Роскосмос ще изследва Луната с помощта на изкуствен интелект

https://www.24chasa.bg/novini/article/7538451 Роскосмос ще изследва Луната с помощта на изкуствен интелект Роскосмос ще изследва Луната с помощта на изкуствен интелект www.24chasa.bg

Русия планира да изследва Луната с помощта на роботи с елементи на изкуствен интелект, предаде ТАСС. Това оповести пресслужбата на Роскосмос.

Участието на човека в тази програма хармонично се съчетава с използването на автоматични космически апарати и роботехника с елементи на изкуствен интелект, поясниха от държавната корпорация. Роботизирани системи ще бъдат максимално използвани по време на изследвания на Луната, за да се намалят свързаните със здравето на човека рискове, предава БТА.

Руската програма за изследване на естестения спътник на Земята предвижда изстрелване на автоматични апарати към него, в частност отправяне на сондата "Луна-25" за изследване на южния му полюс. В Руската академия на науките са убедени, че 2021 г. е оптимална за осъществяване на този научен проект. През 2023 г. се планира в окололунна орбита да бъде изведен апаратът "Луна-Ресурс-1".

Мястото за построяване на лунна база ще бъде избрано след краткосрочни пилотирани експедиции, които са включени във втория етап от руската лунна програма. Въз основа на резултатите от осъществяването на втория етап ще бъдат определени оптималните места за построяване на елементи на бъдещата лунна база. Осъществяването на втория етап ще започне след 2030 г. Предвидени са краткосрочни полети на космонавти до естествения спътник на Земята. След приключването на втория етап ще се премине към експедиции за периодично обитаване на Луната от хора.

Руската лунна програма ще бъде осъществена на няколко етапа до 2040 г. По време на презентацията й генералният директор на Роскосмос Дмитрий Рогозин отбеляза, че руски космонавти за пръв път ще кацнат на лунната повърхност през 2030 г.

Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета

Космическият телескоп TESS, който е предназначен за търсене на екзопланети чрез транзитния метод, може да е наблюдавал мистериозната девета планета, известна също като планетата Х, в Слънчевата система, съобщи Сайънс алърт, позовавайки се на учени от САЩ и Унгария. Специалистите потвърждават, че TESS може да се използва за проследяване на

Кадър: Нова телевизия

Астронавтите Андрю Морган и Лука Пармитано излязоха в открития космос (Видео)

Американският астронавт Андрю Морган и италианският му колега Лука Пармитано излязоха в открития космос, предадоха ТАСС и БТА. Морган и Пармитано ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да ремонтират инсталирания на корпуса й алфа-магнитен спектрометър. Работата по уреда налага още три излизания в космоса

Значителни предизвикателства пред НАСА, преди да започнат пилотираните космически полети

Одиторите на НАСА предупредиха в годишния си доклад, че космическата агенция е изправена пред "значителни технически предизвикателства", които засягат и безопасността, и трябва да бъдат решени, преди астронавтите да полетят в частните капсули, предадоха Асошиейтед прес и БТА. В доклада се отбелязва, че компаниите "Боинг" и "Спейс Екс" закъсняват с

Смъртно болен учен се преобразува
в първия "пълен киборг" (Видео)

Смъртно болен учен се преобразува в първия "пълен киборг" (Видео)

Британски учен, който страда от моторно невронно заболяване в терминална фаза, обяви, че се е трансформирал в първия "пълен киборг", съобщи в. "Индипендънт", цитиран от БТА. Д-р Питър Скот-Морган, който е специалист по роботика, не приел покорно съдбата си, когато чул диагнозата през 2017 г. Той решил да удължи живота си с наличните технологии и

Откриха молитвен храм и гробници на древна цивилизация в Перу

Древен храм, скелети и артефакти бяха открити при археологически разкопки в Перу. Храмът е на 3000 години и е бил използван за водни ритуали. Той е открит в Ел Торо, на около 800 километра северно от столицата Лима. Молитвеното място е дълго 40 метра, широко 56 метра и разполага с олтар, предава Би Ти Ви

Китай продължава да насърчава активно използването на чиста енергия за отопление през зимата

Китай продължава да насърчава активно използването на по-чисти горива за отопление през зимата в северната част на страната, където горенето на въглища е основен източник на замърсяване на въздуха. От края на 2016 г. Пекин реализира мащабен проект за замяната на въглищата с природен газ и електричество а отопление през зимата

БГ следа в мисията на Марс и БГ космически храни ще има на отворените врати на Института за космически изследвания на БАН

Институтът за космически изследвания и технологии на БАН /ИКИТ-БАН/ организира Ден на отворените врати утре от 10.30 ч. Това съобщиха от Българската академия на науките. По случай 50-годишнината от създаването на института ще бъдат отворени за посетители лабораториите и тренажора в сградата. Директорът на ИКИТ-БАН проф

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система

Астрономът любител от кримското селище Научний Генадий Борисов - откривателят на първата междузвездна комета, откри нова комета в Слънчевата система, предаде ТАСС. Става въпрос за деветия открит от него звезден обект. По-рано бе съобщено, че през август Борисов за пръв път в света откри междузвездна комета, която бе кръстена на него.

Китай показа експеримент за кацане на Марс