Сами ли сме във Вселената? 3 милиарда планети имат условия за живот

https://www.24chasa.bg/novini/article/7522770 Сами ли сме във Вселената? 3 милиарда планети имат условия за живот Сами ли сме във Вселената? 3 милиарда планети имат условия за живот www.24chasa.bg

Три от четири звезди в Млечния път имат планети, обикалящи в орбита около тях, върху които може и да съществуват форми на живот, дори и в екстремни условия.

Според една популярна хипотеза около 3 милиарда екзопланети в нашата галактика имат нужните условия за развитието на някаква форма на живот, пише vesti.bg.

Само преди седмица научихме за едно интригуващо откритие от света на астрономията – планетите Тийгарден В и С, които се намират на едва 12 светлинни години от Земята.

Разстояние, което за мащабите на познатата ни Вселена, е нищожно.

Учените изчисляват, че температурата на двете планети, които обикалят около своята звезда Тийгарден, би трябвало да е подходяща за наличието на вода в течно състояние.

Това обаче не е достатъчно, за да предопредели съществуването на живи организми на която и да е екзопланета.

Като за начало, повечето звезди, около които обикалят до този момент откритите екзопланети, са червени джуджета, най-разпространеният вид в Млечния път, и нямат нищо общо със Слънцето.

За да получават достатъчно енергия от своята звезда, орбитата на тези екзопланети трябва да е в голяма близост до тяхното слънце, което, разбира се, си има последици.

Най-вероятно в повечето случаи на планетарни системи като тази на Тийгарден В и С, обикаляйки около своето слънце, екзопланетите излагат само едната си страна към съответната звезда.

Подобно нещо се случва като космически обект с по-малък размер обикаля в близка орбита около по-голям обект. Например: Луната и Земята, Меркурий и Слънцето, и други.

Това би означавало, че условията на такива екзопланети са изключително екстремни. Едната им страна би била гореща и изпепеляваща пустиня, а другата – скована от студ и лед.

В такъв случай нормалните условия за развитието на живот биха представлявали една тънка граница между двете страни на планетата, в която температурата би била поносима.

Това обаче също не може да е гаранция за благоприятни условия, тъй като на подобен вид планети, където има голяма разлика в температурите, често се образуват масивни урагани и ветрове, които бушуват на границата между двата свята.

Най-големият враг на тези екзопланети обаче е нещо друго.

Червените джуджета, които са много по-малки от нашето Слънце, не притежават достатъчно маса, за да генерират един безкраен източник на енергия за своите планети.

Освен това червените джуджета са непредвидими и понякога са способни да избълват огромно количество маса и радиация, която да „залее” планетите, които обикалят около тях.

Експертите, които са защитници на теорията, че на тези планети съществуването на живот е възможно, имат няколко аргументи в своя защита.

Според тях при наличието на солидно магнитно поле екзопланетите могат да се предпазват от вредните емисии, които излъчва тяхната звезда.

Освен това подобен вид изригвания се случват най-вече в началото на развитието на едно червено джудже, след което звездата става много по-пасивна.

И докато продължаваме да търсим начин за по-бързо пътуване във времето и пространството, оглеждането за извънземни форми на живот ще продължи.

Съвсем наскоро научният директор на Европейската космическа агенция Гюнтер Хасингер сподели следното: „Ще открием следи от живот извън Земята в близките няколко години”.

В следващите години предстои да влязат в употреба революционни телескопи като „Джеймс Уеб” например, които ще открехнат още малко вратата на загадката дали сме сами във Вселената.

Китай ще разработи план за създаване на станция на Луната съвместно с Русия и ЕС

Китайското национално космическо управление се е договорило с Русия и ЕС да се пристъпи към съвместно разработване на план за създаване на изследователска станция на Луната, предаде ТАСС. Това заяви заместник-директорът на ведомството У Янхуа. По думите му, в близко бъдеще страните ще обсъдят задачи около осъществяването на съвместна дейност в

САЩ: Ще изпратим астронавти на Луната през 2024 г. и ще останат там

През 2024 г. САЩ ще изпратят астронавти на Луната и „ще ги оставят там“ за определено време. Това заяви американският вицепрезидент Майк Пенс в интервю за телевизия Си Би Ес, предава БГНЕС. „Този път, когато полетим на Луната, ние няма да направим обикновена визита – ние ще останем на нея“, каза той.

''Чандраян-2" за пръв път ще изследва повърхността на Южния полюс на Луната

Космическата мисия ''Чандраян-2", която Индия стартира по-рано днес от космодрум в Бенгалския залив, за пръв път в историята ще изследва повърхността на Южния полюс на естествения спътник на Земята, съобщи ТАСС, цитирана от БТА. Това се казва в съобщение на индийския премиер Нарендра Моди в Туитър. "Чандраян-2" е уникална,

Индия успешно изстреля ракета с лунната си станция "Чандраян-2" (Видео)

Индийската организация за космически изследвания изстреля към Луната космическата си станция "Чандраян-2" с луноход на борда, предадоха световните агенции. Стартът на ракетата-носител GSLU Mk III, който беше предаван пряко от индийските телевизионни канали, се състоя от космодрума на остров Шрихарикота в Бенгалския залив.

Учени извлякоха за първи път ДНК от фосилизирани неандерталски черепи

Учени за пръв път извлякоха ДНК от тленни останки на неандерталци, живели в Гибралтар, съобщи Физ.орг. Специалистите са от Института по еволюционна антропология Макс Планк и едноименния природонаучен музей в Германия. Възрастта на въпросните вкаменелости досега бе неизвестна, но се смяташе, че става въпрос за някои от последните представители на

За пръв път в света: учени получиха течен магнит

Разработка на американски учени от университета в Масачузетс им позволи за пръв път в света да получат течен магнит, съобщи в. "Мейл он сънди". Откритието се счита за пробив в науката, тъй като течният магнит запазва свойствата си дори при промяна на формата. Той ще позволи на учените в бъдеще да могат да конструират течни роботи, предаде БТА.

Археолози откриха древен надпис с култ към бог Дионис в Пловдив

Нова мащабна за историята на страната ни находка откриха пловдивските археолози, които проучват Епископската базилика на Древен Филипопол. Става въпрос за каменна плоча от 255-а година, с внушителни размери и надпис, свързан с култа към бог Дионис, предаде БНТ. Специалистите вече са разчели древния надпис. Той е на старогръцки.

Трима астронавти пристигнаха на Международната космическа станция днес

Трима астронавти пристигнаха на Международната космическа станция рано тази сутрин, около шест часа след излитането си от космодрума Байконур в Казахстан, предаде ДПА. Излитането им, което се излъчваше в реално време от НАСА, бе осъществено точно 50 години след деня, в който стъпиха първите хора на Луната, предава БТА.

САЩ отбелязаха 50 години от стъпването на човек на Луната

Съединените щати отбелязаха вчера 50-годишнината от стъпването на американски астронавти на Луната с партита, състезания, игри и концерти, съобщи Асошиейтед прес. В космическия център на НАСА "Кенеди" астронавтът Бъз Олдрин показа на вицепрезидента Майк Пенс стартовата площадка, откъдето е потеглила неговата мисия "Аполо 11" към Луната през 1969 г.

Трима астронавти излетяха за МКС на 50-ата годишнина от кацането на Луната (Видео)

Руска космическа капсула с трима астронавти на борда излетя от космодрума Байконур в Казахстан, насочвайки се към Международната космическа станция, предадоха световните агенции. Астронавтите излетяха на 50-ата годишнина от 20 юли 1969 г., когато човек стъпи за пръв път на Луната, отбелязва Асошиейтед прес.

Аматьор-фотограф откри първата ясна снимка на Нийл Армстронг на Луната

Аматьор-фотограф откри във видеокадри, разпространени от НАСА, единствената ясна снимка с лицето на Нийл Армстронг, докато ходи по Луната, съобщи в. "Индипендънт". Анди Сондърс от Чешир установи, че Армстронг се спира за достатъчно дълго, след като стъпва на лунната повърхност, за да се вижда лицето му на няколко кадри от видеото,

Учени откриха летяща катерица в Китай

Учени откриха непозната летяща катерица в Югозападен Китай, която е близка сродница на два от най-застрашените видове, съобщи ЮПИ. Досега бяха известни два вида летящи катерици от рода Biswamoyopterus - индийската Namdapha и гигантската лаоска. От двата вида е познат само по един екземпляр, открит съответно през 1981 г. и 2013 г, предава БТА.