Не забраняват леки коли с десен волан, а микробуси, автобуси и камиони

https://www.24chasa.bg/novini/article/7572662 Не забраняват леки коли с десен волан, а микробуси, автобуси и камиони Не забраняват леки коли с десен волан, а микробуси, автобуси и камиони www.24chasa.bg
Леките коли с десен волан ще могат да бъдат регистрирани.

Санкции за смяна на крушка на автомобила, спряна на улицата, не се предвижда

Не се забраняват леките коли с десен волан, както прочетоха проектозакона за пътните превозни средства някои медии. Забранява се регистрацията на микробуси, автобуси, на малки камиони и на такива до 12 хил. кг с десен волан.

Буквално предложеният текст предвижда да не се регистрира пътно превозно средство от категория М2, М3, N2 и N3, произведено и предназначено за ляво движение.

А леките автомобили са категория М1. Цитираните категории също са написани в проектозакона, още в член трети.

Категория М2 са превозни средства с повече от 8 места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса не повече от 5000 кг, в които освен местата за сядане може да има място за правостоящи пътници.

Категория М3 са превозни средства с повече от 8 места за сядане, без мястото за сядане на водача, с технически допустима максимална маса над 5 000 кг, в които може да има място за правостоящи пътници.

Категория N са моторни превозни средства, проектирани и конструирани основно за превоз на товари.

В N1 са превозни средства от категория N с технически допустима максимална маса не повече от 3 500 кг.

А категория N2 са превозни средства с технически допустима максимална маса над 3500 кг, но не повече от 12 000 кг.

Но това го пишем, за да

не се подведат

хората, че няма

да им

регистрират

леките

автомобили с

десен волан

Това, което вълнува читателите, е, че сделките за коли ще продължат да минават през нотариус. Първите реакции под публикувания проект за закон е тъкмо за това: “Премахнете нотариусите.

Време е вече

нотариусите да

отпаднат при

покупка на МПС

Това само в България си остана. В крайна сметка колата е една вещ. Телевизорите понякога са по-скъпи от едно МПС втора употреба, а никой не ги декларира пред нотариус. В Германия регистрацията минава в общински пунктове само с договор за продажба, малкия и големия талон. Вече сме 21 век.”

“Абсолютно задължително е отживелицата с нотариалната заверка на договора за прехвърляне на МПС да отпадне. Единствената цел на това архаично задължение е да се хранят нотариусите. Няма никаква друга аргументация кому е необходима нотариалната заверка. Колите са вещ като всяка друга - пръстени, диаманти, телевизори и т.н. Основният аргумент, че с колата можело да се извърши престъпление, е елементарен - престъпление може да се извърши и с нож, и с брадва, и с газов пистолет”. Това са само две от многото мнения при общественото обсъждане на проекта.

Друго вълнение по проектозакона са ремонтите на колите. За първи път автосервизите се вкарват в разрешителен режим. Притесненията са

дали не

подлежиш на

глоба, ако сам

смениш крушка

на фар

Такава не се предвижда, казаха от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” пред “24 часа”. Санкциите са за нарушения на автосервизи. Когато не са се регистрирали, а работят, глобата е от 1000 до 5000 лв.

5000 лв. е глобата, ако сервизът не отговаря на условията на регистрацията си. 4000 лв. е наказанието, ако извършва ремонт, който не е вписан в документите и сервизът няма право да го извършва. 1000 лв. е санкцията, когато не издава документ.

Ако лице, да кажем автомонтьор, извършва ремонт и техническо обслужване в нарушение на изискванията на закона и подзаконовите нормативни актове, издадени въз основа на него, се наказва с глоба в размер на 500 лв.

Една от основните промени, които предвижда новият проектозакон, е при първоначалния технически преглед, издаването на технически паспорт на автомобила на база на него и идентификацията му. Това ще се прави в частни пунктове. Разчита се това да премахне опашките в КАТ. Полицията обаче ще продължи да издава регистрационните табели и малкия и големия талон.

Предполага се, че след като колата мине преглед в частните пунктове, в КАТ ще издадат само документите и номерата, което ще става по-бързо. За новите коли дори няма нужда от преглед.

