Откриха две близначки на Земята. Ако имат обитатели, ни виждат

https://www.24chasa.bg/novini/article/7515854 Откриха две близначки на Земята. Ако имат обитатели, ни виждат Откриха две близначки на Земята. Ако имат обитатели, ни виждат www.24chasa.bg

Земята си има две нови близначки. Това са две екзопланети, на които потенциално би било възможно съществуването на живот.

Те се намират на сравнително малко разстояние от Слънчевата система. Като, разбира се, се има предвид представата за разстояния във Вселената.

Двете планети са разположени на 12 светлинни години от Слънчевата система и обикалят в орбита около червеното джудже Тийгарден, предаде vesti.bg.

Ако на тези две планети случайно има живот, то техните обитатели биха имали възможността да видят Земята, когато тя преминава пред слънчевия диск на нашата звезда.

Откритието е описано в направеното астрономическо проучване, подкрепено от университета в Гьотинген, Германия.

„Целта на проекта е да открием планети от земен тип, които обикалят около малки звезди в близост до Слънцето”, казва Луиджи Манчини, един от авторите на проучването.

Двете екзопланети, кръстени Тийгарден В и С, правят една пълна обиколка около своята звезда за съответно 4,9 и 11,4 дни.

Звездата Тийгарден, открита през 2003г., е червено джудже, най-разпространеният вид звездa в Млечния път.

Тийгарден е 10 пъти по-малка от Слънцето, 1500 пъти по-бледа, а температурата ѝ е около наполовина по-малка от тази на нашата звезда.

„Открихме двете планети след три години, прекарани в изследвания и проучвания. Използвахме техниката на Доплер, изследвайки промяната в радиалната скорост на Тийгарден В и С”, споделя Манчини.

„Тези две планети са може би едни от най-близките по структура до Земята, откривани до този момент”, добавя ученият.

„Тийгарден В например има най-голям коефициент на прилика със Земята от всичките над 4000 екзопланети, регистрирани досега.”

И двете планети, които обикалят около Тийгарден, се намират в обитаема зона, позната сред учените и като „Зона на Златокоска”, където температурата е подходяща за развитието на живот и съществуването на вода в течно състояние.

Бъдещите цели на учените са свързани с по-задълбоченото изследването на тези две планети и тяхното детайлно наблюдаване през едни от най-добрите земни телескопи.

„Ще се опитаме да разберем дали имат атмосфера и ще търсим наличието на молекули, които биха подсказали за евентуалното присъствие на живот

Първият произведен в Китай ледоразбивач се отправя на дебютната си експедиция

Китайският полярен ледоразбивач „Сюелун-2" ще започне първото си пътешествие до Антарктида от южния китайски град Шънджън във вторник, съобщават от Радио "Китай". Това ще бъде 36-та антарктическа експедиция на Китай. В нея ще участва екипаж от 413 души, които ще се опитат да разберат повече за влиянието на промените в Антарктида върху света,

Кометата 2I/Борисов прилича на "посестримите" си от Слънчевата система

Кометата 2I/Борисов - вторият междузвезден пришълец след странното космическо тяло с форма на пура Оумуамуа, прилича на "посестримите" си, формирали се в нашата Слънчева система, съобщават Ройтерс и ТАСС, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър". Сходството според астрономите свидетелства за вероятната прилика между други планетни системи и

Откриха доказателства за използването на слуги и роби през бронзовата епоха

Учени в Германия попаднаха на археологически доказателства за социално неравенство, включително за възможно използване на слуги и роби, във ферми през бронзовата епоха, съобщи ЮПИ. Доказателствата са открити на погребални обекти във ферми в Южна Германия. "Преди 4000 години в Южна Германия представители на няколко поколения в семейства с висок

"Хуауей" е в състояние да разработи стабилна операционна система

Основателят на „Хуауей Технолъджис" Жен Джънфей, който е и главен изпълнителен директор на компанията, е уверен, че могат да разработят своята операционна система Harmony до нивото на тази на Apple например, за по-малко от две до три години, съобщи Радио "Китай". Harmony бе представена през август, отбелязвайки най-големия тласък за китайския

Учени в Китай откриха най-древната форма на сложен живот на Земята

Учени от Фуцзянския педагогически университет в Китай откриха в Западна Австралия следи от най-древната форма на сложен живот на сушата, съобщи Физ.орг. Става въпрос за организъм, който принадлежи към групата на лигавите гъби и се е срещал преди почти 2 милиарда години. Научното му название е Myxomitodes stirlingensi, поясни БТА

Носител на Нобелова награда: Ще открием извънземен живот в следващите 30 години

Човечеството ще открие извънземен живот в следващите 30 години, заяви носителят на Нобелова награда за физика за 2019 г., пише “Индипендънт”.  Той пояснява, че извънземен живот не означава малки зелени човечета и, че той може да бъде под формата на микроорганизми. “Не мога да повярвам, че ние сме единствените живи същества в цялата вселена

НАСА възобновява пилотираните си полети до МКС в началото на 2020 г.

Американското космическо ведомство възнамерява да възобнови пилотираните си полети до Международната космическа станция /МКС/ в първата половина на 2020 година, съобщиха световните агенции. Те цитират изявление на ръководителя на НАСА Джеймс Брайденстайн, направено по време на посещение на предприятие на американската компания "Спейс екс" в град