Учени кръстиха нов вид муха на злодей от "Игра на тронове"

https://www.24chasa.bg/novini/article/7538650 Учени кръстиха нов вид муха на злодей от "Игра на тронове" Учени кръстиха нов вид муха на злодей от "Игра на тронове" www.24chasa.bg

Учени от Австралийската организация за научни и промишлени изследвания (CSIRO) са кръстили новооткрит вид муха на злодей от "Игра на тронове", съобщи "Фокс нюз", цитиран от БТА.

"Като се изключи сериозната страна, кръщаването на нови видове е най-забавното нещо за таксономите", казва ентомологът Брайън Лесард.

Кръстник на вида Paramonovius nightking е Сюанкун Ли от CSIRO - отявлен почитател на "Игра на тронове", който е избрал за насекомото името на Нощния крал.

Представителите на вида се срещат в ограничена част от Западна Австралия, активни са главно през зимата и имат наподобяващи шипове косъмчета, с което напомнят за злодея от хитовата фентъзи поредица.

Външно екземплярите от вида Paramonovius nightking наподобяват пчели, но въпреки това спадат към семейството на мухите. Учените допускат, че насекомите са развили тази способност в хода на еволюцията, за да се предпазват от птиците, които ги избягват, вземайки ги за жилещи пчели.

Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета

Космическият телескоп TESS, който е предназначен за търсене на екзопланети чрез транзитния метод, може да е наблюдавал мистериозната девета планета, известна също като планетата Х, в Слънчевата система, съобщи Сайънс алърт, позовавайки се на учени от САЩ и Унгария. Специалистите потвърждават, че TESS може да се използва за проследяване на

Кадър: Нова телевизия

Астронавтите Андрю Морган и Лука Пармитано излязоха в открития космос (Видео)

Американският астронавт Андрю Морган и италианският му колега Лука Пармитано излязоха в открития космос, предадоха ТАСС и БТА. Морган и Пармитано ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да ремонтират инсталирания на корпуса й алфа-магнитен спектрометър. Работата по уреда налага още три излизания в космоса

Значителни предизвикателства пред НАСА, преди да започнат пилотираните космически полети

Одиторите на НАСА предупредиха в годишния си доклад, че космическата агенция е изправена пред "значителни технически предизвикателства", които засягат и безопасността, и трябва да бъдат решени, преди астронавтите да полетят в частните капсули, предадоха Асошиейтед прес и БТА. В доклада се отбелязва, че компаниите "Боинг" и "Спейс Екс" закъсняват с

Смъртно болен учен се преобразува
в първия "пълен киборг" (Видео)

Смъртно болен учен се преобразува в първия "пълен киборг" (Видео)

Британски учен, който страда от моторно невронно заболяване в терминална фаза, обяви, че се е трансформирал в първия "пълен киборг", съобщи в. "Индипендънт", цитиран от БТА. Д-р Питър Скот-Морган, който е специалист по роботика, не приел покорно съдбата си, когато чул диагнозата през 2017 г. Той решил да удължи живота си с наличните технологии и

Откриха молитвен храм и гробници на древна цивилизация в Перу

Древен храм, скелети и артефакти бяха открити при археологически разкопки в Перу. Храмът е на 3000 години и е бил използван за водни ритуали. Той е открит в Ел Торо, на около 800 километра северно от столицата Лима. Молитвеното място е дълго 40 метра, широко 56 метра и разполага с олтар, предава Би Ти Ви

Китай продължава да насърчава активно използването на чиста енергия за отопление през зимата

Китай продължава да насърчава активно използването на по-чисти горива за отопление през зимата в северната част на страната, където горенето на въглища е основен източник на замърсяване на въздуха. От края на 2016 г. Пекин реализира мащабен проект за замяната на въглищата с природен газ и електричество а отопление през зимата

БГ следа в мисията на Марс и БГ космически храни ще има на отворените врати на Института за космически изследвания на БАН

Институтът за космически изследвания и технологии на БАН /ИКИТ-БАН/ организира Ден на отворените врати утре от 10.30 ч. Това съобщиха от Българската академия на науките. По случай 50-годишнината от създаването на института ще бъдат отворени за посетители лабораториите и тренажора в сградата. Директорът на ИКИТ-БАН проф

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система

Астрономът любител от кримското селище Научний Генадий Борисов - откривателят на първата междузвездна комета, откри нова комета в Слънчевата система, предаде ТАСС. Става въпрос за деветия открит от него звезден обект. По-рано бе съобщено, че през август Борисов за пръв път в света откри междузвездна комета, която бе кръстена на него.

Китай показа експеримент за кацане на Марс