НАСА публикува видео карта на всички открити екзопланети (Видео)

https://www.24chasa.bg/novini/article/7559877 НАСА публикува видео карта на всички открити екзопланети (Видео) НАСА публикува видео карта на всички открити екзопланети (Видео) www.24chasa.bg
Кадър: Youtube/ APOD Videos

НАСА публикува видео карта на всички 4000 екзопланети, открити от 1992 г., съобщи в. "Дейли мейл".

Визуализацията с мястото на всяка екзопланета и времето, когато е открита, е направена по проекта Систем саундс.

Повечето екзопланети в базата данни са открити от телескопите "Кеплер" и ТЕСС.

Първата екзопланета - която е извън Слънчевата система, е открита през 1992 г. около пулсара PSR 1257+12. Границата от 4000 беше премината миналия месец.

За 27 години броят на екзопланетите се увеличава отначало постепенно, а след това рязко, благодарение на специализираните телескопи. Първият е "Кеплер", който е изстрелян през 2010 г., предава БТА.

Тази година телескопът ТЕСС (TESS - Transiting Exoplanet Survey Satellite) пое щафетата от "Кеплер", който остана без гориво. Преди няколко седмици ТЕСС откри най-малката известна екзопланета L 98-59 - по-малка от Земята, но по-голяма от Марс.

Сред откритията на "Кеплер" се открояват "Земя 2.0", която има много сходни характеристики с нашата планета, макар и да е на разстояние 1400 светлинни години. През 2011 г. "Кеплер" откри първата планета, орбитираща около две звезди, и първата планета в обитаема зона - с температура около 22 градуса Целзий. През април 2017 г. беше открита суперземята LHS 1140b, която е с гигантски океани от магма. Сред най-големите находки на "Кеплер" е звездната система "Трапист-1" с рекордните седем подобни на Земята планети. Звездата им е на 39 милиона светлинни години, а всяка от тях вероятно има вода на повърхността.

Китай е домакин на международно състезание за автономни роботи

Този уикенд Китай за първи път е домакин на международно състезание за автономни роботи, известно като „2019 Running Robots Game". В надпреварата, която изисква от роботите да извършват възможно най-бързо множество задачи само за 8 минути, се включиха над 30 международни отбора, предаде bulgarian.cri.cn.

Google свали 85 приложения, които са заразени с adware – имат 8 милиона изтегляния

Cлyчвaлo ли ви ce e дa изтeглитe пpилoжeниe нa cмapтфoнa cи, cлeд ?oeтo ?oличecтвoтo пo?aзвaни pe?лaми дa ce yвeличи? Cтaвaт вce пo-дocaдни и вce пo-тpyдни зa пpeмaxвaнe. A?o oтгoвopът e дa, тo cтe ce cдoбили c пpилoжeниe, ?oeтo paзпpocтpaнявa аdwаrе, съобщава kaldata.com E?ип изcлeдoвaтeли нa Тrеnd Місrо oт?pивa пpи?aчeн аdwаrе в 85 пpилoжeния в

Астрономи откриха нов вид космически катастрофи

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг. Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи

Китай ще финансира над 41 000 научни проекта

Китай ще отпусне 21,03 милиарда юана ( около 2,99 милиарда щатски долара) за финансирането на 41 752 научни проекта, съобщи в петък Националната фондация за природни науки (НФПП), цитирана от bulgarian.cri.cn. Фондът ще бъде разпределен между 10 типа научни проекти, сред които ключови за нацията и за международното сътрудничество

САЩ удължават срока на Huawei да закупи оборудване от US компании?

Съединените щати вероятно ще удължат с 90 дни срока, в който китайският технологичен гигант Huawei има право да закупува оборудване от американски компании. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници от американското Министерство на търговията. Още през май Huawei получи временно разрешение да придобива някои американски

Google Street View обновява картата на България

Пешеходни трекери нанасят нови зони на картата от 15 български града Колите започват снимачната си обиколка от днес,16 август Това лято колите на Google отново ще обиколят улиците и пътищата на България, за да отразят в Google Maps вечно променящата се инфраструктура и пейзаж. При това заснемане и обновление ще се включат и кадри

Астрономи уловиха загадъчни радиосигнали от далечния космос (Снимка)

Астрономи от университета Макгил в Монреал идентифицираха 8 повтарящи се радиосигнала, известни като бързи радиоимпулси, съобщи Сайънс алърт. Източникът им е неизвестен, но учените са уверени, че става въпрос за природно явление. Два източника на радиосигнали FRB 180916 и FRB 181119 ги изпратили съответно 10 и 3 пъти,

Сероводородната зона на Черно море крие "консервирани" кораби

През тази година се навършват 60 години от началото на подводната археология у нас. Първата експедиция е през август 1959 г. в района на нос Калиакра. За историята, постиженията, легендите и съвременните успехи на тази наука БТА разговаря с доц. Преслав Пеев, ръководител на секция "Морска геология и археология" в Института по океанология към БАН

В Инстаграм вече ще може да се сигнализира за фалшиви новини

Потребителите на Инстаграм вече ще могат да сигнализират за публикации, които според тях са дезинформация, предаде Франс прес, като се позова на говорителка на компанията Фейсбук, която притежава тази социална медия, наблягаща на снимките. С няколко кликвания те ще привличат вниманието на независими проверители, които ще се заемат със случая

Генетично изследване: Хората са виновни за изчезването на пещерните мечки

Генетично изследване, което реконструира еволюцията на популацията на пещерните мечки, замесва Хомо сапиенс, а не застудяване на климата в изчезването им през последния ледников период, предават Ройтерс и БТА. Учени оповестиха, че получили геномни данни за 59 пещерни мечки въз основа на кости, извадени от земните недра на 14 обекта във Франция,

Какво е общото между сърфиста, каякара и неандерталеца?

Какво е общото между сърфиста, каякара и неандерталеца? За тях е характерен костен израстък в слуховия канал, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес и БТА. Въпросният костен израстък с научното название екзостоза се среща у хора, които практикуват водни спортове в райони със студен климат