Плаващият антарктически лед е намалял рекордно

https://www.24chasa.bg/novini/article/7538872 Плаващият антарктически лед е намалял рекордно Плаващият антарктически лед е намалял рекордно www.24chasa.bg

Количеството на плаващия лед около Антарктида внезапно е спаднало от рекорден максимум до рекорден минимум, което озадачава учените, предаде Асошиейтед прес, позовавайки се на публикация в сп. "Протоколи на Американската академия на науките".

Изследване на сателитни данни, направено от НАСА, показва, че плаващият лед около континента се е увеличавал постоянно от 1979 до 2014 г. Три години по-късно обаче количеството му е достигнало рекорден минимум от 10,7 милиона квадратни километра. През 2018 г. ледът леко се е увеличил, но въпреки това количеството му е било второто най-ниско след 1979 г. И въпреки че по това време на годината ледът в региона обикновено се увеличава, през май и юни 2019 г. са отчетени още по-ниски нива в сравнение с 2017 г.

Учените не могат да обяснят този парадокс, тъй като Антарктика все още не е толкова силно засегната от глобалното затопляне, колкото Арктика. Според тях намаляването на леда може да е както естествено колебание, така и дългосрочно явление, свързано с човешката дейност, предаде БТА.

Специалистите отбелязват, че количеството на изгубения плаващ лед е по-голямо от площта на Мексико.

Топенето на повърхностния лед не влияе на морското равнище. Бързите промени обаче тревожат климатолозите, които възнамеряват да продължат изследванията си, за да установят действителната причина за тях.

Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета

Космическият телескоп TESS, който е предназначен за търсене на екзопланети чрез транзитния метод, може да е наблюдавал мистериозната девета планета, известна също като планетата Х, в Слънчевата система, съобщи Сайънс алърт, позовавайки се на учени от САЩ и Унгария. Специалистите потвърждават, че TESS може да се използва за проследяване на

Кадър: Нова телевизия

Астронавтите Андрю Морган и Лука Пармитано излязоха в открития космос (Видео)

Американският астронавт Андрю Морган и италианският му колега Лука Пармитано излязоха в открития космос, предадоха ТАСС и БТА. Морган и Пармитано ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да ремонтират инсталирания на корпуса й алфа-магнитен спектрометър. Работата по уреда налага още три излизания в космоса

Значителни предизвикателства пред НАСА, преди да започнат пилотираните космически полети

Одиторите на НАСА предупредиха в годишния си доклад, че космическата агенция е изправена пред "значителни технически предизвикателства", които засягат и безопасността, и трябва да бъдат решени, преди астронавтите да полетят в частните капсули, предадоха Асошиейтед прес и БТА. В доклада се отбелязва, че компаниите "Боинг" и "Спейс Екс" закъсняват с

Смъртно болен учен се преобразува
в първия "пълен киборг" (Видео)

Смъртно болен учен се преобразува в първия "пълен киборг" (Видео)

Британски учен, който страда от моторно невронно заболяване в терминална фаза, обяви, че се е трансформирал в първия "пълен киборг", съобщи в. "Индипендънт", цитиран от БТА. Д-р Питър Скот-Морган, който е специалист по роботика, не приел покорно съдбата си, когато чул диагнозата през 2017 г. Той решил да удължи живота си с наличните технологии и

Откриха молитвен храм и гробници на древна цивилизация в Перу

Древен храм, скелети и артефакти бяха открити при археологически разкопки в Перу. Храмът е на 3000 години и е бил използван за водни ритуали. Той е открит в Ел Торо, на около 800 километра северно от столицата Лима. Молитвеното място е дълго 40 метра, широко 56 метра и разполага с олтар, предава Би Ти Ви

Китай продължава да насърчава активно използването на чиста енергия за отопление през зимата

Китай продължава да насърчава активно използването на по-чисти горива за отопление през зимата в северната част на страната, където горенето на въглища е основен източник на замърсяване на въздуха. От края на 2016 г. Пекин реализира мащабен проект за замяната на въглищата с природен газ и електричество а отопление през зимата

БГ следа в мисията на Марс и БГ космически храни ще има на отворените врати на Института за космически изследвания на БАН

Институтът за космически изследвания и технологии на БАН /ИКИТ-БАН/ организира Ден на отворените врати утре от 10.30 ч. Това съобщиха от Българската академия на науките. По случай 50-годишнината от създаването на института ще бъдат отворени за посетители лабораториите и тренажора в сградата. Директорът на ИКИТ-БАН проф

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система

Астрономът любител от кримското селище Научний Генадий Борисов - откривателят на първата междузвездна комета, откри нова комета в Слънчевата система, предаде ТАСС. Става въпрос за деветия открит от него звезден обект. По-рано бе съобщено, че през август Борисов за пръв път в света откри междузвездна комета, която бе кръстена на него.

Китай показа експеримент за кацане на Марс