Полярна лисица стигна от Норвегия до Канада за 76 дни

https://www.24chasa.bg/novini/article/7538891 Полярна лисица стигна от Норвегия до Канада за 76 дни Полярна лисица стигна от Норвегия до Канада за 76 дни www.24chasa.bg
СНИМКА: фейсбук/Norsk Polarinstitutt

Полярна лисица е изминала над 3500 км по суша и лед между Норвегия и Канада в рамките на едва 76 дни, като това е най-бързата миграция на животинския вид, изследвана до момента, съобщава „Гардиън”.

Откритието е на норвежки изследователи, които имплантирали проследяващ чип на лисицата през юли 2017 г. На 26 март 2018 г. тя напуснала архипелага Свалбард и след 21 дни и 1512 км по морския лед на 16 април стигнала до Гренландия. Пътешествието обаче продължило и лисицата стигнала до остров на канадска територия на 1 юли същата година, предава Би Ти Ви.

Учените първоначално не вярвали на очите си. Специално проверили дали е възможно лисицата да е била убита и кожата ѝ да е била качена на лодка. В крайна сметка обаче се оказало, че наистина животното изминава хиляди километри.

Според подадените от чипа данни, средно лисицата е изминавала по над 46 км на ден, а рекордът ѝ е 155 км.

Тя е един от най-устойчивите бозайници, като може да оцелява на температури от порядъка на -50 градуса по Целзий. В случая проследеното животно се е хранело предимно с морски птици преди миграцията си, а след това в новата екосистема се е приспособило да ловува леминги.

Изследователите подчертават, че пътешествието на дребния хищник показва важността на полярните ледове за миграцията на животните.

Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета

Космическият телескоп TESS, който е предназначен за търсене на екзопланети чрез транзитния метод, може да е наблюдавал мистериозната девета планета, известна също като планетата Х, в Слънчевата система, съобщи Сайънс алърт, позовавайки се на учени от САЩ и Унгария. Специалистите потвърждават, че TESS може да се използва за проследяване на

Кадър: Нова телевизия

Астронавтите Андрю Морган и Лука Пармитано излязоха в открития космос (Видео)

Американският астронавт Андрю Морган и италианският му колега Лука Пармитано излязоха в открития космос, предадоха ТАСС и БТА. Морган и Пармитано ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да ремонтират инсталирания на корпуса й алфа-магнитен спектрометър. Работата по уреда налага още три излизания в космоса

Значителни предизвикателства пред НАСА, преди да започнат пилотираните космически полети

Одиторите на НАСА предупредиха в годишния си доклад, че космическата агенция е изправена пред "значителни технически предизвикателства", които засягат и безопасността, и трябва да бъдат решени, преди астронавтите да полетят в частните капсули, предадоха Асошиейтед прес и БТА. В доклада се отбелязва, че компаниите "Боинг" и "Спейс Екс" закъсняват с

Смъртно болен учен се преобразува
в първия "пълен киборг" (Видео)

Смъртно болен учен се преобразува в първия "пълен киборг" (Видео)

Британски учен, който страда от моторно невронно заболяване в терминална фаза, обяви, че се е трансформирал в първия "пълен киборг", съобщи в. "Индипендънт", цитиран от БТА. Д-р Питър Скот-Морган, който е специалист по роботика, не приел покорно съдбата си, когато чул диагнозата през 2017 г. Той решил да удължи живота си с наличните технологии и

Откриха молитвен храм и гробници на древна цивилизация в Перу

Древен храм, скелети и артефакти бяха открити при археологически разкопки в Перу. Храмът е на 3000 години и е бил използван за водни ритуали. Той е открит в Ел Торо, на около 800 километра северно от столицата Лима. Молитвеното място е дълго 40 метра, широко 56 метра и разполага с олтар, предава Би Ти Ви

Китай продължава да насърчава активно използването на чиста енергия за отопление през зимата

Китай продължава да насърчава активно използването на по-чисти горива за отопление през зимата в северната част на страната, където горенето на въглища е основен източник на замърсяване на въздуха. От края на 2016 г. Пекин реализира мащабен проект за замяната на въглищата с природен газ и електричество а отопление през зимата

БГ следа в мисията на Марс и БГ космически храни ще има на отворените врати на Института за космически изследвания на БАН

Институтът за космически изследвания и технологии на БАН /ИКИТ-БАН/ организира Ден на отворените врати утре от 10.30 ч. Това съобщиха от Българската академия на науките. По случай 50-годишнината от създаването на института ще бъдат отворени за посетители лабораториите и тренажора в сградата. Директорът на ИКИТ-БАН проф

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система

Астрономът любител от кримското селище Научний Генадий Борисов - откривателят на първата междузвездна комета, откри нова комета в Слънчевата система, предаде ТАСС. Става въпрос за деветия открит от него звезден обект. По-рано бе съобщено, че през август Борисов за пръв път в света откри междузвездна комета, която бе кръстена на него.

Китай показа експеримент за кацане на Марс