Археолози откриха над 2400 костни фрагмента в Теотиуакан

https://www.24chasa.bg/novini/article/7506794 Археолози откриха над 2400 костни фрагмента в Теотиуакан Археолози откриха над 2400 костни фрагмента в Теотиуакан www.24chasa.bg
Теотиуакан Снимка: Уикипедия

Международен екип от археолози откри над 2400 костни фрагмента и дарове в археологическия обект Теотиуакан, разположен североизточно от столицата Мексико, предаде ДПА.

Откритието е направено на Площада с колоните и подсказва, че контактите на жителите на града с маите са започнали по-рано, отколкото се предполагаше досега.

Намерените предмети свидетелстват за това, че елитът на маите е участвал в големи публични изяви преди 378 г.сл.Хр. Тогава се считаше, че е бил осъществен първият контакт между жителите на Теотиуакан и маите в град Тикал в Гватемала, допълва БТА.

Екип на японския археолог Сабуро Сугияма направи четири нови открития при неотдавнашни разкопки в Теотиуакан. Освен на скелети, специалистите се натъкнаха на остатъците от голямо празненство и на керамики с мотиви, характерни за маите. Разкрити бяха останки от стени, които са били умишлено съборени, както и други предмети.

Антропологът Нава Сугияма заяви, че най-малко три черепа, които са били част от скелетите, са претърпели зъбни деформации и наранявания, които не са били присъщи на Теотиуакан, но често се срещали при маите.

Радиовъглеродното датиране ще даде по-прецизни данни за взаимодействието между хората от Теотиуакан и маите, твърдят специалистите. Контактът по всяка вероятност е станал в периода 300-350 г. сл. Хр.

Новооткрит вид мравки ще носи името
на новозеландската премиерка

Новооткрит вид мравки ще носи името на новозеландската премиерка

Новооткрит вид мравки в Саудитска Арабия е кръстен на новозеландската министър-председателка Джасинда Ардърн, съобщи NZTV. Научното наименование на вида е Crematogaster jacindae. С избора на име зоолозите искат да отдадат почит към дейността на премиерката след терористичните нападения в Крайстчърч през март тази година, предава БТА

Китай ще подсили социалните услуги с интернет технологии

Китай планира да подобри социалните услуги като въведе повече интернет технологии, които да облагодетелстват живота на хората, съобщава "Радио Китай".  Ще бъдат положени усилия за увеличаване на предлагането на ресурси за социални услуги чрез дигитализация и насърчаване развитието на виртуални болници, библиотеки, музеи и др

Джеминидите, заснети от Северна Ирландия

Тази нощ беше пикът на Джеминидите (Видео)

Тази нощ беше пикът на Джеминидите. Метеорният поток обсипва със падащи звезди нощното небе всяка година по това време, предава БНТ. Те се забелязват лесно, когато няма пълнолуние, защото се движат с "едва" 35 км в секунда. През последните години се изсипват все повече - по 150 метеора на час. А за пръв път са били наблюдавани преди 150 години

Руски моряци откриха четири острова в Червено море

Екипаж на хидрографския кораб "Донузлав" на руския Черноморски флот е открил четири неизвестни участъка от суша в Червено море. Това се съобщава на сайта на Южния военен окръг на Русия. Откритието е било направено по време на 99-дневна експедиция, по време на която моряците са изминали повече от 5 500 морски мили и са проучили площ от около 7000

Илън Мъск СНИМКА: Ройтерс

Илън Мъск изпраща канабис в космоса

SpaceX на Илън Мъск ще отнесе канабис при астронавтите на Международната космическа станция (МКС), съобщи БГНЕС. Реещите се в Космоса земни хора могат да очакват доставката да бъде в капсулата Space X Dragon, която е планирана да направи следващото си пътуване през март 2020 г. Самият Мъск може да е човекът зад Space X

Специалисти откриха действителната причина за изчезването на динозаврите

Учени от Северозападния университет в Илинойс установиха действителната причина за изчезването на динозаврите и други видове животни преди 66 милиона години, съобщи Физ.орг. Оказа се, че Земята е била подвластна на големи изменения още преди падането на астероида, което окончателно нарушило стабилността на биосферата.

Изкуствен интелект довършва Десетата симфония на Бетовен