Отложеният старт за индийската лунна мисия "Чандраян-2" е насрочен за 22 юли

Стартът на индийската лунна мисия "Чандраян-2", който беше отложен поради технически причини на 15 юли, е насрочен за понеделник, 22 юли, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на Индийската организация за космически изследвания. Космическото ведомство отмени старта на "Чандраян-2" до Луната 56 минути преди изстрелването от космодрума на остров Шрихарикота в Бенгалския залив поради технически причини. Беше запланувано станцията да бъде изведена в космоса с помощта на ракетата-носител GSLU Mk III. Очакваше се "Чандраян-2" да достигне до Луната на 6-7 септември. Индия възнамерява да стане четвъртата държава, след САЩ, Русия и Китай, успешно осъществила меко кацане на естествения спътник на Земята, предаде БТА.

Станцията е с маса 3,8 тона и се състои от орбитален модул, спускаем модул и малък луноход. Последните трябва да се прилунят на Южния полюс на Луната, който досега никой не е изследвал. Очаква се 27-килограмовият луноход "Прагиян" да работи най-малко един лунен ден, равняващ се на 14 земни денонощия.

Руски моряци откриха четири острова в Червено море

Екипаж на хидрографския кораб "Донузлав" на руския Черноморски флот е открил четири неизвестни участъка от суша в Червено море. Това се съобщава на сайта на Южния военен окръг на Русия. Откритието е било направено по време на 99-дневна експедиция, по време на която моряците са изминали повече от 5 500 морски мили и са проучили площ от около 7000

Илън Мъск СНИМКА: Ройтерс

Илън Мъск изпраща канабис в космоса

SpaceX на Илън Мъск ще отнесе канабис при астронавтите на Международната космическа станция (МКС), съобщи БГНЕС. Реещите се в Космоса земни хора могат да очакват доставката да бъде в капсулата Space X Dragon, която е планирана да направи следващото си пътуване през март 2020 г. Самият Мъск може да е човекът зад Space X

Китай ще търси обитаеми планети в близост до Слънчевата система

В сряда Китайската корпорация за космически науки и технологии (CASC) представи своите големи инженерни проекти за периода 2030 г. – 2045 г., сред които е и мисия за откриването на обитаеми планети в близост до Слънчевата система. Това предаде Радио "Китай". Пускайки космически кораби, мисията първо ще използва директни изображения за

Специалисти откриха действителната причина за изчезването на динозаврите

Учени от Северозападния университет в Илинойс установиха действителната причина за изчезването на динозаврите и други видове животни преди 66 милиона години, съобщи Физ.орг. Оказа се, че Земята е била подвластна на големи изменения още преди падането на астероида, което окончателно нарушило стабилността на биосферата.

Изкуствен интелект довършва Десетата симфония на Бетовен