Специалисти обаче се притесняват, че идентификацията на автомобила излиза от КАТ, а тъкмо по нея се определя дали автомобилът е редовен, или краден.

Има близо месец, в който да се правят предложения и коментари на този основен за автомобилите закон.

5000 лв. глоба, ако кола мине на преглед с неверни документи или без да е била в пункта

5000 лв. е глобата, ако не бъде уведомено МВР за заличен идентификационен номер на колата или пък за манипулиран километропоказател. Това предвиждат санкциите в проектозакона за пътните превозни средства, който е публикуван за обществено обсъждане. Глобата е за лицата в пунктовете за идентификация и за първоначален технически преглед на пътните превозни средства. Според проекта първоначалният преглед на автомобила се прави от частни пунктове, а не в КАТ.

Пак 5000 лв. е глобата, ако автомобилът мине този преглед на база на неверни документи или без да е бил в пункта.

3000 лв. е наказанието, ако лицето, което извършва преглед, не уведоми МВР за недостоверност или подправяне на регистрационните документи при първоначалния преглед, или пък го направи за категория превозно средство, за което пунктът няма разрешение.

10 000 лв. пък ще плати лице, което извършва идентификация на автомобила и/или преглед за техническа изправност, без да има разрешение.

Проектът въвежда и регистрационен режим за търговия с употребявани части за коли, като предвижда и санкции за нарушения от търговците.

Глоба от 7000 лв. е за лице, което търгува с такива части, без да отговаря на условията за първоначалната му регистрация. 4000 лв. пък ще плати, ако прави сделките извън обектите, които са записани в удостоверението за регистрация, а 3000 лв. е санкцията, ако не издаде документ за извършената дейност.

Предвидени са и наказания за нарушения при извършване на периодичните технически прегледи на колите. 2000 лв. е глобата за служител в пункта, който издаде документ, че колата е минала преглед, без това да е станало.

Проектът вкарва в разрешителен режим и автосервизите.

От 1000 до 5000 лв. е санкцията са майстори, които правят ремонт на коли, без да са регистрирани.

5000 лв. е глобата, ако ремонтът е извън автосервиза, ако не бъдат допуснати контролни органи в него или пък в него се извършват дейности, които ги няма в документите за регистрация.

По-малки са санкциите за собствениците на коли.

200 лв. ще плати нов собственик на кола, ако не я регистрира в едномесечен срок. Толкова е глобата и ако не бъдат върнати в МВР временните номера, след като изтече срокът от 3 г., в който могат да бъдат ползвани. Същата санкция е и когато в едномесечен срок не се нанесе промяна в регистрацията на автомобила, когато собственикът има нов документ за самоличност или е сменил адрес, а за фирмите – един месец след вписване на промяната в Търговския регистър.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Николай Нанков СНИМКА: Архив

Нанков: Наслушахме се на стъкмистика от БСП за тол системата

Наслушахме се на стъкмистика и изкривени статистически данни. Това каза заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков по време на брифинг в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), предаде "Dariknews". „Ще направим кратък брифинг, провокиран най-вече от брифинга на лидера на БСП и съответно част от

TollPass: Над 7500 клиенти вече заявиха бордови устройства за автоматично тол таксуване

TollPass: Над 7500 клиенти вече заявиха бордови устройства за автоматично тол таксуване

Интервю с Иван Георгиев, търговски директор на „Интелигентни Трафик Системи АД” - Кои специфики на българската тол система налагат използването на бордови устройства и защо е необходимо подписването на абонаментен договор? - Във всяка държава тол системите са различни. Някои са изградени още преди десетилетия и не са автоматични

СНИМКА: Архив

Коронавирусът в Италия "удари" товарния транспорт у нас

Извънредните мерки срещу коронавируса в Северна Италия се отразиха и на товарния транспорт. Български превозвачи спряха камионите заради десетки затворени предприятия, предава БНР. През България и граничния пункт „Кулата“ към пристанищата в Гърция и оттам към Южна Италия пътуват ТИР-ове от седем държави

