Археолози откриха над 2400 костни фрагмента в Теотиуакан

https://www.24chasa.bg/novini/article/7506794 Археолози откриха над 2400 костни фрагмента в Теотиуакан Археолози откриха над 2400 костни фрагмента в Теотиуакан www.24chasa.bg
Теотиуакан Снимка: Уикипедия

Международен екип от археолози откри над 2400 костни фрагмента и дарове в археологическия обект Теотиуакан, разположен североизточно от столицата Мексико, предаде ДПА.

Откритието е направено на Площада с колоните и подсказва, че контактите на жителите на града с маите са започнали по-рано, отколкото се предполагаше досега.

Намерените предмети свидетелстват за това, че елитът на маите е участвал в големи публични изяви преди 378 г.сл.Хр. Тогава се считаше, че е бил осъществен първият контакт между жителите на Теотиуакан и маите в град Тикал в Гватемала, допълва БТА.

Екип на японския археолог Сабуро Сугияма направи четири нови открития при неотдавнашни разкопки в Теотиуакан. Освен на скелети, специалистите се натъкнаха на остатъците от голямо празненство и на керамики с мотиви, характерни за маите. Разкрити бяха останки от стени, които са били умишлено съборени, както и други предмети.

Антропологът Нава Сугияма заяви, че най-малко три черепа, които са били част от скелетите, са претърпели зъбни деформации и наранявания, които не са били присъщи на Теотиуакан, но често се срещали при маите.

Радиовъглеродното датиране ще даде по-прецизни данни за взаимодействието между хората от Теотиуакан и маите, твърдят специалистите. Контактът по всяка вероятност е станал в периода 300-350 г. сл. Хр.

Екипажът на кораба Союз МС-13 промени позицията му на скачване към МКС

Екипажът на пилотируемия кораб Союз МС-13 успешно извърши операция по скачване на кораба от служебния модул Звезда към малкия изследователски модул Поиск на Международната космическа станция. Именно на модула Поиск на 24 август не успя да се скачи друг кораб - Союз МС-14 с робота Фьодор на борда, предаде ТАСС.

"Амазон" също се оплака от слънчевите батерии на Tesla

Изглежда Walmart Inc. не е единствената компания, чиито слънчеви панели, произведени от Tesla, се запалват. Тази седмица и от "Амазон" съобщиха за инцидент от юни 2018 г., когато на покрива на техен склад в Калифорния е станал пожар, включващ соларна система на подразделението на Tesla SolarCity. В съобщение за медиите от компанията посочиха,

Извънземните планети могат да поддържат по-голямо разнообразие на живот, отколкото Земята, сочи ново проучване. Използвайки софтуерен пакет, разработен от Института за космически изследвания „Годард” на НАСА, научният екип определи комбинация от фактори, които водят до условия, благоприятни за биологична активност на планетата, предава БГНЕС.

Смарт часовник ни предупреждава за неправилна стойка на работно място

Германски инженери от Кайзерслаутерн в сътрудничество с колеги от Германския изследователски център за изкуствен интелект разработват прототип на смарт часовник за правилна стойка, пише в. "Дейли мейл", цитирана от БТА.  Устройството използва сензори, които се поставят под дрехите и в обувките. Те ще регистрират промяната на ъгловата скорост

Корабът на робота Фьодор прави втори опит за скачване с МКС

Космическият кораб на робота Фьодор ще опита за втори път да се скачи с Международната космическа станция. Скачването трябваше да стане в събота, но се появи проблем и беше отменено. Командването на полета помоли журналистите да напуснат залата и за известно време цареше неяснота, предаде NOVA.  Роботът Фьодор е първият подобен проект на руската

НАСА разследва евентуалното първо престъпление, извършено от космоса

НАСА разследва евентуалното първо престъпление, извършено от астронавт от Международната космическа станция (МКС) - незаконно влизане в банкова сметка, съобщиха АФП и ТАСС, позовавайки се на в. "Ню Йорк таймс". Астронавтката Ан Маклейн е обвинена в измама с фалшива самоличност и неразрешен достъп до банкова сметка

Космическият апарат "Чандраян-2" изпрати снимка на Луната

Космическият апарат "Чандраян-2" изпрати снимка на Луната, направена от лунна орбита, съобщи сайтът Спейс. Снимката е направена от около 2650 км над лунната повърхност. На нея се вижда част от далечната страна на Луната с кратера Аполо и Източно море, предава БТА. Дестинацията на "Чандраян-2" обаче е друга.

Космическият кораб "Союз МС-14" е в автоматичен режим

Космическият кораб "Союз МС-14" с човекоподобния робот Фьодор, който не успя да се скачи с Международната космическа станция (МКС), е в автоматичен режим и апаратурата му работи, съобщи ТАСС. Маневрата тази сутрин е прекратена заради проблем със системата за автоматично скачване "Курс" на станцията и колебания при сближаването с нея.

Археолози попаднаха на изпреварила времето си технология от каменната епоха