Откриха останки от гигантско морско чудовище в Антарктида

https://www.24chasa.bg/novini/article/7501304 Откриха останки от гигантско морско чудовище в Антарктида Откриха останки от гигантско морско чудовище в Антарктида www.24chasa.bg

Аржентински палеонтолози са открили на остров край Антарктида вкаменелости от еласмозавър – древно морско чудовище от рода на плезиозаврите. Според намерените останки динозавърът е бил дълъг около 12 метра и е тежал между 11 и 14 тона, което го прави най-тежкото праисторическо животно от този вид, което е откривано досега, предаде БНР.

Доклад за експедицията е публикуван в National Geographic и в Cretaceous Research.

Първите вкаменелости са открити през 1989 година, но заради суровия климат и недостига на ресурси разкопките са продължили почти 30 години.

В момента еласмозавърът е почти напълно реконструиран, като липсва само черепът му.

Според учените чудовището се е хранело с ракообразни и дребна риба.

Изследванията продължават.

Астероидът Рюгу помага на учените да опознаят формирането на планетите (Видео)

Астероидът Рюгу крие все по-малко тайни - нови негови снимки, направени от малкия френско-германски робот "Маскот" с размерите на кутия за обувки, ще помогнат на учените да опознаят формирането на Слънчевата система, предаде Франс прес. "Маскот" (Mobile Asteroid Surface Scout) бе изведен в космоса от японската сонда "Хаябуса-2",

Учени се усъмниха в големите технологични умения на неандерталците

Международна група учени постави под съмнение големите технологични способности на неандерталците, съобщи Физ.орг. Специалистите доказаха, че получаването на брезова смола като онази, която ползвали неандерталците, е по-прост технологичен процес, отколкото се смяташе досега. Учените събрали брезова кора и я нагряли сред плоски речни камъни,

Експерти: Изкуствен интелект "убиец" заплашва света

"Амазон" и "Майкрософт" са сред компаниите, които могат да са начело на глобална надпревара във въоръжаването, базирано на изкуствен интелект, пише в доклад на холандска неправителствена организация, предаде БГНЕС. Най-големите 50 високотехнологични компании са класирани от неправителствената организация "Pax" по три критерия: Могат ли да

Китайският пазар на роботи ще достигне 8,6 милиарда щатски долара през 2019 г.

Китайският пазар на роботи се очаква да достигне 8,68 милиарда щатски долара тази година, с прогнози за среден годишен ръст от 20,9% за периода 2014г. – 2019г., се казва в доклад на Китайския институт по електроника, информира Радио "Китай". Процъфтяващият китайски пазар на роботи ще представлява около 29,5% от световния през 2019 г

"Минутка за Китай" - Световно изложение по роботика (Видео)

Днешната минутка за Китай представя Откриването на световното изложение по роботика, което започна на 20 август и ще продължи до тази

Черепът на древна маймуна разкрива тайни на еволюцията

Останките от древна маймуна помагат на учените да разберат повече за еволюцията на мозъка на човека, съобщи АФП. Приматът е живял преди 20 милиона години в Андите. Той е бил толкова малък, че би могъл да се побере в ръката на човек. В изследване, публикувано в сряда в списание "Сайънс Адвансес", учени от Китай и САЩ показват използването на

Потребители от цял свят се оплакват от проблеми с Инстаграм

Потребители на Инстаграм от целия свят се оплакаха, че социалната мрежа не работи нормално, пише Риа новости, цитирана от dariknews.bg. Проблемите започнали около 0:40 часа българско време на 22 август, като бързо се натрупали оплаквания от САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Холандия, Русия и други държави.

Роботът Фьодор полетя в космоса с думите на Гагарин: Готов. Поехали, Поехали! (Видео)

Роботът Фьодор повтори преди старта на космическия кораб "Союз МС-14" знаменитата фраза на първия космонавт Юрий Гагарин, предаде ТАСС. "Готов. Поехали, Поехали!" каза андроидният робот в момента на отделянето на ракетата-носител от стартовата площадка . По време на своя път към орбиталното пространство Фьодор предаде на Земята част от

Роботът Фьодор полетя в орбита (Видео)

Ракета "Союз-2.1а" с кораба "Союз МС-14" беше изстреляна днес от космодрума в Байконур, предаде ТАСС. Този тип ракета носител за пръв път се използва за извеждане на пилотиран кораб в орбита, уточнява БТА. Полетът е без екипаж, но на борда се намират човекоподобният робот Фьодор (Skybot F-850) и товари за Международната космическа станция.

Астронавти на НАСА включиха електрозахранването на нов модул за скачване на МКС