3,6% ръст на световната реклама за 2019 г., 9,5% - за България

https://www.24chasa.bg/novini/article/7515852 3,6% ръст на световната реклама за 2019 г., 9,5% - за България 3,6% ръст на световната реклама за 2019 г., 9,5% - за България www.24chasa.bg
Рекламата през мобилни устройства се увеличава с най-големи темпове - с 21,4% за 2019 г. СНИМКА: Архив

Инвестициите в телевизията падат по-бързо от предварителните прогнози

Една добра новина за България - ръстът на рекламните инвестиции у нас за 2019 г. се запазва и е 9,1%.

Не толкова добрата новина е, че рекламният пазар у нас като цяло е сравнително малък и парите, които се крият зад тези проценти, не са чак толкова много.

В същото време ръстът на глобалната реклама се забавя, показва актуализираната прогноза на комуникационната група Dentsu Aegis Network. Докладът на световната компания посочва, че растежът на рекламните инвестиции през тази година

ще е 3,6

вместо 3,8%,

каквато беше прогнозата в началото на годината. За сравнение този ръст през 2018 г. беше 4,1%.

По-ниската цифра спрямо януарската прогноза отразява ефекта за индустрията от бавния старт на годината по отношение на икономическия растеж.

Въпреки забавянето на темпа на растеж очакванията са индустрията да въстанови и да ускори ръста си до 4,1% през 2020 г. Според рекламните експерти това ще се случи благодарение на европейското първенство по футбол, летните олимпийски игри в Токио и президентските избори в САЩ.

Тези световни флуктуации не засягат България през 2019 г., тъй като ръстът на рекламата у нас остава стабилен и близо три пъти по-висок от глобалния. У нас не се очаква промяна на годишна база с прогноза от 9,5% ръст през 2019 г. спрямо 9,1% през 2018 г.

Запазва се тенденцията дигиталните медии да са основният двигател за растеж на инвестициите както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нараснат с 11,5% на годишна база през 2019 г., а през 2020 г. да достигнат 45% от общите рекламни инвестиции.

У нас прогнозата е онлайн рекламата да спечели близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г., а през 2020 - да я надмине. Делът на телевизията в общите рекламни инвестиции през тази година остава 55%. Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на разходите от телевизия към дигитални медии средно с 1-1,57% на година - най-вече към онлайн видео - ще остане валидна и през 2020-а.

През 2019 г. дигиталните медии са в разцвет именно заради мобилната реклама и онлайн видеото.

Прогнозата сочи, че близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални инвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама да отхапе над 50% от онлайн разходите за реклама у нас.

Най-важните

медийни

тенденции:

- Глобалните медийни инвестиции ще достигнат 609,9 милиарда долара, отбелязвайки ръст на годишна база от 3,6% през 2019 г.

- По-ниската цифра спрямо януарската прогноза се дължи на световната икономическа несигурност, която влияе върху потребителската активност и намалява повече от очакваното ръста на тв инвестициите от началото на годината. Прогнозата е растежът да се възстанови през 2020 г. до 4,1% в световен мащаб, почти достигайки растежа от 2018 г. (4,3%).

- Дигиталните медии остават основният двигател на растеж за медийните инвестиции и се очаква техният дял да достигне 41,8% от общите разходи за реклама в световен мащаб през 2019 г. Това е увеличение спрямо прогнозата от началото на годината.

- Онлайн видеото (20,5%) и социалните медии (19,8%) са най-бързо развиващите се дигитални канали най-вече заради достъпа им през мобилни устройства. Развитието на

4G и 5G ще

подпомогне

значително

търсенето на

съдържание

през мобилни

устройства

От една страна, ще задоволи нуждата от данни на крайния потребител, защото ще позволи много по-бърза обработка на съдържанието. От друга, създава много повече възможности за предоставяне на иновативно съдържание от страна на брандовете.

- Рекламата през мобилни устройства остава най-бързо развиващата се платформа, като се очаква през 2019 г. тя да нарасне с 21,4%.

- Paid search също показва непрекъснат растеж и е с най-голям дял в общите дигитални рекламни инвестиции в световен мащаб. Основната причина за това през 2019 г. са нововъведенията от страна на Amazon's search advertising.

