Откриха огромна метална маса на тъмната страна на Луната

https://www.24chasa.bg/novini/article/7502993 Откриха огромна метална маса на тъмната страна на Луната Откриха огромна метална маса на тъмната страна на Луната www.24chasa.bg

В последните 24 часа световните медии разпространяват новината за интригуващо откритие, направено от тъмната страна на Луната. То се състои от мистериозна метална маса под най-големия кратер на земния спътник. Металната аномалия е пет пъти по-голяма от най-големия остров на Хаваи, пише Intelligencer.

Според скорошното проучване на учените от Baylor University откритата маса най-вероятно съдържа следи от метали от древен сблъсък с астероид, които тежат около 2,1 квинтилиона килограма, предава vesti.bg.

Откритието се намира на около 230 км. от Южен полюс-Ейткън, един от най-големите кратери в Слънчевата система и най-старият на Луната – на 4 млрд. години.

Диаметърът на басейна Южен полюс-Ейткън се оценява на 2500км. и той се намира от „тъмната страна” на Луната. Там се приземи и китайският луноход Chang’e 4 по-рано през януари.

Според изследването, публикувано от учените в Geophysical Research Letters, за произхода на металното „петно” съществуват две теории.

Първата хипотеза е свързана с теорията, че голямо небесно тяло с размерите на Марс се сблъсква със Земята и магмата, която се разпръсква от нашата планета формира естествения ни спътник.

Металната маса може да е остатък от миналото на Луната, когато повърхността ѝ е била океан от магма.

Екипът от Baylor University обаче е по-склонен да подкрепи другата теория, която предполага, че металната маса е останала от големия астероид, образувал басейна Южен полюс-Ейткън.

Мистериозната метална формация е открита благодарение на данните от мисията на НАСА - Gravity Recovery and Interior Laboratory.

„Басейнът Южен полюс-Ейткън е една от най-изумителните природни лаборатории, където можем да изучаваме древните сблъсъци между небесните тела в Слънчевата система. Процеси, които са формирали планетите и луните, които познаваме днес”, казва Питър Джеймс, съавтор на изследването.

Кристина Кук и Джесика Миър се прибраха в станцията след излизане в открития космос

Астронавтките на НАСА Кристина Кук и Джесика Миър се прибраха в Международната космическа станция (МКС) след първото историческо излизане на две астронавтки в открития космос, предаде ДПА. Двете прекараха в открития космос седем часа. Президентът на САЩ Доналд Тръмп поздрави астронавтките за постижението

Откриха следи от най-древната форма на колективно поведение сред животните

Фосили на морски членестоноги, живели преди 480 милиона години, бяха открити подредени едни до други в една и съща посока, като животните вероятно са искали да се защитят от буря, сочат резултатите от международно изследване, цитирани от световните информационни агенции. "Става въпрос за най-древната форма на колективно поведение сред животните"

За първи път две жени излязоха в открития космос

За първи път в над половинвековната история на космическите разходки две жени - астронавтките на НАСА Кристина Кук и Джесика Миър, излязоха в открития космос, съобщават световните агенции, цитирани от БТА. Кук и Миър ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да отстранят повреда в системата й за

Консумацията на месо и приготвянето на храна са допринесли за еволюцията на човека

Учени от университета в Бъфало, щата Ню Йорк, заключиха, че консумацията на месо и приготвянето на храна са допринесли за еволюцията на човека, съобщи Физ.орг. По мнението им, специфичното хранене на древните хора станало причина слюнката на Хомо сапиенс да се различава от тази на другите примати. Уникалноста на слюнката на Хомо сапиенс се състои

Китай се подготвя за изграждането на космическа станция

Китай се подготвя за предстоящите мисии по изграждането на космическа станция, като се очаква ракетата-носител „Чанджън-5В", която ще изстреля капсулите за станцията, да извърши първия си полет през 2020 г. Джоу Дзиенпин, учен към Китайската академия по инженерство, е назначен за главен проектант на пилотираната космическа програма

Джак Ма получи награда за цялостен принос от Форбс

Джак Ма, основател на китайския гигант в електронната търговия „Алибаба", получи наградата „Малкълм С. Форбс" за цялостен принос този вторник в Сингапур, което го прави първия предприемач от интернет сектора печелил тази награда. Ма е третата бизнес фигура от Китай, който си тръгва с наградата. Преди това тя е печелена от хонконгския тайкун Ли

Специалисти заснеха най-бързата мравка атлет в света

Сребристите мравки от Сахара спечелиха короната за най-бързите в света. Скоростта им може да достигне 0,855 метра в секунда, установи германско изследване. Харалд Волф и Сара Пфефер от университета в Улм успели да заснемат на видео невероятните атлетически способности на тези насекоми. Те постигали скорост

"Хъбъл" направи най-хубавите снимки на междузвездната комета 2I/Борисов

Космическият телескоп "Хъбъл" направи най-добрите снимки досега на най-новия ни междузвезден посетител - кометата 2I/Борисов, предадоха Асошиейтед прес и БТА. Междузвездният пришълец приближава към нас със скорост от 177 000 километра в час. "Хъбъл" е успял да улови впечатляващи кадри на космическото тяло през уикенда

Япония ще се присъедини към американската лунна програма

Правителството на Япония взе решение страната да се присъедини към програмата на НАСА за усвояване на Луната, която прeдвижда кацане на лунната повърхност през 2024 година, съобщи агенция Киодо. Решението ще бъде официално обявено да края на тази година. НАСА съобщи, че новата програма по усвояването на Луната е получила названието "Артемида"

"Спейс екс" ще включи 42 000 спътника в своето съзвездие

Частната американска компания "Спейс екс" внесе искане за отпускане на допълнителни честоти на 30 хиляди свои спътника, към съществуващите 12 хиляди, съобщава Франс прес. Американската администрация по съобщенията е внесла в Международния съюз по далекосъобщенията, предаде БТА. в Женева 20 искания, всеки от които касае по 1500 спътника

НАСА показа скафандри за астронавти, които ще стъпят на Луната през 2024 г.

Позволяващо по-гъвкави движения облекло - НАСА представи прототипи на нови скафандри за американски астронавти, които се предвижда да стъпят на Луната след няколко години, предаде Франс прес. Прототипите все още не са тествани в космоса и разработването им не е приключило. Завръщането на хора на Луната е официално планирано за 2024 г