Аматьор-фотограф откри първата ясна снимка на Нийл Армстронг на Луната

Нийл Армстронг на Луната СНИМКА: НАСА

Аматьор-фотограф откри във видеокадри, разпространени от НАСА, единствената ясна снимка с лицето на Нийл Армстронг, докато ходи по Луната, съобщи в. "Индипендънт".

Анди Сондърс от Чешир установи, че Армстронг се спира за достатъчно дълго, след като стъпва на лунната повърхност, за да се вижда лицето му на няколко кадри от видеото, разпространено от НАСА. Той използва подсилваща технология, до която прибягват астрономите, за да подобрят резолюцията на далечни планети, и наслага кадрите един върху друг. Така се появяват разпознаваемите черти на първия човек, стъпил на Луната, предава БТА.

Снимката беше разпространена по случай 50-ата годишнина на мисията "Аполо 11". Космически експерти я нарекоха "вълшебна" и "трогателна".

"Чувствах се почти като археолог, който изчетква праха от отдавна забравен артефакт - разказа Анди Сондърс. - Имах късмет, че Армстронг се навежда напред, за да види какво прави, а аз забелязах, че визьорът му е вдигнат. Това означава, че лицето му се вижда за няколко секунди. Успях да отделя три добри кадъра. Знаех, че съществува програма за планетни снимки, която позволява да се наслагват образите един върху друг, за да се получат повече подробности".

"Не можех да повярвам, когато образът се появи. Никога не сме виждали лицето на Армстронг на Луната, и ето го - беше там. Беше невероятно."

Кадрите с Луис Армстронг на лунната повърхност са изненадващо малко, защото той е направил повечето снимки. Заснет е веднъж в гръб случайно, когато пилотът Бъз Олдрин снима панорама. Филмова камера на спускаемия модул улавя кадри с Армстронг, но на тях не се вижда лицето му, защото визьорът е спуснат, или е с гръб.

Парниковите емисии променили ветровете на Антарктида и се ускорило топенето на леда

Дължащото се на човешката дейност климатично затопляне е станало причина за промени на ветровете в Антарктида и това е ускорило топенето на леда по западното крайбрежие на континента, сочат данни от изследване, цитирани от ЮПИ и БТА. Става въпрос за първото изследване, което показва директна връзка между предизвиканото от човешката дейност

Учени откриха метод за подмладяване на главния мозък

В рамките на експерименти с плъхове специалисти от Кембриджкия институт за изследвания със стволови клетки обърнаха в обратна посока стареенето на главния мозък, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.  Учените изследвали централната нервна система у млади и стари гризачи, за да определят влиянието на увеличената нееластичност на мозъка върху

МиГ-31 полетя в близкия космос (Видео)

Телевизионният канал „Звезда“ публикува видео от учебен полет на височинен изтребител МиГ-31БМ от морската авиация на Тихоокеанския флот в близкия комсос, предава РИА Новости, цитирана от "Фокус". „За първи път във въздушни боеве на практически таван участваха нови модернизирани височинни изтребители-прехващачи МиГ-31БМ“,

Ако затоплянето продължи - арктическият морски лед през лятото напълно ще изчезне

Учени от университета в Синсинати установиха, че е възможно да се прекрати напълно формирането на арктически морски лед през септември, ако средните глобални температури на въздуха се повишат с 2 градуса Целзий, съобщи сайтът Физ.орг, цитиран от БТА. Това ще доведе до катастрофични промени в полярните екосистеми.

Китай е домакин на международно състезание за автономни роботи

Този уикенд Китай за първи път е домакин на международно състезание за автономни роботи, известно като „2019 Running Robots Game". В надпреварата, която изисква от роботите да извършват възможно най-бързо множество задачи само за 8 минути, се включиха над 30 международни отбора, предаде bulgarian.cri.cn.

Астрономи откриха нов вид космически катастрофи

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг. Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи

Китай ще финансира над 41 000 научни проекта

Китай ще отпусне 21,03 милиарда юана ( около 2,99 милиарда щатски долара) за финансирането на 41 752 научни проекта, съобщи в петък Националната фондация за природни науки (НФПП), цитирана от bulgarian.cri.cn. Фондът ще бъде разпределен между 10 типа научни проекти, сред които ключови за нацията и за международното сътрудничество

САЩ удължават срока на Huawei да закупи оборудване от US компании?

Съединените щати вероятно ще удължат с 90 дни срока, в който китайският технологичен гигант Huawei има право да закупува оборудване от американски компании. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници от американското Министерство на търговията. Още през май Huawei получи временно разрешение да придобива някои американски