Роботи ще заменят до 20 млн. работни места в производството в света към 2030 г.

https://www.24chasa.bg/novini/article/7524429 Роботи ще заменят до 20 млн. работни места в производството в света към 2030 г. Роботи ще заменят до 20 млн. работни места в производството в света към 2030 г. www.24chasa.bg
Снимка Pixabay

До 20 млн. работни места в сферата на производството в целия свят може да бъдат заменени от роботи към 2030 г., сочи но анализ на компанията „Оксфорд Економикс“, предаде Би Би Си, цитирана от БНР.

Хората, изместени от тези работи, вероятно ще осъзнаят, че сходни роли в сектора на услугите, също са подложени на автоматизация.

Засилената автоматизация обаче ще увеличи работните места и икономически ръст.

Фирмата призовава за действия, които да предотвратят засилване на неравното заплащане.

Всеки нов робот в индустрията идва на мястото на 1,6 работни места, изчислява фирмата, като най-засегнати ще бъдат регионите с работници с най-малко умения.

Регионите, в които повечето хора са неквалифицирани и съответно имат по-слаби икономики и по-високи нива на безработица, са далеч по-уязвими от загуба на работни места за сметка на роботи, предупреждава „Оксфорд Економикс“.

Китай ще разработи план за създаване на станция на Луната съвместно с Русия и ЕС

Китайското национално космическо управление се е договорило с Русия и ЕС да се пристъпи към съвместно разработване на план за създаване на изследователска станция на Луната, предаде ТАСС. Това заяви заместник-директорът на ведомството У Янхуа. По думите му, в близко бъдеще страните ще обсъдят задачи около осъществяването на съвместна дейност в

САЩ: Ще изпратим астронавти на Луната през 2024 г. и ще останат там

През 2024 г. САЩ ще изпратят астронавти на Луната и „ще ги оставят там“ за определено време. Това заяви американският вицепрезидент Майк Пенс в интервю за телевизия Си Би Ес, предава БГНЕС. „Този път, когато полетим на Луната, ние няма да направим обикновена визита – ние ще останем на нея“, каза той.

''Чандраян-2" за пръв път ще изследва повърхността на Южния полюс на Луната

Космическата мисия ''Чандраян-2", която Индия стартира по-рано днес от космодрум в Бенгалския залив, за пръв път в историята ще изследва повърхността на Южния полюс на естествения спътник на Земята, съобщи ТАСС, цитирана от БТА. Това се казва в съобщение на индийския премиер Нарендра Моди в Туитър. "Чандраян-2" е уникална,

Индия успешно изстреля ракета с лунната си станция "Чандраян-2" (Видео)

Индийската организация за космически изследвания изстреля към Луната космическата си станция "Чандраян-2" с луноход на борда, предадоха световните агенции. Стартът на ракетата-носител GSLU Mk III, който беше предаван пряко от индийските телевизионни канали, се състоя от космодрума на остров Шрихарикота в Бенгалския залив.

Учени извлякоха за първи път ДНК от фосилизирани неандерталски черепи

Учени за пръв път извлякоха ДНК от тленни останки на неандерталци, живели в Гибралтар, съобщи Физ.орг. Специалистите са от Института по еволюционна антропология Макс Планк и едноименния природонаучен музей в Германия. Възрастта на въпросните вкаменелости досега бе неизвестна, но се смяташе, че става въпрос за някои от последните представители на

За пръв път в света: учени получиха течен магнит

Разработка на американски учени от университета в Масачузетс им позволи за пръв път в света да получат течен магнит, съобщи в. "Мейл он сънди". Откритието се счита за пробив в науката, тъй като течният магнит запазва свойствата си дори при промяна на формата. Той ще позволи на учените в бъдеще да могат да конструират течни роботи, предаде БТА.

Археолози откриха древен надпис с култ към бог Дионис в Пловдив

Нова мащабна за историята на страната ни находка откриха пловдивските археолози, които проучват Епископската базилика на Древен Филипопол. Става въпрос за каменна плоча от 255-а година, с внушителни размери и надпис, свързан с култа към бог Дионис, предаде БНТ. Специалистите вече са разчели древния надпис. Той е на старогръцки.

Трима астронавти пристигнаха на Международната космическа станция днес

Трима астронавти пристигнаха на Международната космическа станция рано тази сутрин, около шест часа след излитането си от космодрума Байконур в Казахстан, предаде ДПА. Излитането им, което се излъчваше в реално време от НАСА, бе осъществено точно 50 години след деня, в който стъпиха първите хора на Луната, предава БТА.

САЩ отбелязаха 50 години от стъпването на човек на Луната

Съединените щати отбелязаха вчера 50-годишнината от стъпването на американски астронавти на Луната с партита, състезания, игри и концерти, съобщи Асошиейтед прес. В космическия център на НАСА "Кенеди" астронавтът Бъз Олдрин показа на вицепрезидента Майк Пенс стартовата площадка, откъдето е потеглила неговата мисия "Аполо 11" към Луната през 1969 г.

Трима астронавти излетяха за МКС на 50-ата годишнина от кацането на Луната (Видео)

Руска космическа капсула с трима астронавти на борда излетя от космодрума Байконур в Казахстан, насочвайки се към Международната космическа станция, предадоха световните агенции. Астронавтите излетяха на 50-ата годишнина от 20 юли 1969 г., когато човек стъпи за пръв път на Луната, отбелязва Асошиейтед прес.

Аматьор-фотограф откри първата ясна снимка на Нийл Армстронг на Луната

Аматьор-фотограф откри във видеокадри, разпространени от НАСА, единствената ясна снимка с лицето на Нийл Армстронг, докато ходи по Луната, съобщи в. "Индипендънт". Анди Сондърс от Чешир установи, че Армстронг се спира за достатъчно дълго, след като стъпва на лунната повърхност, за да се вижда лицето му на няколко кадри от видеото,

Учени откриха летяща катерица в Китай

Учени откриха непозната летяща катерица в Югозападен Китай, която е близка сродница на два от най-застрашените видове, съобщи ЮПИ. Досега бяха известни два вида летящи катерици от рода Biswamoyopterus - индийската Namdapha и гигантската лаоска. От двата вида е познат само по един екземпляр, открит съответно през 1981 г. и 2013 г, предава БТА.