Ангелкова: Работим индивидуално за всеки от пазарите в топ 10 за България

https://www.24chasa.bg/novini/article/7571227 Ангелкова: Работим индивидуално за всеки от пазарите в топ 10 за България Ангелкова: Работим индивидуално за всеки от пазарите в топ 10 за България www.24chasa.bg
СНИМКИ: Министерството на туризма

Надяваме се на повече средства за реклама, целта е да задържим позиции през 2019 г. и да подготвим успешна 2020 г.

Отчитайки случващото се в сектора и голямата международна конкуренция, за следващата година се надяваме на повече средства за реклама на българския туризъм. Бих искала да благодаря на премиера и на финансовия министър за подкрепата, която оказват на сектора. Така ще отговорим на предизвикателствата и ще утвърдим България като предпочитана туристическа дестинация. В момента се провеждат срещи по отделните пазари в топ 10 за входящ туризъм, работим индивидуално на всеки от пазарите, за да оценим конкретните специфики. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред участниците в заседанието на Националния съвет по туризъм в курорта Златни пясъци. Основна точка в дневния ред бе проектът за Годишна програма за национална туристическа реклама за 2020 г.

Рекламата за тази година е 11 млн. лв. в нашия бюджет. За следващата година се надяваме на по-голям бюджет, в момента се уточняват детайлите, анонсира министърът пред медии и съобщи, че в момента се работи не само по отношение на изискванията на целевите пазари в топ 10, но и на перспективните - САЩ, Китай, Япония, Индия, Южна Корея, Близък изток, които изискват по-специфични действия, поясни тя.

На въпрос как влияят текстове в публичното пространство срещу българския туризъм, министърът заяви: Яд ме е на такава кампания, не сме крили, че този сезон ще е труден след три години непрекъснат ръст, не сме крили, че има проблеми в сектора и инцидентни нарушения, но те не трябва да развалят имиджа на българския туризъм. Всеки проблем решаваме в режим на диалог, така че да създадем устойчивост на сектора, посочи тя и цитира информация от бизнеса, че има достатъчно туристи в курортите и по цялото море. Работим с общи усилия, за да направим продукта ни устойчив и предпочитан. Проблеми, които са замитани 20-30 години, сега решаваме заедно, стана ясно от думите й.

Министърът благодари на бизнеса и местните власти за постигнатото през последните години и за усилията то да се задържи въпреки прогнозите за спад от важни туристически пазари като Русия и Германия. Ето защо предвидените дейности, включително и за национална туристическа реклама, са с цел приток на туристи през летните сезони на 2020 и 2021 г., посочи още тя.

Програмата за реклама включва разнообразни канали. Извън туристическите изложения, онлайн рекламата, която заема ключово място, ще предложим и конкретни стъпки за подкрепа на организирания туризъм с допълнителни средства за промотиране, поясни министър Ангелкова. Механизмът, който се подготвя в момента, е базиран върху броя туристи в регистрираните места за настаняване. Това реално ще подпомогне сектора именно чрез допълнителна реклама. Подкрепата ще се осъществява като начало през месеците юни и септември, към които засега има все още по-малък интерес.

Министърът оцени работата в регионите и благодари на всички, които се включиха в организациите за управление на туристическите райони. Те могат да определят фокуса, който е важен за регионите и за съответните приоритети в развитието им. С вицепремиера Екатерина Захариева коментираме възможността за издаване на многократни визи за туристи от Русия и Турция, което безспорно ще насърчи туристопотока от тези държави към България. Ще подкрепим предложеното от колегите – обсъждаме колко дълги могат да бъде визите и дали ще са многократни, това би подпомогнало организирания туризъм.

Министърът на туризма обърна внимание и върху важността на Единната система за туристическа информация, която ще ограничи сивата икономика в туризма и ще повиши сигурността на посетителите. ЕСТИ е много важна не само заради връзката с НАП и МВР. Тя ще ни помогне и за по-детайлизирани и задълбочени анализи, когато говорим за стратегия, обобщи тя. Обявихме старта на ЕСТИ през февруари и дадохме достатъчно дълъг гратисен период на предприемачите и общините до 1 октомври 2019 г. за попълване на данните. Обръщам внимание, че това е задължение по закон. Освен глоба, санкциите предвиждат отнемане на категорията на обекта при повторно нарушение, предупреди министър Ангелкова.

„2019 г. е преломна за туристическия сектор. Спадът на туристи по някои пазари след историческия рекорд от миналата година не е повод за отчаяние“, коментира зам.-председателят на УС на Националния борд по туризъм Мартин Захариев. Според него негативната кампания, която върви в социалните мрежи и някои медии, играе лоша роля. Трябва да се самоуважаваме малко повече и да ценим това, което България притежава. Със задоволство искам да кажа, че документите на Министерството на туризма от година на година стават все по-задълбочени и модерни и това е така, защото имаме работещо министерство, посочи още Захариев.

