https://www.24chasa.bg/novini/article/7562090 Екипажът на бъдещата мисия до МКС: Дават ни само килограм багаж, ще носим снимки Екипажът на бъдещата мисия до МКС: Дават ни само килограм багаж, ще носим снимки www.24chasa.bg
Руският космонавт Олег Скрипочка Снимка: Ройтерс

Руският космонавт Олег Скрипочка, астронавтите Джесика Миър от САЩ и Хаза ал-Мансури от ОАЕ ще вземат със себе си на борда на Международната космическа станция /МКС/ лични вещи, които ще им напомнят за дома и за близките им, предаде ТАСС.

За своите намерения членовете на бъдещия екипаж на МКС разказаха по време на пресконференция в Космическия център "Джонсън" в Хюстън, щата Тексас. На тримата беше зададен въпрос какви лични вещи възнамеряват да вземат със себе си на орбиталната станция, предаде БТА.

"Можем да качим само един килограм багаж, заяви Скрипочка. Както правят почти всички, и аз ще взема лични снимки. С течение на времето става все по-приятно да се разглеждат. Възможно е да взема сувенири от децата, лични вещи, карти памет със снимки и видеозаписи."

Астронавтката от НАСА Миър възнамерявала да занесе на МКС няколко вещи за други членове на екипажа на станцията.

"Няма да кажа какви са, защото това ще бъде изненада за тях!" Със сигурност щяла да вземе със себе си шведския и израелския флаг, родните страни на нейните родители. Компания ще й прави и плюшената панда, която имала от 5-годишна възраст.

"Ще взема със себе си снимки от членовете на моето семейство, довери астронавтът от Обединените арабски емирства Ал Мансури. Участникът в експедицията съобщи, че в космоса ще го придружи и флагът на ОАЕ както и снимката, на която са изобразени лица от ръководството на страната по време на среща с екипаж от една от мисиите на "Аполо". "Това е една от фотографиите, която винаги ме е вдъхновявала!", заяви Ал Мансури.

Полетът на Скрипочка, Миър и Ал Мансури до МКС е предвиден за края на месец септември.

Зукърбърг пред Конгреса в САЩ: Либра може да намали цената на електронните плащания

Главният изпълнителен директор на "Фейсбук" Марк Зукърбърг призна вчера, че планът на компанията за създаване на цифровата валута либра е рискован. Той обаче опита да успокои скептичните американски конгресмени с аргумента, че тя може да намали цената на електронните плащания и да отвори световната финансова система за повече хора, предаде Ройтерс

Гугъл тества квантовото превъзходство (Снимки)

Резултатите от изследване на компанията Гугъл, което тества квантовото превъзходство с помощта на процесор, позволяващ да се направят сложни изчисления за малко повече от 3 минути, вместо за 10 хиляди години, са публикувани в сп. "Нейчър", предаде Франс прес. Информация за изследването по погрешка изтече през септември.

В Източен Китай ще бъде изграден град на виртуалната реалност

В опит да намери нови двигатели на растежа с приближаването на 5G епохата Нанчан, административният център на източната китайска провинция Дзянси, положи крайъгълния камък за превръщането му в град на виртуалната реалност, предаде "Радио Китай". Градът за технологии и иновации във виртуалната реалност е с обща площ от 9 кв

„Самсунг“ потвърдиха: Бъг отключва телефона ви с чужд пръстов отпечатък

Технически проблем позволява модел телефон на „Самсунг“ да бъде отключен с чужд пръстов отпечатък. От компанията потвърдиха информацията. Става въпрос за телефона Samsung Galaxy S10. Оказва се, че ако използвате протектор за екран, различен от тези на компанията, това позволява на всеки непознат да отключи телефона ви със своите пръстови

„Фейсбук“ показа само позитивните коментари по време на живо включване на Зукърбърг

Създателят на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг изнесе реч за цензурата в социалната мрежа и онлайн в нов лайвстрийм в социалната мрежа, но алгоритмите на „Фейсбук“ му изиграха лоша шега, като показаха единствено позитивните коментари и реакции, пише „Индипендънт“. Преди няколко дни Зукърбърг се обърна към учениците в университета в Джорджтаун с реч за

Руските астронавти на МКС ще изтеглят кабел от американския сегмент на орбиталната станция

Руските астронавти ще излязат в открития космос и ще изтеглят силов кабел от американския сегмент на Международната космическа станция /МКС/ за включване на многофункционалния лабораторен модул "Наука", съобщиха ТАСС и БТА. Работата по изтеглянето на захранващия кабел беше започната от космонавтите Фьодор Юрчихин и Александър Мисуркин още по време

Повреден чайник събра на закуска американски астронавти с руските им колеги на МКС

Американските астронавти на борда на Международната космическа станция /МКС/ гостували на закуска на руските си колеги, след като им се повредил чайникът, съобщава сайтът Лайф. В американския отсек на орбиталната станция станало късо съединение, което извадило от строя нагревателя на водата. За това докладвал в Центъра за управление на полетите в

НАСА иска винаги да има американски астронавт на МКС

НАСА не желае да се стигне до ситуация, при която на борда на Международната космическа станция (МКС) няма американски астронавти, съобщи ТАСС. Това заяви директорът на американското космическо ведомство Джеймс Брайдънстайн на пресконференция в рамките на 70-ия международен конгрес по астронавтика във Вашингтон, предаде БТА

Климатичните промени правят феномените Ел Ниньо по-силни

В резултат на климатичните промени феномените Ел Ниньо стават по-силни и загряват още повече и без това затоплящата се планета, предаде Асошиейтед прес, позовавайки се на резултатите от проучване, публикувано в сп. "Протоколи на Американската академия на науките. За целите му учените са изследвали 33 феномена Ел Ниньо - естествено затопляне на

Facebook с нови правила за сигурност

Социалната мрежа се подготвя с новите мерки за предстоящите през 2020 г. президентски избори в САЩ. Facebook обяви, че ще следи по-внимателно "контролираните от държави медии", които се опитват да манипулират настроенията на гласоподавателите, предава Канал 3. "Изправени сме пред все по-съвършени атаки от контролирани от държави агенти

Богомолка край Амазонка имитира оса

Учени са открили в близост до река Амазонка в Перу неизвестен досега вид богомолка, представителите на който имитират оси, пише в. "Дейли мейл". Изследователите от Природонаучния музей в Кливланд, САЩ, съобщават, че екземпляри от новия вид, наречен Vespamantoida wherleyi, са забелязани за първи път през 2013 г., но едва наскоро са идентифицирани.

Откриха древна улица в Йерусалим, която водела към Храмовия хълм