https://www.24chasa.bg/novini/article/7562090 Екипажът на бъдещата мисия до МКС: Дават ни само килограм багаж, ще носим снимки Екипажът на бъдещата мисия до МКС: Дават ни само килограм багаж, ще носим снимки www.24chasa.bg
Руският космонавт Олег Скрипочка Снимка: Ройтерс

Руският космонавт Олег Скрипочка, астронавтите Джесика Миър от САЩ и Хаза ал-Мансури от ОАЕ ще вземат със себе си на борда на Международната космическа станция /МКС/ лични вещи, които ще им напомнят за дома и за близките им, предаде ТАСС.

За своите намерения членовете на бъдещия екипаж на МКС разказаха по време на пресконференция в Космическия център "Джонсън" в Хюстън, щата Тексас. На тримата беше зададен въпрос какви лични вещи възнамеряват да вземат със себе си на орбиталната станция, предаде БТА.

"Можем да качим само един килограм багаж, заяви Скрипочка. Както правят почти всички, и аз ще взема лични снимки. С течение на времето става все по-приятно да се разглеждат. Възможно е да взема сувенири от децата, лични вещи, карти памет със снимки и видеозаписи."

Астронавтката от НАСА Миър възнамерявала да занесе на МКС няколко вещи за други членове на екипажа на станцията.

"Няма да кажа какви са, защото това ще бъде изненада за тях!" Със сигурност щяла да вземе със себе си шведския и израелския флаг, родните страни на нейните родители. Компания ще й прави и плюшената панда, която имала от 5-годишна възраст.

"Ще взема със себе си снимки от членовете на моето семейство, довери астронавтът от Обединените арабски емирства Ал Мансури. Участникът в експедицията съобщи, че в космоса ще го придружи и флагът на ОАЕ както и снимката, на която са изобразени лица от ръководството на страната по време на среща с екипаж от една от мисиите на "Аполо". "Това е една от фотографиите, която винаги ме е вдъхновявала!", заяви Ал Мансури.

Полетът на Скрипочка, Миър и Ал Мансури до МКС е предвиден за края на месец септември.

Парниковите емисии променили ветровете на Антарктида и се ускорило топенето на леда

Дължащото се на човешката дейност климатично затопляне е станало причина за промени на ветровете в Антарктида и това е ускорило топенето на леда по западното крайбрежие на континента, сочат данни от изследване, цитирани от ЮПИ и БТА. Става въпрос за първото изследване, което показва директна връзка между предизвиканото от човешката дейност

Учени откриха метод за подмладяване на главния мозък

В рамките на експерименти с плъхове специалисти от Кембриджкия институт за изследвания със стволови клетки обърнаха в обратна посока стареенето на главния мозък, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.  Учените изследвали централната нервна система у млади и стари гризачи, за да определят влиянието на увеличената нееластичност на мозъка върху

МиГ-31 полетя в близкия космос (Видео)

Телевизионният канал „Звезда“ публикува видео от учебен полет на височинен изтребител МиГ-31БМ от морската авиация на Тихоокеанския флот в близкия комсос, предава РИА Новости, цитирана от "Фокус". „За първи път във въздушни боеве на практически таван участваха нови модернизирани височинни изтребители-прехващачи МиГ-31БМ“,

Ако затоплянето продължи - арктическият морски лед през лятото напълно ще изчезне

Учени от университета в Синсинати установиха, че е възможно да се прекрати напълно формирането на арктически морски лед през септември, ако средните глобални температури на въздуха се повишат с 2 градуса Целзий, съобщи сайтът Физ.орг, цитиран от БТА. Това ще доведе до катастрофични промени в полярните екосистеми.

Китай е домакин на международно състезание за автономни роботи

Този уикенд Китай за първи път е домакин на международно състезание за автономни роботи, известно като „2019 Running Robots Game". В надпреварата, която изисква от роботите да извършват възможно най-бързо множество задачи само за 8 минути, се включиха над 30 международни отбора, предаде bulgarian.cri.cn.

Астрономи откриха нов вид космически катастрофи

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг. Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи

Китай ще финансира над 41 000 научни проекта

Китай ще отпусне 21,03 милиарда юана ( около 2,99 милиарда щатски долара) за финансирането на 41 752 научни проекта, съобщи в петък Националната фондация за природни науки (НФПП), цитирана от bulgarian.cri.cn. Фондът ще бъде разпределен между 10 типа научни проекти, сред които ключови за нацията и за международното сътрудничество

САЩ удължават срока на Huawei да закупи оборудване от US компании?

Съединените щати вероятно ще удължат с 90 дни срока, в който китайският технологичен гигант Huawei има право да закупува оборудване от американски компании. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници от американското Министерство на търговията. Още през май Huawei получи временно разрешение да придобива някои американски