Откриха най-близката до нас голяма и потенциално обитаема планета

https://www.24chasa.bg/novini/article/7587190 Откриха най-близката до нас голяма и потенциално обитаема планета Откриха най-близката до нас голяма и потенциално обитаема планета www.24chasa.bg
Откриха най-близката до нас голяма и потенциално обитаема планета

Международен екип от астрономи откри нова звездна система, включваща планета, която може да е обитаема, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес и БТА.

Три нови планети бяха открити в орбита около червеното джудже GJ 357.

"Те формират звездна система, която се намира на относително малко разстояние - 31 светлинни години, от Земята", заяви Рафаел Луке от Института по астрофизика на Канарските острови.

Откритието е направено благодарение на данни, събрани от търсещия екзопланети спътник ТЕСС на НАСА.

Най-отдалечената от звездата планета, кръстена GJ 357d, интригува най-много учените, които смятат, че може да е обитаема. Другите две са прекалено горещи.

Сред критериите, използвани, за да се прецени дали дадена планета е обитаема, са скалиста почва, размери, сходни със земните, и разстояние до звездата, което не е нито прекалено голямо, нито прекалено малко, за да може температурата да е подходяща за наличие на вода в течно състояние - ключов фактор за развитие на живот.

Като се има предвид, че разстоянието до звездата е сходно с това между Марс и Слънцето, учените смятат, че температурата на планетата GJ 357d е около минус 53 градуса Целзий.

"На пръв поглед изглежда, че там е студено - отбеляза Луке. - Но ако атмосферата е плътна, за разлика от марсианската, парниковият ефект ще затопли повърхността и ще има вода в течно състояние."

Учените предполагат, че размерите на GJ 357d се равняват на тези на Земята или са 2 пъти по-големи от тях.

Това не е единствената потенциално обитаема планета, открита близо до Земята. През 2016 г. бе открита Проксима Б, която се намира на 4 светлинни години от Слънчевата система.

Разкриха тайната на съвършеното еспресо

Учени от Австралия, Великобритания и САЩ твърдят, че са открили формулата за направата на съвършеното кафе еспресо, съобщава ДПА. "От всички разновидности на кафето, еспресото е най-сложната и най-вариращата по качество напитка", констатират специалистите в научното издание "Матър". За да се получи добра консистенция

Индия ще изпрати в космоса роботката Вийомитра преди полета на космонавтите си

Индийската организация за космически изследвания представи човекоподобната роботка Вийомитра, предаде ТАСС. Планирано е тя да полети в космоса преди да бъде изведен в орбита първият индийски екипаж. Тестът с робота ще провери как работят животообезпечаващите системи на космическия кораб "Гаганян". Името на Вийомитра идва от думата "вийом" -

Как се е появил животът на Земята?

Знаем, че животът възниква на нашата планета преди около 3,8 млрд. години от нежива материя. Как се е случило това? Възможно ли е животът да възникне просто така? За разлика от неживата материя, живите организми се нуждаят от хранителни вещества. Те се възпроизвеждат и развиват, следвайки строг генетичен план. Но как всъщност се е появил животът