Чудовищен вълк на 40 000 г. открит в Сибир

https://www.24chasa.bg/novini/article/7505159 Чудовищен вълк на 40 000 г. открит в Сибир Чудовищен вълк на 40 000 г. открит в Сибир www.24chasa.bg
главата на чудовището е два пъти по-голяма от тази на съвременен вълк.

Отсечена глава на гигантски вълк, живял преди 40 000 години, е открита в Якутия, съобщи в. “Сайбириън таймс”, цитиран от десетки руски и западни медии. Той е два пъти по-голям от днешните си събратя.

На изключително добре запазената глава на чудовището попаднал местен жител на брега на река Тирехтях. Това станало миналата година, но за откритието бе съобщено едва в сряда по време на изложба в Токио на останки от древни замразени животни.

Големината на главата е поразителна - над 40 см, т.е. колкото половината тяло или два пъти главата на съвременен вълк. Покрита е с козина, която наподобява тази на мамутите. Заради студа мозъкът на страховития звяр и меките тъкани са останали непокътнати. Това ще даде възможност да се направи ДНК анализ, с което вече са се заели учени от Стокхолм. Възрастта на древния хищник се оценява между 2 и 4 години.

Находката, която е първа запазена до такава степен на вълк от епохата на плейстоцена, станала възможна поради топенето на вечните ледове в сибирския район. Не е ясно защо и как главата е отсечена, но тя едва ли е била трофей на древен ловец, тъй като хора са се заселили по тези места хиляди години по-късно.

Озъбената вълча глава е намерена почти по същото време с останките на бебе пещерен лъв, което учените нарекоха Спартак.

Разкриха тайната на съвършеното еспресо

Учени от Австралия, Великобритания и САЩ твърдят, че са открили формулата за направата на съвършеното кафе еспресо, съобщава ДПА. "От всички разновидности на кафето, еспресото е най-сложната и най-вариращата по качество напитка", констатират специалистите в научното издание "Матър". За да се получи добра консистенция

Индия ще изпрати в космоса роботката Вийомитра преди полета на космонавтите си

Индийската организация за космически изследвания представи човекоподобната роботка Вийомитра, предаде ТАСС. Планирано е тя да полети в космоса преди да бъде изведен в орбита първият индийски екипаж. Тестът с робота ще провери как работят животообезпечаващите системи на космическия кораб "Гаганян". Името на Вийомитра идва от думата "вийом" -

Как се е появил животът на Земята?

Знаем, че животът възниква на нашата планета преди около 3,8 млрд. години от нежива материя. Как се е случило това? Възможно ли е животът да възникне просто така? За разлика от неживата материя, живите организми се нуждаят от хранителни вещества. Те се възпроизвеждат и развиват, следвайки строг генетичен план. Но как всъщност се е появил животът