Създадоха хибрид на човек и маймуна

https://www.24chasa.bg/novini/article/7594011 Създадоха хибрид на човек и маймуна Създадоха хибрид на човек и маймуна www.24chasa.bg
Създадоха хибрид на човек и маймуна

Два независими екипа от учени прекрачиха една от най-устойчивите морални линии в генетиката и създадоха хибриди между хора и животни, предаде Vesti.bg

Единият екип е испански. Той се възползва от липсата на ясни регулации в Китай и там създава първия хибрид между човек и маймуна. Другият екип е воден от японския биолог Хиромицу Накаучи. Той работи с мишки в родината си, Япония.

Хуан Карлос Белмонте, който също ръководи лаборатория в Калифорнийския институт "Салк", е начело на първия изследователски проект.

Целта и на двата екипа е един ден да измислят как да използват животните за създаване на органи за човешки трансплантации. Учените смятат, че създаването на хибрид е важна първа стъпка.

Испанският екип инжектира човешки стволови клетки в маймунски ембрион. Тези клетки могат да създават всякакъв вид тъкан. Експериментът е спрян, преди да завърши втората седмица от развитието на ембриона, с което теоретично се избягва нарушаването на етичните норми.

Създаването на химери е сравнително ясно. Учените инжектират човешки ембрионални стволови клетки в ембрион от друг вид, който е само на няколко дни.

Белмонте има опит с този тип изследвания, тъй като преди това се е опитвал да добави човешки клетки в свински ембриони. Изследванията му със свине обаче претърпяват неуспех, поради което той се насочва към експерименти върху примати.

Този тип изследвания не са разрешени в Съединените щати. В Китай обаче няма такъв закон. Там липсват както изрично позволение, така и забрана за тези опити.

Срещу тях са налице редица етични опасения, като например страхът, че човешките стволови клетки могат по някакъв начин да попаднат в мозъка на маймунския ембрион.

Тази година Япония, стана първата държава в света, одобрила експериментите с човешки клетки и животински ембриони. Японското правителство възнамерява да позволи на изследователите да търсят начини за отглеждане на органи за трансплантация.

Биологът Хиромицу Накаучи чака този момент повече от десетилетие. След години на планиране, настойчивият изследовател най-сетне получи одобрение от правителството.

Докато много страни по света са ограничили или направо забранили тези етично спорни практики, Япония вече официално вдигна капака на кутията на Пандора.

Като водещ изследовател на стволовите клетки в университетите в Токио и Станфорд, Накаучи вече е експериментирал с ембриони на прасета и овце.

"Не очакваме да създадем човешки органи веднага, но това ни позволява да развием изследванията си въз основа на ноу-хау, което имаме до този момент", смята Накаучи.

Експериментите ще започнат с инжектиране на индуцирани от човека плурипотентни стволови клетки в ембриони на плъхове и мишки, които са генетично манипулирани, така че да не могат да развият панкреаси.

Целта е ембрионът от гризачи да използва човешките клетки, за да си изгради панкреас и в продължение на две години екипът планира да наблюдава как се развиват и растат тези опитните обекти, като внимателно следят техните органи и мозъци в процеса. Едва тогава изследователите ще поискат одобрение да направят същото с прасета.

Ако Накаучи и неговият екип открият, че повече от 30 процента от мозъка на гризачите е с човешки произход, те незабавно ще преустановят експеримента. Това са част от правителствените условия за предотвратяване на появата на "хуманизирано" животно.

Накаучи обаче не смята, че има подобна опасност. Миналата година той и неговите колеги в Станфордския университет успешно създадоха първия ембрион на овца, инжектиран с човешки клетки. Въпреки че беше унищожен само след 28 дни, хибридът не съдържаше човешки органи, а случайно разпространилите се клетки бяха по-малко от 1 на 10 000.