Сийка Кацарова, председател на УС на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, се спря и на друг основен проблем за сектора - сезонността. Той според нея трябва да бъде решен не от едно министерство, а от цялата администрация, и открои значението на СПА туризма това да се случи.

По-рано днес министър Ангелкова се срещна с ръководители и членове на Съюза на хотелиерите-кк Златни пясъци и на Съюза на собствениците за развитие на кк Златни пясъци. В програмата й са включени също срещи за туристическите пазари Германия и Русия.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Китай не е “валутен манипулатор”

Доброто представяне на китайската икономика също оказва натиск върху САЩ Китай не е “валутен манипулатор”. САЩ вписаха Китай като “валутен манипулатор”, но това е пренебрегване на фактите. Според критериите, определени от Министерството на финансите на САЩ за “валутния манипулатор”, той трябва да отговаря едновременно на три условия: 1

Хората сега готови да купуват най-много от последните 6 години

За първи път разходите за храна ще паднат под 30% Готовността на българина да купува не е била толкова висока от 2012 г. насам, а склонността към потребление се повишава трайно. Това са изводите от анализ на Института за пазарна икономика за структурата на домакинските бюджети. Последните данни на НСИ показаха,

На море в България: Варна - нашата Ница, хармония от диви плажове и луксозни курорти

Прекрасните брегове по Северното Черноморие предлагат почивка за всеки вкус Девствени плажове с модерни курорти се редуват хармонично от Варна до Балчик. Край прекрасните брегове на север има възможности за почивка за всички вкусове. Фичоза, Ветеран, Галата. Това е “светата троица” край морето, предпочитана предимно от варненци.

КЗП предупреждава: При онлайн резервациите не прибързвайте с бутона "купи"

Хората да не взимат прибързани решения при онлайн резервация на почивка, дори когато са атакувани с изскачащи прозорци и анонси от рода на „Последна стая”, „Само две стаи”, „Още пет потребителя разглеждат тази оферта” и пр. Това препоръча председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

АИКБ: Цифровата катастрофа с НАП е рецидив

Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) изрази своята подкрепа за вицепремиера и председател на Съвета по киберсигурността – Марияна Николова във връзка с катастрофалното изтичане на бази данни от Националната агенция по приходите (НАП в декларация, разпространена до медиите. "Ние приветстваме преди всичко бързината и оперативността

Ангелкова в Албена: Насърчаваме курортите да са средища за разнообразни видове туризъм през цялата година

За 50 години курортът "Албена" се превърна в един от символите на българския туризъм, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на тържеството за отбелязване на юбилея на комплекса. "Албена" не е само символ на природа, хармония, спокойствие и качество, това е и един от символите на българския туризъм", посочи министърът,

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Несебър става столица на меда до 8 септември

За 18-та поредна година днес в Несебър започна традиционният Фестивал на меда. Тази година в него участват около 20 пчелари от цялата страна. Пространството около пл. „Месамбрия“ в Стария град отново е изпълнено с производители на качествени продукти от природния елексир - асортиментът включва както традиционни медни изкушения,

Туск: Европа ще отговори на американските мита, ако това е необходимо

Председателят на Европейския съвет Доналд Туск заяви, че Брюксел ще отговори на митата, които Доналд Тръмп заплаши да наложи върху европейски стоки, предава AFP. Той заяви това по време на срещата от високо равнище между лидерите на страните от формата Г-7. Точно преди да отлети за срещата, Доналд Тръмп заплаши,

Тръмп: Мога да ползвам закон за извънредните икономически правомощия срещу Китай

Президентът на САЩ Доналд Тръмп намекна, че може да използва закон за извънредните икономически правомощия срещу Китай. след като разпореди на американските компании да започнат да напускат страна на фона на задълбочаващата се търговска война, предаде ДПА. "Нека всички Репортери на Фалшиви новини, които нямат представа как точно е свързан законът

Проучване: Офис служителите са най-продуктивни между 10 и 11 часа

Ако ви се наложи да имате работа с чиновници, най-добре е да я свършите между 10 и 11 часа, тъй като тогава служителите са най-продуктивни, пише в. "Мирър". Изданието цитира национално проучване на сайта за наемане на офис персонал с променливо работно време Workthere, осъществено сред 2000 души. Те били запитани кога са най-продуктивни на

Тръмп заплаши, че ще наложи мита над вноса на френско вино в САЩ

Президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши, че ще наложи сериозни мита върху вноса на френско вино в страната, предава AFP. Това се случи точно преди той да отлети за срещата от високо равнище на лидерите на държавите от формата Г-7 във Биариц, предава "Фокус". „Това са страхотни американски компании и честно казано, не искам Франция да ги таксува.

Тръмп: САЩ са готови за преговори с Китай, въпреки увеличението на митата

САЩ винаги са готови за преговори в търговската сфера с Китай, заяви президентът на САЩ Доналд Тръмп пред репортери, преди да отлети за Франция за срещата от високо равнище между лидерите на страните от Г-7, съобщава агенция TACC. Държавният глава беше попитан дали е готов за преговори с Китай, въпреки решението за затягане на вносните мита,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber