Учени възпроизведоха "Мона Лиза" върху платно с широчината на косъм

https://www.24chasa.bg/novini/article/7466485 Учени възпроизведоха "Мона Лиза" върху платно с широчината на косъм Учени възпроизведоха "Мона Лиза" върху платно с широчината на косъм www.24chasa.bg
СНИМКА: Университет на Куинсланд

Физици възпроизведоха с лазер "Мона Лиза" на Леонардо върху "квантово платно" с широчината на човешки косъм, съобщи в. "Дейли мейл".

"Платното" представлява капка свръхстудена квантова материя. Лазерът взаимодейства със странните й свойства и променя плътността на атомите. Така се появяват пиксели с различен нюанс.

Учените от университета на Куинсланд са създали миниатюрното произведение на изкуството, като са охладили рубидиев газ до малко над абсолютната нула (минус 273 градуса Целзий). Той не замръзва, защото е много разреден, а вместо това се държи като капка газова квантова материя. Ширината на картината е около 100 микрона - колкото диаметъра на човешки косъм, който варира от 17 до 181 микрона.

Творбата едва се вижда с човешко око, като всеки пиксел е широк колкото 50 атома.

Използваната квантова материя е вид кондензация на Бозе-Айнщайн - загадъчно пето състояние на материята, заедно с твърдото, течното, газообразното и плазмата. Образува се при много ниска температура, при която атомите едва се движат един спрямо друг и се събират заедно, сякаш са едно цяло. Такива материали имат странни квантови свойства, включително и да текат без триене като т.нар. свръхфлуиди.

Именно тези необичайни свойства са изследвали д-р Тайлър Нийли и екипът му, когато откриват как да създават миниатюрните произведения на изкуството.

Учените са пресъздали десетки други образи с тази техника, включително "Звездна нощ" на Ван Гог и снимка на един от колегите си.

Фейсбук ще стартира нова виртуална валута догодина

"Фейсбук" представи плановете си за новата виртуална валута "Либра", която ще стартира догодина, съобщава Би Би Си, цитирана от БНР.  Потребителите ще могат да извършват плащания с валутата в приложенията на компанията. Очаква се в бъдеще компании като "Uber" и "Виза" да започнат да приемат "Либра".

Амбицията на Москва е руски космонавти да кацнат на Луната през 2030 г.

Главният научен институт на Роскосмос ЦННИмаш представи на Международния аерокосмически салон "Бурже-2019" концепцията на руската лунна изследователска програма, предаде ТАСС, цитирана от "Дарик". Първото кацане на естествения спътник на Земята е предвидено за 2030 г. Космонавтите ще проведат експерименти на повърхността,

Глобалният пазар на чипове за мобилни устройства с изкуствен интелект ще нараства бързо през следващите 5 години

Глобалният пазар на чипове за мобилни устройства с изкуствен интелект се очаква да достигне 3,8 милиарда долара през 2022 г., което представлява трикратен ръст в сравнение с 2017 г., се посочва в доклад на Китайския институт за информационни и комуникационни технологии (КИИКТ), предава "Радио Китай".

Whats App се срина в Европа и Латинска Америка

Whats App се срина в някои страни в Европа и в Латинска Америка. Според Downdetector, който следи прекъсванията на популярни интернет ресурси, сривовете са започнали към 2:02 московско време, съобщават РИА Новости и БГНЕС. Пикът от потребителски оплаквания за неизправности в Whats App е 581 жалби. След срива Whats App възстанови работата си и в

"Майкрософт" поднови продажбите на лаптопи, произведени от "Хуавей"

Компанията "Майкрософт" (Microsoft) обяви, че отново подновява онлайн продажбите на лаптопи, произведени от "Хуавей", след преустановите през последните няколко седмици продажби в резултат на продължаващата търговска война между Китай и Съединените щати, която доведе до вкарването на китайския технологичен гигант в "черния списък" на управляващите

Шанхайска педиатрия въведе диагностична система с изкуствен интелект

Шанхайският педиатричен център представи вчера диагностична система, която използва изкуствен интелект и може да дава съвети за над 300 болести. Обучени как да правят диагнози на базата на милиони предишни случаи, новите „педиатри" с изкуствен интелект дават насоки за клинични услуги, правят предварителни прегледи и интелигентни диагнози с точност

Прогнозираха поява на гигантска мъртва зона в Мексиканския залив

Учени от Националната агенция за океански и атмосферни изследвания на САЩ и университета на Луизиана прогнозираха, че в Мексиканския залив ще се появи една от най-големите безкислородни зони в историята, съобщи Сайънс алърт. Въпросната зона ще възникне в резултат на размножаването на мънички водорасли и ще доведе до гибелта на риби и други морски

"Патица" робот патрулира в японски оризища (Видео)

Инженер от Япония е посветил част от времето и енергията си, за да създаде високотехнологично разрешение на вековен проблем. Плод на усилията му е роботизирана "патица", която се изявява като патрул в оризища в японската префектура Ямагата, съобщава сайтът Nerdist. Плевелите и вредителите са проблем, с който се сблъсква всеки фермер.

Учени откриха начин да конвертират кръвните групи в една универсална

Научен пробив превъзбуди медицинските среди миналата седмица, след като учени от университета в Британска Колумбия обявиха, че са открили безопасен начин да конвертират която и да е кръвна група в универсална, предава “Сайънс алърт”, цитиран от bTV.  Има няколко вида кръвни групи – А, В, АВ и тип 0.

Сутринта била най-подходящото време за секс