адвансес", учени от Китай и САЩ показват използването на

Потребители от цял свят се оплакват от проблеми с Инстаграм

Потребители на Инстаграм от целия свят се оплакаха, че социалната мрежа не работи нормално, пише Риа новости, цитирана от dariknews.bg. Проблемите започнали около 0:40 часа българско време на 22 август, като бързо се натрупали оплаквания от САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Холандия, Русия и други държави.

Роботът Фьодор полетя в космоса с думите на Гагарин: Готов. Поехали, Поехали! (Видео)