Астрономи откриха нов тип загадъчни звезди

https://www.24chasa.bg/novini/article/7589523 Астрономи откриха нов тип загадъчни звезди Астрономи откриха нов тип загадъчни звезди www.24chasa.bg

Астрономи от Калифорнийския университет в Санта Барбара откриха неизвестни досега космически обекти, които е възможно да възникнат при нарушаване на обичайния процес, свързан със смъртта на звезда, съобщи Сайънс алърт.

Става въпрос за съвсем малка гореща звезда, която бързо променя яркостта си, тъй като външните й слоеве се опитват да възстановят равновесието.

Новите обекти са наречени горещи субджуджета пулсатори. Те напомнят друг рядък вид звезди - високоамплитудните сини пулсатори, за чието съществуване бе оповестено през 2017 г. Яркостта им се променя с десетки проценти за по-малко от час - 20-40 минути. Невъзможно е пулсатори да възникнат в резултат на еволюцията на самотна звезда. Учените смятат, че причина за формирането им може да е преминаване на светило близо до свръхмасивна черна дупка или сливането му с друга звезда, предава БТА.

Четирите нови звезди пулсират с период от 200 до 475 секунди, като променят яркостта си с 5 процента. Те са от подтип субджуджета В. Масата им е 2 пъти по-малка от слънчевата, а размерите им - 10 пъти по-малки от тези на Слънцето. Това ги превръща в звезди с голяма плътност. Предполага се, че възникват, когато звезда от главната последователност, например Слънцето, се превръща в червен гигант, но преждевременно губи външните си слоеве поради неизвестни причини.

Специалистите не знаят какво кара субджуджетата В да пулсират. Причината може да е натрупване на желязо, водещо до циклична поява на непрозрачност в даден слой на звездната атмосфера.

Huawei стартира продажбите на P40 Pro+ в България

След успешното навлизане на Huawei P40 Pro и P40 lite от началото на август 2020 г. на българския пазар вече е наличен и топ представителят на серията - Huawei P40 Pro+, отличаващ се с революционна петорна Ultra Vision Leica камера и базиран на керамично тяло дизайн. Внушителната петорна Ultra Vision Leica камера позволява на потребителите да

Интерпол: Увеличават се кибератаките, eксплоатиращи страха от коронавируса

Пандемията от COVID-19 е улеснила увеличаването на кибератаките в около 50 страни, най-вече срещу държавните власти и здравните институции, предупреди Интерпол. От януари до април международната организация за полицейско сътрудничество е регистрирала близо 907 000 спама, 737 инцидента, причинени от зловреден софтуер и 48 000 вредни линкове

Facebook СНИМКА: Pixabay

Какво става с профилите на починали потребители в социалните мрежи

Като се има предвид колко бързо се развиват социалните мрежи, в близките десетилетия броят на профилите на починали потребители ще превишава този на живите, твърди Антон Куканов, ръководител на център за цифрови експертизи. Освен това, често стената на починал се превръща в място за поклонение от неговите роднини, близки и приятели, добавя той

Динозаврите също са страдали от
рак

Динозаврите също са страдали от рак

Когато за първи път се натъкват на фосили на рогат динозавър, наречен Центрозавър, в канадската провинция Албърта през 1989 г., учените забелязват лошо деформирана кост на крака. Специалистите решават, че става въпрос за зараснала фрактура. Ново изследване разкрива нещо съвсем различно. Малформацията се оказва проява на остеосарком - агресивен рак

"Върджин Галактик" планира първия си туристически полет през 2021 г.

Компанията за космически туризъм "Върджин галактик" предвижда осъществяването на първия си полет с туристи през първото тримесечие на 2021 година, предадоха световните агенции. С него ще пътува основателят на компанията, британският милиардер Ричард Брансън. В комюнике за медиите "Върджин галактик" изтъква