Учени: Съвсем малко планети може да са обитаеми за извънземни

https://www.24chasa.bg/novini/article/7503085 Учени: Съвсем малко планети може да са обитаеми за извънземни Учени: Съвсем малко планети може да са обитаеми за извънземни www.24chasa.bg

Възможно е да сме сами във Вселената - броят на планетите, които могат да поддържат извънземен живот, е много по-малък, отколкото се смяташе досега, пише в. "Ю Ес Ей тудей", позовавайки се на американски астрономи.

"Представете си обитаема зона с условия за сложен живот, дефинирана като безопасна за богати екосистеми, каквито се срещат на Земята. Резултатите от нашето изследване показват, че комплексни екосистеми като земните не могат да съществуват в повечето региони на традиционно дефинираната обитаема зона", казва съавторът му Тимъти Лайънс, биогеохимик от Калифорнийския университет-Ривърсайд.

Какъв е проблемът? Оказва се, че отлагането на токсични газове в атмосферите на повечето планети ги прави негодни за познатия ни комплексен живот, предава БТА.

По традиция търсенето на планети, способни да поддържат извънземен живот, е съсредоточено основно върху т.нар. обитаема зона - условна област на повърхността на планета с налична вода в течно състояние. Според настоящото изследване обаче, въпросните планети могат да поддържат само базов живот - едноклетъчни микроби, но не и сложни създания като животни, които включват всичко - от прости гъби до хора.

Така че дори на много от тези планети да има вода в течно състояние, атмосферите на повечето от тях са токсични.

"За да поддържа вода в течно състояние в периферията на конвенционална обитаема зона, на планетата ще са необходими десетки хиляди пъти повече въглероден диоксид, отколкото има днес на Земята. Това е много над нивата, считани за токсични за човека и животинския свят на нашата планета", казва ръководителят на изследването Едуард Швитерман от НАСА.

Следователно само около една трета от откритите около 4000 "обитаеми" планети могат да поддържат сложни форми на живот.

Резултатите са показателни за това колко рядка и специална е нашата планета и колко е важно да бъде опазена. "Доколкото ни е известно, Земята е единствената планета във Вселената, способна да поддържа човешки живот", казва Швитерман.

Чисти енергии ще захранват всички съоръжения на зимната олимпиада в Пекин през 2022г.

Зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 г. ще бъдат първите в историята на Олимпийските игри, по време на които всички съоръжения ще бъдат захранвани от чисти енергии, информира Радио "Китай". От 1 юли първите седем от тях, сред които Националния стадион и Националния център за водни спортове, ще започнат да използват екологично електричество от

Астронавти се приземиха в Казахстан след шестмесечна мисия в космоса

Американска астронавтка, канадец и руски космонавт се приземиха тази сутрин в степта на Казахстан след мисия на Международната космическа станция, продължила повече от шест месеца, предаде Франс прес, цитирана от БТА.  Американката Ан Макклейн, руснакът Олег Кононенко и Давид Сен-Жак - който счупи досегашния рекорд на канадец за престой в космоса

Олег Кононенко предаде командването на Международната космическа станция (Видео)

Космонавтът Олег Кононенко предаде командването на Международната космическа станция (МКС) на колегата си Алексей Овчинин преди смяната на екипажите, съобщи ТАСС. "Командирът на 59-ата продължителна експедиция на МКС, космонавтът Олег Кононенко, който я оглавява от декември 2018 г., и командирът на 60-ата експедиция Алексей Овчинин подписаха

Учени създадоха отблъскващо течности покритие

Технологии като слънчеви батерии и светоизлъчващи диоди изискват материали за покритие, които отблъскват вода, мръсотия и мазнина, и същевременно пропускат достатъчно светлина. Интересът е голям и към гъвкави материали с потенциално приложение в производството на завеси, дрехи, хартия. Всички тези свойство обединява нов материал,

Япония с мисия до една от малките луни на Марс през 2024 г.

Японската космическа агенция ще изстреля роувър към една от малките луни на Марс – Фобос или Демос, през 2024 г., съобщи Ню сайънтист. Апаратът ще бъде построен съвместно с Германия и Франция, предаде БНР. Мисията ще изучава и двата естествени спътника. Върху кой ще кацне роувърът, още не е решено. По план космическият апарат трябва да навлезе в

Марсоходът "Кюриосити" откри високо съдържание на метан на Марс

Марсоходът на НАСА "Кюриосити" е открил в атмосферата на Марс високо съдържание на метан, което може да е свидетелство за присъствието на живи организми на Червената планета, съобщи в. "Ню Йорк таймс", цитиран от БТА. Образци от въздуха на Марс са били взети в сряда, а още в петък учените са направили редица експерименти.

Китайски учени разработиха 3D роботизирана ръка за шиене

Традиционният начин на шиене, който разчита на човешка ръка или шевни машини, много скоро ще се промени драстично, благодарение на изследователи от провинция Джъдзян, които създадоха 3D роботизирана ръка, предаде "Радио Китай". Тя е с размерите на човешка ръка, може бързо да сканира парчета плат с лазер,

Гигантският телескоп Мауна Кеа ще бъде построен на свещения хавайски връх (Видео)

След дългогодишните протести и проточил се съдебен спор, хавайските власти обявиха подновяването на строителните работи за 30-метровия телескоп на Мауна Кеа, съобщи Асошиейтед прес. През октомври миналата година Върховният съд потвърди, че строежът на телескопа е законен. Строителните работи ще започнат през лятото.

Биолози: Тюлените могат да имитират човешката реч и песни

Шотландски биолози установиха, че сивите тюлени могат да образуват думи и да пеят като хората, съобщи Прес асосиейшън. Три дресирани тюлена имитират човешки звуци и тонове от песни, включително уводната мелодия от "Междузвездни войни" и "Twinkle Twinkle Little Star". Това показва, че те могат да възпроизведат човешка реч,

Китай и Русия създават съвместна лаборатория за полярни изследвания

Неотдавна Министерство на науката и технологиите на Китай одобри създаването на китайско-руска съвместна лаборатория за полярни технологии и оборудване, потвърдиха от Харбинския инженерен университет в четвъртък. Проектът, предложен от университета, е един от общо 14 съвместни лаборатории в рамките на инициативата „Един пояс един път" одобрени

Умните селища - враг на урбанизацията

"Урбанизацията се случва сега и до 2030 г. ще стигне до 69%. Умните селища дават опция да се остане на село, като осигуряват достъп до различни услуги. Ако чакаме частният сектор да инвестира там, където няма стабилност, ще чакаме цяла вечност. Един от приоритетите е умните селища да се свържат помежду си". Това заяви зам.

Учени за първи път записаха песен на рядък кит - чуйте я