Чудовищен вълк на 40 000 г. открит в Сибир

https://www.24chasa.bg/novini/article/7505159 Чудовищен вълк на 40 000 г. открит в Сибир Чудовищен вълк на 40 000 г. открит в Сибир www.24chasa.bg
главата на чудовището е два пъти по-голяма от тази на съвременен вълк.

Отсечена глава на гигантски вълк, живял преди 40 000 години, е открита в Якутия, съобщи в. “Сайбириън таймс”, цитиран от десетки руски и западни медии. Той е два пъти по-голям от днешните си събратя.

На изключително добре запазената глава на чудовището попаднал местен жител на брега на река Тирехтях. Това станало миналата година, но за откритието бе съобщено едва в сряда по време на изложба в Токио на останки от древни замразени животни.

Големината на главата е поразителна - над 40 см, т.е. колкото половината тяло или два пъти главата на съвременен вълк. Покрита е с козина, която наподобява тази на мамутите. Заради студа мозъкът на страховития звяр и меките тъкани са останали непокътнати. Това ще даде възможност да се направи ДНК анализ, с което вече са се заели учени от Стокхолм. Възрастта на древния хищник се оценява между 2 и 4 години.

Находката, която е първа запазена до такава степен на вълк от епохата на плейстоцена, станала възможна поради топенето на вечните ледове в сибирския район. Не е ясно защо и как главата е отсечена, но тя едва ли е била трофей на древен ловец, тъй като хора са се заселили по тези места хиляди години по-късно.

Озъбената вълча глава е намерена почти по същото време с останките на бебе пещерен лъв, което учените нарекоха Спартак.

Компанията "Уинг" вече прави доставки с дрон (Видео)

Компанията "Уинг" (Wing Aviation), подразделение на холдинга "Алфабет" (Alphabet), от който е част "Гугъл" (Google), стана тази седмица първата компания за доставки с дронове в САЩ в малкия град Кристиансбърг, избран за пилотния тест, предадоха Франс прес и БТА. Какво може да се достави на 22 000 жители на градчето във Вирджиния на Източния бряг

Кристина Кук и Джесика Миър се прибраха в станцията след излизане в открития космос

Астронавтките на НАСА Кристина Кук и Джесика Миър се прибраха в Международната космическа станция (МКС) след първото историческо излизане на две астронавтки в открития космос, предаде ДПА. Двете прекараха в открития космос седем часа. Президентът на САЩ Доналд Тръмп поздрави астронавтките за постижението

Откриха следи от най-древната форма на колективно поведение сред животните

Фосили на морски членестоноги, живели преди 480 милиона години, бяха открити подредени едни до други в една и съща посока, като животните вероятно са искали да се защитят от буря, сочат резултатите от международно изследване, цитирани от световните информационни агенции. "Става въпрос за най-древната форма на колективно поведение сред животните"

За първи път две жени излязоха в открития космос

За първи път в над половинвековната история на космическите разходки две жени - астронавтките на НАСА Кристина Кук и Джесика Миър, излязоха в открития космос, съобщават световните агенции, цитирани от БТА. Кук и Миър ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да отстранят повреда в системата й за

Консумацията на месо и приготвянето на храна са допринесли за еволюцията на човека

Учени от университета в Бъфало, щата Ню Йорк, заключиха, че консумацията на месо и приготвянето на храна са допринесли за еволюцията на човека, съобщи Физ.орг. По мнението им, специфичното хранене на древните хора станало причина слюнката на Хомо сапиенс да се различава от тази на другите примати. Уникалноста на слюнката на Хомо сапиенс се състои

Зоопаркът в Париж представи слузесто същество със 720 пола

Същество със 720 пола стана сензация в Париж. Многоглавата слуз е жълта на цвят разновидност на слузестата плесен. Прилича на гъба, но се държи като животно, разказва NOVA. Живият организъм няма уста, стомах или очи, но притежава способността да открива и преработва храна. Създанието може да пълзи със скорост до 4 см/ч

Джак Ма получи награда за цялостен принос от Форбс

Джак Ма, основател на китайския гигант в електронната търговия „Алибаба", получи наградата „Малкълм С. Форбс" за цялостен принос този вторник в Сингапур, което го прави първия предприемач от интернет сектора печелил тази награда. Ма е третата бизнес фигура от Китай, който си тръгва с наградата. Преди това тя е печелена от хонконгския тайкун Ли

Специалисти заснеха най-бързата мравка атлет в света

Сребристите мравки от Сахара спечелиха короната за най-бързите в света. Скоростта им може да достигне 0,855 метра в секунда, установи германско изследване. Харалд Волф и Сара Пфефер от университета в Улм успели да заснемат на видео невероятните атлетически способности на тези насекоми. Те постигали скорост

"Хъбъл" направи най-хубавите снимки на междузвездната комета 2I/Борисов

Космическият телескоп "Хъбъл" направи най-добрите снимки досега на най-новия ни междузвезден посетител - кометата 2I/Борисов, предадоха Асошиейтед прес и БТА. Междузвездният пришълец приближава към нас със скорост от 177 000 километра в час. "Хъбъл" е успял да улови впечатляващи кадри на космическото тяло през уикенда

Япония ще се присъедини към американската лунна програма

Правителството на Япония взе решение страната да се присъедини към програмата на НАСА за усвояване на Луната, която прeдвижда кацане на лунната повърхност през 2024 година, съобщи агенция Киодо. Решението ще бъде официално обявено да края на тази година. НАСА съобщи, че новата програма по усвояването на Луната е получила названието "Артемида"

"Спейс екс" ще включи 42 000 спътника в своето съзвездие

Частната американска компания "Спейс екс" внесе искане за отпускане на допълнителни честоти на 30 хиляди свои спътника, към съществуващите 12 хиляди, съобщава Франс прес. Американската администрация по съобщенията е внесла в Международния съюз по далекосъобщенията, предаде БТА. в Женева 20 искания, всеки от които касае по 1500 спътника

НАСА показа скафандри за астронавти, които ще стъпят на Луната през 2024 г.

Позволяващо по-гъвкави движения облекло - НАСА представи прототипи на нови скафандри за американски астронавти, които се предвижда да стъпят на Луната след няколко години, предаде Франс прес. Прототипите все още не са тествани в космоса и разработването им не е приключило. Завръщането на хора на Луната е официално планирано за 2024 г