"Опитваме се да гарантираме, че човешките клетки допринасят само за генерирането на определени органи", обяснява Накаучи. "С новото ни, целево създаване на органи, няма нужда да се притесняваме от интегрирането на човешките клетки там, където не ги искаме, така че трябва да има много по-малко етични проблеми."

Невролози разработиха устройство, което улеснява изучаването на чужди езици

Невролози от университета в Питсбърг и университета на Калифорния в Сан Франциско установиха, че просто устройство, разработено от специалисти в университета на Калифорния, стимулира нерв, достигащ до мозъка, който значително подобряване възприемането на звуците на чужд език и така улеснява чуждоезиковото обучение, съобщи МедикълЕкспрес

Използваха задвижвана от слънцето подводница за откриване на тайфуни

Учените използваха захранвана от слънчева енергия безпилотна подводница за наблюдения в реално време на тайфуна Синлаку, съобщиха от Китайската академия на науките, цитирана от Радио Китай. Разработен от Института по атмосферна физика, плавателният съд с име „MWO-3“ е полупотопяем. Той е ключов елемент от ръководената от Китайската метеорологична

Илон Мъск СНИМКА: Ройтерс

Ще можем да избираме настроението си с чип в мозъка

Компанията Neuralink на Илон Мъск разработва нова функция на мозъчния си чип, която ще позволи на хората да изберат настроението, като балансират нивата на хормоните, съобщи Technews, цитиран от БГНЕС. Тайният проект, споменат от Мъск, е претърпял актуализация, която ще осигури нови ползи за компанията. Той заяви, че на 28 август 2020 г

Трите големи икономики на Европа и Австралия нямат планове да блокират TikTok

Трите големи икономики на Европа – Великобритания, Франция и Германия, нямат планове да блокират китайското приложение TikTok на фона на американските заплахи срещу китайските технологични компании, съобщава Радио Китай.  Информационната агенция „Блумбърг“ съобщи, че говорителите на британското и френско правителства са заявили

Антарктида Снимка: Пиксабей

Учени ще се връщат на единствения континент без COVID-19 - Антарктида

За да опазят континента от COVID-19, учените, които се отправят към Антарктида, първо ще бъдат поставени под карантина в Нова Зеландия, предаде ДПА, позовавайки се на правителството на страната. Първият екип, който участва в "свития" международен антарктически сезон, ще пристигне в Нова Зеландия от САЩ в петък

Видео: SpaceX

"Спейс Екс" извърши успешен тестов полет на кораб за мисии до Марс (Видео)

Първи успешен полет извърши прототипът на космически кораб за мисии до Марс "Старшип Ес Ен 5" на американската компания "Спейс Екс", съобщи ТАСС. Корабът бил изстрелян от полигона Бока Чика, щата Тексас, издигнал се на височина 150 метра и кацнал меко, сочат кадри, публикувани на сайта Space.com, предава БТА

Снимка: "Спейс екс"

Капсулата на "Спейс Екс" звучала като "звяр" при навлизането в атмосферата

Астронавтите от първия екипаж на "Спейс Екс" в космоса споделиха, че капсулата сякаш "оживяла" и звучала като "звяр", докато се спускала през атмосферата, преди да падне в Мексиканския залив, съобщи Асошиейтед прес. Два дни след като се върна от Международната космическа станция, астронавтът от НАСА Боб Бенкен описа детайлно обратния полет до

Китайският дрон Wing Loong-10 извърши първия си тест за засичане на тайфуни

Дронът Wing Loong-10 извърши успешно първия си тест за засичане на тайфуни в неделя, когато тайфунът Синлаку връхлетя южната провинция Хайнан. Машината е разработена изцяло от Китай и е способна да лети на висока надморска височина. Тестът е пробив в засичането на тайфуни и системата за прогнозиране на времето в Китай, съобщава Радио Китай

Борбата с паразитите се води сложно и трудно, поради развитието на младите форми вътре в запечатаното пило, където са трудно достъпни за действието на противо-кърлежните лекарства.

Биолози призовават за опазване на паразитите