"Фейсбук" ще плаща на потребителите приложение да проследява техни данни

Водещата социална медия "Фейсбук" (Facebook Inc.) стартира приложение, за което компанията ще плаща на потребителите за информация относно приложенията, които те използват, съобщава агенция MarketWatch.

Приложението, наречено Study, е достъпно в Google Play Store, като "Фейсбук" планира да го направи достъпно в скоро време и за iOS (мобилната операционна система на Apple и неговите iPhone-и), предава БНР.

В миналото "Фейсбук" стартира две подобни приложения, но те доста бързо бяха изключени след критики за нарушаване на неприкосновеността на личния живот на потребителите на социалната медия. Новото приложение ще събира информация за приложенията, които хората използват и за колко време, включително кои функции на приложенията се използват - давайки на Facebook ценна информация за това как хората използват услугите на неговите конкуренти.

"Фейсбук" заяви, че новото приложение Study е различно от предишните две и е изградено де факто от нулата. "Фейсбук" подчерта, че няма да проследява пароли или идентификатори на профили и периодично ще напомня на хората, че приложението събира техни данни.

Но някои експерти по неприкосновеността на личния живот са загрижени, че потребителите все още не знаят точно каква информация ще изпращат на социалната медия.

На този етап от "Фейсбук" не посочват колко ще плащат на потребителите, които са решили да споделят информация със социалната медия.

Кристина Кук и Джесика Миър се прибраха в станцията след излизане в открития космос

Астронавтките на НАСА Кристина Кук и Джесика Миър се прибраха в Международната космическа станция (МКС) след първото историческо излизане на две астронавтки в открития космос, предаде ДПА. Двете прекараха в открития космос седем часа. Президентът на САЩ Доналд Тръмп поздрави астронавтките за постижението

Откриха следи от най-древната форма на колективно поведение сред животните

Фосили на морски членестоноги, живели преди 480 милиона години, бяха открити подредени едни до други в една и съща посока, като животните вероятно са искали да се защитят от буря, сочат резултатите от международно изследване, цитирани от световните информационни агенции. "Става въпрос за най-древната форма на колективно поведение сред животните"

За първи път две жени излязоха в открития космос

За първи път в над половинвековната история на космическите разходки две жени - астронавтките на НАСА Кристина Кук и Джесика Миър, излязоха в открития космос, съобщават световните агенции, цитирани от БТА. Кук и Миър ще прекарат около шест часа извън Международната космическа станция (МКС), за да отстранят повреда в системата й за

Консумацията на месо и приготвянето на храна са допринесли за еволюцията на човека

Учени от университета в Бъфало, щата Ню Йорк, заключиха, че консумацията на месо и приготвянето на храна са допринесли за еволюцията на човека, съобщи Физ.орг. По мнението им, специфичното хранене на древните хора станало причина слюнката на Хомо сапиенс да се различава от тази на другите примати. Уникалноста на слюнката на Хомо сапиенс се състои

Китай се подготвя за изграждането на космическа станция

Китай се подготвя за предстоящите мисии по изграждането на космическа станция, като се очаква ракетата-носител „Чанджън-5В", която ще изстреля капсулите за станцията, да извърши първия си полет през 2020 г. Джоу Дзиенпин, учен към Китайската академия по инженерство, е назначен за главен проектант на пилотираната космическа програма

Джак Ма получи награда за цялостен принос от Форбс

Джак Ма, основател на китайския гигант в електронната търговия „Алибаба", получи наградата „Малкълм С. Форбс" за цялостен принос този вторник в Сингапур, което го прави първия предприемач от интернет сектора печелил тази награда. Ма е третата бизнес фигура от Китай, който си тръгва с наградата. Преди това тя е печелена от хонконгския тайкун Ли

Специалисти заснеха най-бързата мравка атлет в света

Сребристите мравки от Сахара спечелиха короната за най-бързите в света. Скоростта им може да достигне 0,855 метра в секунда, установи германско изследване. Харалд Волф и Сара Пфефер от университета в Улм успели да заснемат на видео невероятните атлетически способности на тези насекоми. Те постигали скорост

"Хъбъл" направи най-хубавите снимки на междузвездната комета 2I/Борисов

Космическият телескоп "Хъбъл" направи най-добрите снимки досега на най-новия ни междузвезден посетител - кометата 2I/Борисов, предадоха Асошиейтед прес и БТА. Междузвездният пришълец приближава към нас със скорост от 177 000 километра в час. "Хъбъл" е успял да улови впечатляващи кадри на космическото тяло през уикенда

Япония ще се присъедини към американската лунна програма

Правителството на Япония взе решение страната да се присъедини към програмата на НАСА за усвояване на Луната, която прeдвижда кацане на лунната повърхност през 2024 година, съобщи агенция Киодо. Решението ще бъде официално обявено да края на тази година. НАСА съобщи, че новата програма по усвояването на Луната е получила названието "Артемида"

"Спейс екс" ще включи 42 000 спътника в своето съзвездие

Частната американска компания "Спейс екс" внесе искане за отпускане на допълнителни честоти на 30 хиляди свои спътника, към съществуващите 12 хиляди, съобщава Франс прес. Американската администрация по съобщенията е внесла в Международния съюз по далекосъобщенията, предаде БТА. в Женева 20 искания, всеки от които касае по 1500 спътника

НАСА показа скафандри за астронавти, които ще стъпят на Луната през 2024 г.

Позволяващо по-гъвкави движения облекло - НАСА представи прототипи на нови скафандри за американски астронавти, които се предвижда да стъпят на Луната след няколко години, предаде Франс прес. Прототипите все още не са тествани в космоса и разработването им не е приключило. Завръщането на хора на Луната е официално планирано за 2024 г