Учени откриха останки от огромен папагал

https://www.24chasa.bg/novini/article/7595645 Учени откриха останки от огромен папагал Учени откриха останки от огромен папагал www.24chasa.bg
Факсимиле: theguardian.com

Учени са открили останки от папагал с внушителни размери, достигал на височина до един метър и обитавал Нова Зеландия преди около 19 милиона години, предаде ДПА, цитирана от БТА.

"Нова Зеландия е прочута с огромните си птици - моа, гъски, орли. Досега обаче никой никъде не е откривал изчезнал гигантски папагал", казва Тревър Уърти от университета "Флиндърс" в Сидни, Австралия.

Палеонтолозите са нарекли древното пернато Heracles inexpectatus в чест на митологичния персонаж Херкулес, известен с осанката и силата си, и на неочакваната природа на находката.

Останките от гигантския папагал са намерени в близост до бившия миньорски град Сейнт Батанс в централната част на Отаго, Нова Зеландия.

Папагалът, кръстен на Херкулес, е достигал на височина до един метър. Теглото му е било около седем килограма. Създанието е имало масивна човка, с която е похапвало не само "обичайни папагалски храни", но вероятно и други папагали.

Пернатият Херкулес е бил двойно по-едър от критично застрашения Какапо - най-едрия известен папагал.

Ваксината срещу COVID-19 на "Джонсън и Джонсън" пристъпва към 3-та фаза на изпитания

Компанията "Джонсън и Джонсън" пристъпи към третата фаза на клиничните изпитания на своята ваксина срещу новия коронавирус, предаде ТАСС. Агенцията цитира съобщение за медиите на корпорацията, в което се казва, че в тестовете ще вземат участие 60 хиляди доброволци от осем страни на три континента. От компанията се надяват

Основателите на DeepCode (от ляво на дясно): Д–р. Веселин Райчев (PhD ЕТН Цюрих, CTO), Борис Паскалев (CEO, M.Sc. MIT,  EMBA TRIUM), Проф. Мартин Вечев (Професор, ЕТН Цюрих)

AI стартъп създаден от българи придобит от световен лидер в киберсигурността

Основан от трима българи, стартъпа DeepCode от Швейцарския федерален технологичен институт (ETH), създал първата система базирана на изкуствен интелект за проверка на компютърен код, е закупен от Snyk, световен лидер в киберсигурността, последно оценен на 2.6 милиарда долара. DeepCode разработва първата система за изкуствен интелект (AI)

Синтетичните микрофибри, отпрани от дрехите, достигат не само до водните басейни, но и се натрупват в почвата СНИМКА: Pixabay

Учени: Прането на изкуствени дрехи замърсява и сушата

Синтетичните микрофибри, отпрани от дрехите, достигат не само до водните басейни, но и се натрупват в почвата, съобщи Сайънс алърт. Учени от университета на Калифорния в Санта Барбара установиха, че синтетичните микрофибри в почвата са почти толкова, колкото във водата. От началото на производството им през 50-те години на миналия век под формата

МКС направи маневри, за да избегне отломки от стара японска ракета

Екипажът на Международната космическа станция (МКС) бе принуден да направи маневри, за да избегне космически отломки от стара японска ракета, предаде Франс прес, като се позова на НАСА. От съображения за сигурност хората на борда - двама руснаци и един американец, - се събрали в руския отсек на МКС, за да може да се евакуират с капсулата "Союз"

Компанията показа прототипите на 3-те самолета.

СНИМКА: “ЕЪРБЪС”

“Еърбъс” пуска революционни екосамолети, задвижвани с водород

Компанията се надява до 2035 г. те да изпълняват пътнически полети “Еърбъс” представи революционен проект за 3 екосамолета с нулеви емисии на въглероден диоксид, съобщи Ройтерс. Плановете на европейския авиопроизводител са първите пътнически самолети, задвижвани с водород, да започнат полети през 2035 година

Китай изстреля още един сателит за наблюдение на океана

В понеделник следобед Китай изстреля в орбита сателита HY-2C с ракетата-носител „Чанджън-4В“. Той е третият спътник на страната за океански наблюдения и вторият от разположената в Космоса инфраструктура за мониторинг на динамиката на океана, съобщи Радио Китай. HY-2С ще се обедини с HY-2В, който бе пуснат в орбита през октомври 2018 г

Саркофази на повече от 2500 години бяха открити в Египет

Археолози откриха 27 дървени саркофага на повече от 2500 години в некропола Сакара, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.  Саркофазите са изрисувани богато и изписани с йероглифи. Намерени са в две погребални шахти. Първоначално са открити 13 саркофага, а след това още 14. Все още не са отворени. Според експерти това е една от най-големите подобни

Общо 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години, са открити от археолози в древен египетски некропол СНИМКА: Туитър/Dario B.D

Откриха 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години в Египет (Снимки)

Общо 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години, са открити от археолози в древен египетски некропол, предаде Би Би Си. Те бяха открити в новооткрит кладенец в свещеното гробище Сакара, разположено на юг от столицата Кайро. Тринадесет ковчега са открити по-рано този месец, но още 14 са били извадени тази седмица, твърдят археолози

Китай ще изстреля втория сателит от програмата „Тайдзи“ преди 2024 г.

Китай планира да изстреля спътника „Тайдзи-2“ преди 2024 г. Той ще провежда експерименти на ключови технологии в орбита, свързани с откриването на гравитационни вълни, заяви главният учен на програмата „Тайдзи“ У Юелян, съобщава Радио Китай. „Тайдзи-1“, първият сателит в програмата, бе изстрелян през август 2019 г