Амбицията на Москва е руски космонавти да кацнат на Луната през 2030 г.

https://www.24chasa.bg/novini/article/7512102 Амбицията на Москва е руски космонавти да кацнат на Луната през 2030 г. Амбицията на Москва е руски космонавти да кацнат на Луната през 2030 г. www.24chasa.bg

Главният научен институт на Роскосмос ЦННИмаш представи на Международния аерокосмически салон "Бурже-2019" концепцията на руската лунна изследователска програма, предаде ТАСС, цитирана от "Дарик".

Първото кацане на естествения спътник на Земята е предвидено за 2030 г. Космонавтите ще проведат експерименти на повърхността, както и приложни научни изследвания. В този период на Луната ще работят също така автоматични космически кораби.

След това се планират редовни мисии и разгръщането на постоянна лунна база. Основният етап е набелязан в периода 2032-2035 г. Постоянната база трябва да бъде изградена именно до 2035 г. По време на редовните лунни мисии ще бъдат разположени ретранслатори, енергийни модули и роботизирани системи.

На този етап космонавтите ще провеждат редовни експерименти на повърхността на Луната.

Частично лунно затъмнение утре - на 50-годишнината от изстрелването на "Аполо 11"

Точно 50 години след старта към Луната на мисията "Аполо-11", на 16 юли нашият естествен спътник ще ни предостави частично затъмнение на големи части от планетата, предава Франс прес. То ще може да бъде наблюдавано в Африка, в голяма част на Европа и Азия, в източната част на Южна Америка и в западната част на Австралия, предава БТА.

НАСА публикува видео карта на всички открити екзопланети (Видео)

НАСА публикува видео карта на всички 4000 екзопланети, открити от 1992 г., съобщи в. "Дейли мейл". Визуализацията с мястото на всяка екзопланета и времето, когато е открита, е направена по проекта Систем саундс. Повечето екзопланети в базата данни са открити от телескопите "Кеплер" и ТЕСС. Първата екзопланета - която е извън Слънчевата система,

Fасеbооk вгpaждa cкpит кoд в cнимкитe, cлeди кoй ги виждa и cпoдeля

Fасеbооk вгpaждa cкpити кoдoвe в cнимкитe, кaчeни oт пoтpeбитeлитe в coциaлнaтa мpeжa, пише kaldata.com. Въпросът за това се повдигна в седмицата, когато компанията ще бъде глобена с рекордните 5 милиарда долара от регулаторните органи в САЩ след разследване за неуспехите на най-голямата социална медия в света да защити личните данни на своите

Къде вече се усеща въздействието на 5G

Въпреки че глобалното внедряване на 5G остава в началните си етапи, някои мрежи са активни и се ползват. Считана за революция след 4G мрежата, която заменя, 5G вече изпълнява част от своя потенциал, става ясно от анализ на картографиращата компания OpenSignal, която измерва скорости на 5G и 4G в осем различни страни, предаде investor.

Индия отложи мисията "Чандраян-2" към Луната 56 минути преди старта

Индия отложи за неопределено време старта на мисията "Чандраян-2" към Луната 56 минути преди старта от космодрума на остров Шрихарикота в Бенгалския залив, предаде ТАСС, цирирана от БТА. Както съобщи Индийската организация за космически изследвания (ISRO), стартът е отложен по технически причини. Нова дата за изстрелването ще бъде обявена по-късно.

НАСА публикува снимка на марсохода "Кюриосити", направена от марсианска орбита

НАСА публикува снимка на марсохода "Кюриосити", предаде ТАСС. Фотографията е направена от друг, орбитиращ около Червената планета апарат на НАСА - "Марс рикънисънс орбитър". Както уточнява сайтът Space.com, марсоходът бил заснет на 31 май. На снимката, направена с помощта на камерата с висока резолюция HIRISE,

Китай бележи напредък в предоставянето на интернет връзка по време на полет

Китай бележи нов напредък в достъпа до интернет по време на полет, заявиха представители на гражданската авиация. До края на юни около 340 самолета на 13 китайски авиокомпании предлагат безжичен интернет на борда, съобщиха от Китайската администрация за гражданска авиация (CAAC). 180 от тях са били в състояние да я предоставят във въздуха.

Китайската космическа лаборатория „Тиенгун-2" се готви да навлезе в земната атмосфера

Китайската космическа лаборатория „Тиенгун-2" ще напусне орбита и ще навлезе в земната атмосфера на 19 юли, съобщиха от Китайското управление за пилотирани космически полети (CMSEO) в събота. По-голямата част от нея ще изгори в атмосферата, а някои отломки ще паднат в южната част на Тихия океан (160-90 градуса западна дължина и 30-45 градуса южна

Ракета "Протон-М" с космическата обсерватория "Спектър-РГ" бе изтреляна от Байконур (Видео)

Ракета-носител "Протон-М", която с ускорителния блок "ДМ-03" трябва да изведе в орбита космическата обсерватория "Спектър-РГ", бе изстреляна от космодрума Байконур, предадоха ТАСС и БТА. Първоначално се планираше обсерваторията да се отправи в космоса на 12 юни, но впоследствие изстрелването й бе пренасрочено за 12 юли.

Специалисти разкриха загадка, свързана с масива Таму в Тихия океан

Учени от Тексаския университет в Хюстън разкриха произхода на масива Таму - гигантския вулкан, който се намира в Тихия океан, на 1600 км от японския бряг, съобщи Физ.орг. Оказа се, че Таму не е щитовиден вулкан, както се смяташе по-рано, а е възникнал вследствие на спрединг - образуване на нов океански тип земна кора в резултат на разместване на

Хидрогел извлича прясна вода от морето

В много сухи крайбрежни региони всекидневно в атмосферата се губят големи количества ценна прясна вода, която се изпарява от морската повърхност. Търсейки разрешение на проблема, учени от Националния университет на Сингапур са създали хидрогел, който ефективно улавя влагата от морския въздух и я преобразува в прясна вода, съобщава сайтът Phys.org.

"Тянгун-2" ще бъде свалена от орбита и ще изгори в земната атмосфера на 19 юли