САЩ не изключват полет до Марс през 2033 година

https://www.24chasa.bg/novini/article/7560870 САЩ не изключват полет до Марс през 2033 година САЩ не изключват полет до Марс през 2033 година www.24chasa.bg
Снимка: Ройтерс

Американското космическо ведомство не изключва възможността за осъществяването на пилотиран полет до Марс през 2033 година, въпреки скептицизма относно този скъсен срок от страна на авторитетни експерти. Мнението е на на ръководителя на НАСА Джеймс Брайдънстайн, изказано по време на телефонен брифинг с журналисти.

"Ние действително работим по осъществяването на всеобхватен план за изпращане на пилотирана мисия до Марс, като ще използваме технологии, които ще тестваме на Луната. Запомнете - Луната е изпитателен полигон, а Марс е нашата дестинация. И въобще не съм готов да изключа датата 2033 година", заяви ръководителят на космическото ведомство, предават ТАСС и ДПА.

Той коментира изводите на доклад, публикуван преди няколко месеца от един от независимите научни центрове на правителството на САЩ. В това изследване се споменаваше, че американските планове за изпращането на човек на Марс към 2033 година са неосъществими. Според авторите на доклада, изготвен през месец февруари от вашингтонския Институт за научна и технологична политика, пилотирана мисия до Червената планета може да бъде осъществена едва през 2037 година.

Брайдънстайн изтъкна, че НАСА е ускорила движението си към Луната, което автоматично ще доведе до ускоряване на марсианския проект, посочва БТА.

Американското космическо ведомство планира завръщането на астронавти на Луната през 2024 година.

Космическият апарат "Чандраян-2" изпрати снимка на Луната

Космическият апарат "Чандраян-2" изпрати снимка на Луната, направена от лунна орбита, съобщи сайтът Спейс. Снимката е направена от около 2650 км над лунната повърхност. На нея се вижда част от далечната страна на Луната с кратера Аполо и Източно море, предава БТА. Дестинацията на "Чандраян-2" обаче е друга.

Космическият кораб "Союз МС-14" е в автоматичен режим

Космическият кораб "Союз МС-14" с човекоподобния робот Фьодор, който не успя да се скачи с Международната космическа станция (МКС), е в автоматичен режим и апаратурата му работи, съобщи ТАСС. Маневрата тази сутрин е прекратена заради проблем със системата за автоматично скачване "Курс" на станцията и колебания при сближаването с нея.

Археолози попаднаха на изпреварила времето си технология от каменната епоха

Британски специалисти по подводна археология откриха древна технология, която е изпреварила времето си с хиляди години, съобщи Лента. Изследователите се натъкнали на дървена платформа на 8000 години в морето, източно от град Ярмут на остров Уайт. Тя е на дълбочина 11 метра. Но в древността, когато остров Уайт бил свързан с материка,

Космическият кораб "Союз МС-14" с робота Фьодор не успя да се скачи с МКС

Космическият кораб "Союз МС-14" с първия човекоподобен робот Фьодор не успя да се скачи с Международната космическа станция (МКС) в определеното време - 8:30 часа московско и българско време, предадоха ТАСС и Франс прес. Корабът се приближи до станцията и му оставаха 96 м до скачването, но после започна да се отдалечава и сега се намира на 280 м

Учени взеха яйцеклетки от застрашения от изчезване северен бял носорог

Ветеринари в Кения успешно взеха яйцеклетки от двата останали женски екземпляра северен бял носорог, предаде Франс прес. Това е важна крачка към спасяване на вида от изчезване. Науката е последната надежда за спасяване на северния бял носорог - единия от двата подвида бял носорог, след като последният мъжки екземпляр Судан умря миналата година на

Учени: Идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация

Учени от университета Куинс в Белфаст установиха, че идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация от бързо изчезване, съобщи Физ.орг. По-рано се смяташе, че с годините населението на острова постепенно се увеличавало. Специалистите обаче използвали алгоритъм за преценка на броя на жителите му въз основа на археологически находки

НАСА кръсти на името на "Ролинг стоунс" марсианска канара

Американското космическо ведомство реши да окаже чест на легендарната британска група "Ролинг стоунс", като кръсти марсианска канара на тяхно име пише в. "Дейли мейл". Когато космическият апарат на НАСА "ИнСайт" кацна на повърхността на Червената планета миналата година, той размести голям камък, който се изтъркаля настрани.

Астероидът Рюгу помага на учените да опознаят формирането на планетите (Видео)

Астероидът Рюгу крие все по-малко тайни - нови негови снимки, направени от малкия френско-германски робот "Маскот" с размерите на кутия за обувки, ще помогнат на учените да опознаят формирането на Слънчевата система, предаде Франс прес. "Маскот" (Mobile Asteroid Surface Scout) бе изведен в космоса от японската сонда "Хаябуса-2",

Учени се усъмниха в големите технологични умения на неандерталците

Международна група учени постави под съмнение големите технологични способности на неандерталците, съобщи Физ.орг. Специалистите доказаха, че получаването на брезова смола като онази, която ползвали неандерталците, е по-прост технологичен процес, отколкото се смяташе досега. Учените събрали брезова кора и я нагряли сред плоски речни камъни,

Експерти: Изкуствен интелект "убиец" заплашва света

"Амазон" и "Майкрософт" са сред компаниите, които могат да са начело на глобална надпревара във въоръжаването, базирано на изкуствен интелект, пише в доклад на холандска неправителствена организация, предаде БГНЕС. Най-големите 50 високотехнологични компании са класирани от неправителствената организация "Pax" по три критерия: Могат ли да

Китайският пазар на роботи ще достигне 8,6 милиарда щатски долара през 2019 г.

Китайският пазар на роботи се очаква да достигне 8,68 милиарда щатски долара тази година, с прогнози за среден годишен ръст от 20,9% за периода 2014г. – 2019г., се казва в доклад на Китайския институт по електроника, информира Радио "Китай". Процъфтяващият китайски пазар на роботи ще представлява около 29,5% от световния през 2019 г