Тестваха успешно лазер, който унищожава ракови клетки

https://www.24chasa.bg/novini/article/7507987 Тестваха успешно лазер, който унищожава ракови клетки Тестваха успешно лазер, който унищожава ракови клетки www.24chasa.bg

Специалисти от университета на Арканзас успешно са тествали лазер, който унищожава "пътуващи" в кръвоносните съдове ракови клетки, съобщи Сайънс алърт.

Технологията позволява да се предотвратят метастази - вторични туморни образувания, които правят лечението трудноосъществимо.

Дефектните клетки поглъщат по-интензивно лазерната светлина в сравнение със здравите тъкани. В резултат се натрупва по-голямо топлинно излъчване и дефектните клетки загиват, предава БТА.

По думите на учените, въпросният метод е дал възможност да бъдат унищожени до 96 процента от използваните в тестовете ракови клетки.

Подобни методи вече съществуват, но новото устройство може да сканира литър кръв за час, т.е. много по-бързо от неговите аналози.

По-рано този месец учени от института Броуд в Масачузетс заключиха, че повечето здрави хора притежават участъци от мутирали клетки, включително от онези, които са свързани с развитие на злокачествени тумори.

Проблеми с Фейсбук в цял свят, потребители не могат да влязат в профилите си

Потребители в редица страни съобщават за проблеми в работата на Фейсбук, предаде ТАСС, като се позова на специализирания сайт Даундитектър (Downdetector). Неизправността се наблюдава от 19.01 ч. българско време, предава БТА. Най-много оплаквания са постъпили от САЩ и Великобритания. За проблеми се съобщава още във Франция, Холандия, Белгия,

Голямата популация на тюлените в морето край Кейп Код привлича все повече акули

На входа на плажа Нюкоум холоу на полуостров Кейп Код в щата Масачузетс снимка на голяма бяла акула напомня на къпещите си, че в морето край атлантическия бряг се срещат акули, предаде Франс прес. Откакто през 1972 г. бе приет закон за защита на морските бозайници, популацията на тюлените в района се увеличи и надхвърли 50 000 екземпляра.

Екипажът на бъдещата мисия до МКС: Дават ни само килограм багаж, ще носим снимки

Руският космонавт Олег Скрипочка, астронавтите Джесика Миър от САЩ и Хаза ал-Мансури от ОАЕ ще вземат със себе си на борда на Международната космическа станция /МКС/ лични вещи, които ще им напомнят за дома и за близките им, предаде ТАСС. За своите намерения членовете на бъдещия екипаж на МКС разказаха по време на пресконференция в Космическия

Гугъл отхвърли обвиненията в сътрудничество с китайските военни

световните агенции. По-рано днес президентът Доналд Тръмп се зарече да провери обвиненията срещу компанията, отправени от милиардер инвеститор. "Не работим с китайската армия. Работим с американското правителство, включително министерството на отбраната, в много области сред които киберсигурност, наемане на кадри и здравеопазване",

Изтичане на гориво отложило старта на индийската лунна мисия

Изтичане на гориво от ракетата е причината за отлагането на старта на амбициозната индийска лунна мисия "Чандраян-2" през нощта в неделя срещу понеделник, предаде Франс прес като цитира индийски медии. 56 минути и 24 секунди преди обявения старт, Индийската организация за космически изследвания (ISRO) отложи изстрелването на мисията поради

"Спейс Екс": Изпращането тази година на хора в космоса е трудноосъществимо

Компанията на Илон Мъск "Спейс Екс" оповести, че плановете й да изпрати хора в космоса тази година са трудноосъществими, съобщиха Ройтерс и Асошиейтед прес, цитирани от БТА.  Една от капсулите "Дракон" за пилотирани полети на компанията експлодира през април по време не тестове във Флорида. По-рано тази година бе планирано "Дракон" да отведе

САЩ не изключват полет до Марс през 2033 година

Американското космическо ведомство не изключва възможността за осъществяването на пилотиран полет до Марс през 2033 година, въпреки скептицизма относно този скъсен срок от страна на авторитетни експерти. Мнението е на на ръководителя на НАСА Джеймс Брайдънстайн, изказано по време на телефонен брифинг с журналисти.

Частично лунно затъмнение утре - на 50-годишнината от изстрелването на "Аполо 11"

Точно 50 години след старта към Луната на мисията "Аполо-11", на 16 юли нашият естествен спътник ще ни предостави частично затъмнение на големи части от планетата, предава Франс прес. То ще може да бъде наблюдавано в Африка, в голяма част на Европа и Азия, в източната част на Южна Америка и в западната част на Австралия, предава БТА.

НАСА публикува видео карта на всички открити екзопланети (Видео)

НАСА публикува видео карта на всички 4000 екзопланети, открити от 1992 г., съобщи в. "Дейли мейл". Визуализацията с мястото на всяка екзопланета и времето, когато е открита, е направена по проекта Систем саундс. Повечето екзопланети в базата данни са открити от телескопите "Кеплер" и ТЕСС. Първата екзопланета - която е извън Слънчевата система,

Fасеbооk вгpaждa cкpит кoд в cнимкитe, cлeди кoй ги виждa и cпoдeля

Fасеbооk вгpaждa cкpити кoдoвe в cнимкитe, кaчeни oт пoтpeбитeлитe в coциaлнaтa мpeжa, пише kaldata.com. Въпросът за това се повдигна в седмицата, когато компанията ще бъде глобена с рекордните 5 милиарда долара от регулаторните органи в САЩ след разследване за неуспехите на най-голямата социална медия в света да защити личните данни на своите

Къде вече се усеща въздействието на 5G

Въпреки че глобалното внедряване на 5G остава в началните си етапи, някои мрежи са активни и се ползват. Считана за революция след 4G мрежата, която заменя, 5G вече изпълнява част от своя потенциал, става ясно от анализ на картографиращата компания OpenSignal, която измерва скорости на 5G и 4G в осем различни страни, предаде investor.

Индия отложи мисията "Чандраян-2" към Луната 56 минути преди старта

Индия отложи за неопределено време старта на мисията "Чандраян-2" към Луната 56 минути преди старта от космодрума на остров Шрихарикота в Бенгалския залив, предаде ТАСС, цирирана от БТА. Както съобщи Индийската организация за космически изследвания (ISRO), стартът е отложен по технически причини. Нова дата за изстрелването ще бъде обявена по-късно.