Телескопи извършиха химично изследване на атмосферата на екзопланета

https://www.24chasa.bg/novini/article/7542212 Телескопи извършиха химично изследване на атмосферата на екзопланета Телескопи извършиха химично изследване на атмосферата на екзопланета www.24chasa.bg

За пръв път учени идентифицираха химичните подписи на атмосферата на средно голяма екзопланета с помощта на два телескопа на НАСА, съобщи ЮПИ.

По размерите, масата и състава си екзопланетата Gliese 3470 b е като хибрид между Земята и Нептун - представлява скално ядро, обградено от плътен слой газ. Масата на Gliese 3470 b се равнява на 12,6 земни маси. За сравнение масата на Нептун е 17 пъти по-голяма от тази на Земята.

Средно големите планети като Gliese 3470 b са често срещани в други планетни системи, но липсват в Слънчевата система. Като определят химичния състав на атмосферата на въпросната екзопланета, която е миниатюрно копие на Нептун, учените могат да установят как се формират планетите със средни размери, информира БТА.

"Става въпрос за важно откритие, свързано с формирането на планети - заяви Бьорн Бенеке от университета в Монреал. - Планетата орбитира близо до своята звезда и е със значително по-малка маса от тази на Юпитер. Масата на Юпитер се равнява на 318 земни маси. Gliese 3470 b е съхранила първичната си атмосфера, която е съставена най-вече от водород и хелий и не е "замърсена" с тежки елементи. Не се среща нищо подобно в Слънчевата система."

С помощта на космическите телескопи "Хъбъл" и "Спицър" на НАСА учените изследвали промените в спектралния подпис на светлината от звездата, докато планетата минава от другата й страна. Като наблюдавали кои дължини на вълната са абсорбирани, докато планетата извършва своето транзитно преминаване, учените потвърдили доминирането на водорода и хелия в атмосферата на екзопланетата.

За разлика от големите планети, като горещите юпитери, за които специалистите смятат, че се формират далеч от звездите си, преди да ги доближат, Gliese 3470 b вероятно е формирана близо до своето червено джудже.

Повреден чайник събра на закуска американски астронавти с руските им колеги на МКС

Американските астронавти на борда на Международната космическа станция /МКС/ гостували на закуска на руските си колеги, след като им се повредил чайникът, съобщава сайтът Лайф. В американския отсек на орбиталната станция станало късо съединение, което извадило от строя нагревателя на водата. За това докладвал в Центъра за управление на полетите в

НАСА иска винаги да има американски астронавт на МКС

НАСА не желае да се стигне до ситуация, при която на борда на Международната космическа станция (МКС) няма американски астронавти, съобщи ТАСС. Това заяви директорът на американското космическо ведомство Джеймс Брайдънстайн на пресконференция в рамките на 70-ия международен конгрес по астронавтика във Вашингтон, предаде БТА

Климатичните промени правят феномените Ел Ниньо по-силни

В резултат на климатичните промени феномените Ел Ниньо стават по-силни и загряват още повече и без това затоплящата се планета, предаде Асошиейтед прес, позовавайки се на резултатите от проучване, публикувано в сп. "Протоколи на Американската академия на науките. За целите му учените са изследвали 33 феномена Ел Ниньо - естествено затопляне на

Facebook с нови правила за сигурност

Социалната мрежа се подготвя с новите мерки за предстоящите през 2020 г. президентски избори в САЩ. Facebook обяви, че ще следи по-внимателно "контролираните от държави медии", които се опитват да манипулират настроенията на гласоподавателите, предава Канал 3. "Изправени сме пред все по-съвършени атаки от контролирани от държави агенти

Богомолка край Амазонка имитира оса

Учени са открили в близост до река Амазонка в Перу неизвестен досега вид богомолка, представителите на който имитират оси, пише в. "Дейли мейл". Изследователите от Природонаучния музей в Кливланд, САЩ, съобщават, че екземпляри от новия вид, наречен Vespamantoida wherleyi, са забелязани за първи път през 2013 г., но едва наскоро са идентифицирани.

Пик в слънчевото греене породил силна геомагнитна буря преди 2600 години