Снимка Архив

“Булгартрансгаз”: Не сме уведомявани за подизпълнител на “Турски поток”

“Булгартрансгаз“ не е уведомяван за привличането на подизпълнители за строежа на газопровода „Балкански/Турски поток“ на територията на България, съобщиха от дружеството, съобщи БГНЕС. Коментарът е по повод на новината, че регистрираната в Белград руска компания IDC (Infrastructure Development and Construction)

Ангелкова: Пътуващите до Италия тези дни могат да си върнат парите от туроператорите, ако бъде обявен висок риск

Ангелкова: Пътуващите до Италия тези дни могат да си върнат парите от туроператорите, ако бъде обявен висок риск

Хората, които са резервирали екскурзия до Италия в следващите дни и искат да се откажат заради коронавируса, ще могат да получат обратно платените суми от туроператори без неустойки. До края на деня ще стане ясно дали това ще важи със сигурност. Това обясни министърът на туризма Николина Ангелкова след среща с туроператори

Бойко Борисов и Никос Анастасиадис Снимки: МС

Борисов: Газовата връзка Гърция-България е ключова

Министър-председателят Бойко Борисов и президентът наРепублика Кипър Никос Анастасиадис изразиха загриженост от разпространението на вируса COVID-19 в Европа. Това съобщиха от пресслужбата на Министерски съвет. Двамата лидери бяха категорични, че е необходима отлична координация междуевропейските институции

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

СНИМКА: Архив

6000 работодатели са объркали справките за доходи, изплатени през 2019 г.

НАП информира персонално фирмите за допуснатите неточности, остават 3 дни за корекции Заради допуснати неточности, близо 6000 предприятия и самоосигуряващи се лица ще трябва да изпратят отново справките за доходи, изплатени през 2019 година, /по чл. 73, ал. 1 и ал. 6 от ЗДДФЛ/, съобщават от Националната агенция за приходите

Руска компания ще строи "Турски поток" в България

Руска компания ще строи "Турски поток" в България

Регистрираната в Белград руска компания IDC (Infrastructure Development and Construction), която беше главен изпълнител за изграждането на газопровода „Турски поток“ през Сърбия, също ще бъде подизпълнител на българския участък от газопровода, предаде БГНЕС. Разрешението за изграждане на газопровода от България до Сърбия е дадено от саудитския

Белгийската група Spadel инвестира 17 млн. евро в развитието на „Девин”

Белгийската група Spadel инвестира 17 млн. евро в развитието на „Девин”

Групата Spadel ще инвестира 17 милиона евро в изграждането на нов, напълно автоматизиран логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в Девин. Огромното вложение ще позволи на марката Devin, която е част от групата Spadel и е лидер на пазара на бутилирана вода в България, да продължи растежа си


Турция разширява капацитета на ГКПП Хамзабейли-Лесово на българо-турската граница, който се реконструира и модернизира

Турският ГКПП Хамзабейли се разширява, за да разтовари Капъкуле

Турция разширява капацитета на ГКПП Хамзабейли-Лесово на българо-турската граница, който се реконструира и модернизира, съобщава БТА. В обновения пункт пероните за обслужване на пътниците и на моторните превозни средства ще бъдат увеличени от 6 на 10. Нови салони за пътниците, плац за тирове и други нови съоръжения ще бъдат разположени

Павилионите на “Лафка” вече са затворени.

Кметове търсят кой да замести “Лафка”

В редица градове може да има нови концесии за спирки Кметовете започват да търсят кой да замести “Лафка” с павилиони по спирките на градския транспорт. В неделя веригата обяви официално, че прекратява оперативната си дейност. “Ако сегашният концесионер на спирките в Пловдив “Лафка маркет” се откаже, ще обявим нова процедура

СНИМКА: Радио Китай

Китай ускорява нормализирането на куриерските услуги

За да подпомогне усилията по превенцията и контрола на епидемията и гарантира доставките на стоки от ежедневна употреба, Китай ще ускори възобновяването на куриерските услуги, съобщи представител на транспортните власти, цитиран от "Радио Китай". На пресконференция в събота представител от Министерството на транспорта каза

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber