Китайските астрономи ще търсят къде ще се родят нови слънца с радиотелескопа „FAST"

Снимка: "Радио Китай".

Колко нови слънца могат да се появят в Млечния път в бъдеще? Плановете на китайските астрономи са да използват най-големия в света радиотелескоп „FAST", за да търсят места, където е възможно да се родят нови слънца, за да разберат по-добре как се образуват звездите и живата материя, предаде "Радио Китай".

Астрономите от Националната обсерватория към Китайската академия на науките наскоро наблюдаваха раждането на тъмен молекулярен облак за първи път с помощта на три телескопа от САЩ и Европа. Резултатите от тяхното откритие бяха публикувани в списанието „Astrophysical Journal" и отразено като изследователски акцент от сп. „Nature".

Ли Ди, главен учен в обсерваторията, където се намира радиотелескопът „FAST", каза, че водородът, най-разпространеният елемент във вселената и основна суровина за образуването на звезди, съществува предимно във формата на атоми. Единствено след като водородните атоми се превърнат във водородни молекули е възможно да се задейства гравитационният колапс и реакция на ядрен синтез, като по този начин светват нови звезди, обясни Ли Ди. „Ключовата стъпка от превръщането на водородните атоми във водородни молекули се случва на повърхността на космическия прах", добави той.

Учените откриха тъмни региони във вселената, които са богати на атомни и молекулярни газове и космически прах, известни като междузвездни тъмни облаци. Това са места, където се раждат звезди, планети и вероятно живот. Но те са с най-ниската температура в Млечния път, около минус 263 градуса по Целзий. Поради тази причина е трудно да се идентифицират водородните атоми и молекули в тях. Китайските астрономи обаче разработиха нов метод за наблюдение, в който използват радиотелескопи в САЩ и Европа. Благодарение на него те откриват тъмния облак B227, който е обвит от атомен водород, но в ядрото му доминират молекули на водорода.

„Нашите анализи показаха, че тъмният облак е на около 6 милиона години. Той е все още бебе. В него ще се роди ново слънце.", казва Ли Ди.

Учените все още не са наясно колко време е необходимо на атомния водород да се превърне в молекули в тъмния облак. Те предполагат, че за раждането на слънце трябват около 10 милиона години. Но според някои учени това е възможно да се случи само за един милион години.

Най-чувствителният в света телескоп „FAST" се намира в естествена долина в югозападната китайска провинция Гуейджоу. Той бе завършен през 2016 г. и тази година през септември ще започне редовни операции.

Други от Обектив Китай

Най-възрастната панда, отглеждана в плен, навърши 37 г.

В град Чунцин се проведе специално тържество по повод рождения ден на Синсин, пандата, която навършва 37 години, еквивалента на 100 човешки. Баба панда получи плодова торта и отпразнува празника в зоопарка на Чунцин заедно със 100 нейни фена на 23 август. Пандата Синсин се ражда през 1982 г и е най-старата в света, отглеждана в плен

Китай отзова кораби, евакуира хиляди заради тайфуна Байлу

Властите в източната китайска провинция Фудзиен съобщиха, че до събота са били евакуирани 48 000 души, а 9926 плавателни съда са били отзовани в пристанището, в подготовка за прииждащия тайфун Байлу. Местната служба за контрол на бедствията обяви код за спешно реагиране от втора най-висока степен, след като силните ветрове застигнаха крайбрежието

Huawei обмисля създаването на чип с отворен код ако забраната на САЩ продължи

Технологичният гигант съобщи в сряда, че обмисля използването на RISC-V, вид отворена архитектура за чипове, ако американското правителство продължи с рестрикциите върху достъпа до последните технологии на британската фирма ARM. Сю Джъдзюн, ротационен председател на Huawei, каза в интервю, че компанията вече притежава безсрочен лиценз за

12 загинали и 26 в неизвестност при проливните дъждове в Югозападен Китай

Броят на жертвите при проливните дъждове и свлачища в югозападната провинция Съчуан достигна 12, други 26 души са в неизвестност, съобщиха властите в петък. Общо 95 500 туристи в град Уънчуан и други околии са били евакуирани до 12:00 ч в петъй. Няма блокирани туристи в засегнатите от бедствието райони, предава bulgarian.cri.cn.

Над 70 китайски телевизионни програми ще бъдат излъчени в чужбина

Повече от 70 телевизионни програми от Китай ще бъдат излъчени в близо 60 чуждестранни медийни и интернет платформи в 50 страни по света от август до октомври тази година, предава bulgarian.cri.cn. Подбрани документални филми, телевизионни сериали и анимации ще могат да видят зрителите по Държавната камбоджанска телевизия,

Китай предприема целенасочени мерки срещу САЩ

Днес Радио Китай за чужбина публикува коментар, в който се казва, че относно обявените от Търговското министерство на САЩ допълнителни мита върху китайския внос на стойност 300 милиарда долара, Китай реши да увеличи с 5-10% митата върху внасяните от САЩ стоки в размер на 75 милиарда долара и ще наложи 25% и 5% мита съответно върху американските

Още от Обектив Китай

Все повече чужденци от съседни на Китай страни предпочитат да се лекуват с традиционна китайска медицина

Все повече жители на съседните на Китай държави и от по-далеч идват на лечение в Синдзян-уйгурския автономен район, информира Радио "Китай". През последните десет години Габидин Калинов посещава Урумчи, административния център на района, поне веднъж на година. Роден през 1993 г. младият казахстанец установява, че има левкемия преди 5 години

„Под обсада" е „естетичен триумф" за Ян Липин в САЩ

Прочутата китайска танцьорка и хореограф Ян Липин удиви хиляди американски зрители с последния си шедьовър „Под обсада", предава Радио "Китай". След успешните обиколки в Азия, Европа и Австралия, получилият всеобщо одобрение танцов спектакъл направи дебюта си в САЩ, в Центъра Линкълн, Ню Йорк. Танцовата драма е базирана на историческо събитие

Китайският пазар на роботи ще достигне 8,6 милиарда щатски долара през 2019 г.

Китайският пазар на роботи се очаква да достигне 8,68 милиарда щатски долара тази година, с прогнози за среден годишен ръст от 20,9% за периода 2014г. – 2019г., се казва в доклад на Китайския институт по електроника, информира Радио "Китай". Процъфтяващият китайски пазар на роботи ще представлява около 29,5% от световния през 2019 г