- Ръстът на инвестициите в телевизия пада по-бързо от предварителните прогнози - през 2019 г. с минус 0,1%, като през 2020 г. прогнозата е растежът да се възстанови с 0,6%.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Стоян Мавродиев: Сделката за ЕВН е пример за брутална манипулация

Сделката за ЕВН е пример за брутална пазарна манипулация. Това каза главният изпълнителен директор на Българската банка за развитие Стоян Мавродиев, който бе разпитан по делото за продажбата на 33% държавен дял в електроразпределителното дружество. Подсъдими са издателят Иво Прокопиев, бившите министри Трайчо Трайков и Симеон Дянков и трима

86 хил. лв. за археологическо проучване на обект по трасето на пътя Калотина - СОП

Агенция „Пътна инфраструктура“ откри тръжна процедура за избор на изпълнител за извършване на спасително археологическо проучване на новооткрит археологически обект при 18-ти км по трасето на път І-8 Калотина - СОП. Срокът за подаване на офертите е до 21 ноември, а стойността на обществената поръчка е 86 000 лв. без ДДС

Плевнелиев: Сезираме Еврокомисията за Труция и "Фолксваген"

С „Фолксваген“ оставаме приятели, но ще сезираме Европейската комисия за неспазването на правилата на общия пазар от Турция. Това заяви президентът на България в периода 2012-2017 г. и председател на Автомобилния клъстер в България Росен Плевнелиев пред news.bg по повод решението на немския инвеститор "Фолксваген" да избере да развие бизнеса си в

Караниколов: Развитието на индустриалните зони ще повиши още инвеститорския интерес към България

"Съвсем скоро ще бъдем готови със Закона за индустриалните зони. Всеки инвеститор, който желае да дойде и да прави бизнес в България, ще може да се възползва от него". Това е заявил министърът на икономиката Емил Караниколов по време на Конференцията на почетните консули на България, съобщиха от министерството

Димитър Николов на германо-български форум: Бургас става все по-привлекателно място за бизнес

"Заявявам своята категорична подкрепа към инициативата за отваряне на офис на Германо-българската индустриално-търговска камара в Бургас. Смятам, че такава структура има потенциала да координира бъдещи проекти от взаимна полза и за двете страни", съобщи Димитър Николов по време на мащабен германо-български икономически форум

Страните от ЕС възнамеряват да въведат оръжейно ембарго против Турция

Правителството на Испания поддържа прекратяването на продажбата на оръжие за Турция заради нейната военна операция в Сирия, заяви в понеделник изпълняващият длъжността министър на външните работи на Испания Жозеп Борел при пристигането си на заседанието на Съвета на ЕС в Люксембург, съобщи ТАСС. Според неговите думи намерението на всички е да бъде

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

0,3% дефлация за септември

Инфлацията за септември спрямо август е минус 0.3 на сто, съобщи Националният статистически институт. Инфлацията от началото на годината (септември 2019 г. спрямо декември 2018 г.) е 1.7 на сто, а годишната инфлация за септември 2019 г. спрямо септември 2018 г. е 2.3 на сто. Средногодишната инфлация за периода октомври 2018 - септември 2019 г

24chasa.bg - новинарски сайт номер 1 и през септември

В категория "Новини" сайтът на "24 часа" е на челната позиция както със своята десктоп версия, така и с мобилната За пореден месец сайтът на "24 часа" (24chasa.bg) е най-големият новинарски сайт в България - и в класацията на десктоп сайтовете, и при мобилните, показват данните на метричната система Gemius за септември

Големи банки въвеждат отрицателни лихви

Големи банки в еврозоната обмислят въвеждане на отрицателни лихви върху депозитите от догодина. Някои от тях работят и у нас или имат клонове в България. “От 2020 г. “УниКредит” ще сложи отрицателни лихви засега само върху големите депозити над 100 000 евро”, обяви в края на миналата седмица изпълнителният директор на италианската банка Жан-Пиер

Суперцентър на Алма матер ще помага на индустрията, първи е в Източна Европа

Софийският университет ще изгради център за върхови научни постижения в областта на големите данни и изкуствения интелект. Проектът се нарича “Големи данни за интелигентно общество” (GATE). “Институтът ще бъде изграден с финансиране от 30 млн. евро. Проектът за него е класиран между 14 от повече от 200 проекта от цяла Европа и е първият в

Адвокати: Решението за анализ на сделката за ЧЕЗ е странно и пресилено

Сделката по придобиването на активите на ЧЕЗ в България от страна на “Еврохолд” ще премине през задълбочено проучване. Това обяви в четвъртък Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), само ден след като кандидат-купувачът представи визията си за развитието на енергийните активи. Мотивът на антимонополния орган е,

Даниела Бобева: Забавянето на българската икономика ще продължи

Имаме забавяне на българската икономика и то ще продължи, заяви пред БНР икономистът проф. Даниела Бобева. „Най-важното е да диверсифицираме износа, да подобрим състоянието на институциите и то радикално, както и да се чуват повече гласове“, каза тя. Това, към което трябва да се стремим, са другите догонващи икономика, като Полша, Чехия, Унгария

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber