3,6% ръст на световната реклама за 2019 г., 9,5% - за България

https://www.24chasa.bg/novini/article/7515852 3,6% ръст на световната реклама за 2019 г., 9,5% - за България 3,6% ръст на световната реклама за 2019 г., 9,5% - за България www.24chasa.bg
Рекламата през мобилни устройства се увеличава с най-големи темпове - с 21,4% за 2019 г. СНИМКА: Архив

Инвестициите в телевизията падат по-бързо от предварителните прогнози

Една добра новина за България - ръстът на рекламните инвестиции у нас за 2019 г. се запазва и е 9,1%.

Не толкова добрата новина е, че рекламният пазар у нас като цяло е сравнително малък и парите, които се крият зад тези проценти, не са чак толкова много.

В същото време ръстът на глобалната реклама се забавя, показва актуализираната прогноза на комуникационната група Dentsu Aegis Network. Докладът на световната компания посочва, че растежът на рекламните инвестиции през тази година

ще е 3,6

вместо 3,8%,

каквато беше прогнозата в началото на годината. За сравнение този ръст през 2018 г. беше 4,1%.

По-ниската цифра спрямо януарската прогноза отразява ефекта за индустрията от бавния старт на годината по отношение на икономическия растеж.

Въпреки забавянето на темпа на растеж очакванията са индустрията да въстанови и да ускори ръста си до 4,1% през 2020 г. Според рекламните експерти това ще се случи благодарение на европейското първенство по футбол, летните олимпийски игри в Токио и президентските избори в САЩ.

Тези световни флуктуации не засягат България през 2019 г., тъй като ръстът на рекламата у нас остава стабилен и близо три пъти по-висок от глобалния. У нас не се очаква промяна на годишна база с прогноза от 9,5% ръст през 2019 г. спрямо 9,1% през 2018 г.

Запазва се тенденцията дигиталните медии да са основният двигател за растеж на инвестициите както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нараснат с 11,5% на годишна база през 2019 г., а през 2020 г. да достигнат 45% от общите рекламни инвестиции.

У нас прогнозата е онлайн рекламата да спечели близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г., а през 2020 - да я надмине. Делът на телевизията в общите рекламни инвестиции през тази година остава 55%. Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на разходите от телевизия към дигитални медии средно с 1-1,57% на година - най-вече към онлайн видео - ще остане валидна и през 2020-а.

През 2019 г. дигиталните медии са в разцвет именно заради мобилната реклама и онлайн видеото.

Прогнозата сочи, че близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални инвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама да отхапе над 50% от онлайн разходите за реклама у нас.

Най-важните

медийни

тенденции:

- Глобалните медийни инвестиции ще достигнат 609,9 милиарда долара, отбелязвайки ръст на годишна база от 3,6% през 2019 г.

- По-ниската цифра спрямо януарската прогноза се дължи на световната икономическа несигурност, която влияе върху потребителската активност и намалява повече от очакваното ръста на тв инвестициите от началото на годината. Прогнозата е растежът да се възстанови през 2020 г. до 4,1% в световен мащаб, почти достигайки растежа от 2018 г. (4,3%).

- Дигиталните медии остават основният двигател на растеж за медийните инвестиции и се очаква техният дял да достигне 41,8% от общите разходи за реклама в световен мащаб през 2019 г. Това е увеличение спрямо прогнозата от началото на годината.

- Онлайн видеото (20,5%) и социалните медии (19,8%) са най-бързо развиващите се дигитални канали най-вече заради достъпа им през мобилни устройства. Развитието на

4G и 5G ще

подпомогне

значително

търсенето на

съдържание

през мобилни

устройства

От една страна, ще задоволи нуждата от данни на крайния потребител, защото ще позволи много по-бърза обработка на съдържанието. От друга, създава много повече възможности за предоставяне на иновативно съдържание от страна на брандовете.

- Рекламата през мобилни устройства остава най-бързо развиващата се платформа, като се очаква през 2019 г. тя да нарасне с 21,4%.

- Paid search също показва непрекъснат растеж и е с най-голям дял в общите дигитални рекламни инвестиции в световен мащаб. Основната причина за това през 2019 г. са нововъведенията от страна на Amazon's search advertising.

- Ръстът на инвестициите в телевизия пада по-бързо от предварителните прогнози - през 2019 г. с минус 0,1%, като през 2020 г. прогнозата е растежът да се възстанови с 0,6%.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Втори пореден месец цените падат

Хотели и ресторанти обаче са с 5,4% по-скъпи, отколкото миналата година През юни за втори пореден месец цените на стоките и услугите в България падат. Дефлацията е 0,6% на месечна база, а на годишна за първи път от много време пада под 3% и е 2,8%, показват данните на НСИ. Средногодишната - от юли 2018 г. до юни 2019-а, е 3,3%.

"Хуавей" е готов да инвестира 3 млрд. долара и да създаде 1000 работни места в Италия

Китайският телекомуникационен гигант "Хувей" (Huawei) заяви готовност да инвестира 3,1 милиарда щатски долара до 2021 г. в Италия и да създаде 1000 работни места, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Това съобщение бе направено в момент, когато "Хуавей" може да съкрати стотици работни места в САЩ, където са заети 850 души, посочи в.

За половин година България падна с едно място в класацията по скъпотия

За последната половин година в България животът е станал малко по-евтин и страната ни е паднала с едно място в Европа в класацията за цената на живота, която се прави от дигиталната платформа NUMBEO. Тя се изготвя на всеки 6 месеца по впечатления на посетителите на едноименния сайт за цените на наемите,

Забраняват коли да паркират на плажа

С наредба определят как ще се проверяват заведения за шум Преминаването, паркирането и престоят на превозни средства, на ремаркета и полуремаркета върху територията на морския плаж се забранява. Това предвиждат промени в Закона за концесиите, внесени преди второ гласуване от Александър Иванов, Анна Александрова и Александър Ненков от ГЕРБ.

ВАС не разреши договор за “Турски поток” през България (Обзор)

Върховният административен съд отхвърли искане на консорциума “Газово развитие и разширение в България” да разреши предварително изпълнение за изграждане на продължението на “Турски поток” през България. Консорциумът бе класиран на второ място, но с мотив, че първият - саудитският консорциум “Аркад”,

Токът поскъпнал с 30% за 12 г.

С 29% са поскъпнали цените на тока за бита през 2019 г., сравнено с 2007 г. Това показва анализ на Института за енергиен мениджмънт. През регулаторната година юли 2007 - юни 2008 г. цената на електроенергията е била 146 лв./мвтч с ДДС. За периода юли 2018 - юни 2019 г. един мегаватчас вече струва 188 лв.

Последно от лого

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Студентският конкурс за „Наградите на Българската асоциация на рекламодателите-2019“ събира заявки до края на юли

Българската асоциация на рекламодателите (БАР) стартира конкурсите в рамките на 6-тото годишно издание за „Награди на БАР“ (BAAwards2019), навлизайки в „Четвъртото измерение“. Заедно професионалисти от трите водещи страни в маркетинговия процес: рекламодатели, комуникационни агенции и студенти участват в три отделни състезания,

Ангелкова се срещна в Златни пясъци с водещи туроператори

Отличните резултати от последните години ще бъдат затвърдени, ако през трудната 2019 г. заедно убедим партньорите си в потенциала на дестинация България Министърът на туризма Николина Ангелкова проведе в курорта Златни пясъци работна среща с представители на водещи туроператори, съобщиха от пресцентъра на държавното ведомство.

“Виваком” с жалба в КЗК заради iPhone

“Виваком” е пуснал жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу Apple, става ясно от сайта на регулатора. Подробности за какво е спорът между двете компании няма. Описано е, че българският телеком се оплаква от злоупотреба с по-силна позиция при договаряне. Според запознати става въпрос за продажбите на iPhone от “Виваком”.

Анонимни до медии: Пробихме данни на НАП. Приходната агенция: Проверяваме сигнала

В 10,20 ч. журналисти от различни редакции получават анонимен мейл. Според неизвестните му автори в него се съдържат 57 от 110 компрометирани чрез хакерска атака бази данни. "Над 5 млн. български и чуждестранни граждани, както и компании са засегнати", съобщават хакерите. И призовават журналистите да търсят в данните и да си правят собствени

Готов е язовир „Пловдивци“ - пръв за питейни води за последните 30 години

Първият язовир за питейни води, изграден през последните 30 години – „Пловдивци“, вече е готов и има издадено разрешение за ползване. Съоръжението ще осигури в изобилие чиста питейна вода за над 40 хил. души в Рудозем и региона. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на изнесено заседание на

В Брюксел дизеловите автомобили ще бъдат забранени след десет години

Автомобилите с дизелови двигатели, независимо кога са произведени, ще бъдат забранени в Брюксел от 2030 година. Това предвижда програмата за бъдещото управление на града, цитирана от местни медии. Преговорите по програмата на новите градски власти приключват днес. Засега остава неизвестно дали преговарящите ще одобрят предложението навсякъде в

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber