Астероид със собствена луна приближава Земята

https://www.24chasa.bg/novini/article/7465738 Астероид със собствена луна приближава Земята Астероид със собствена луна приближава Земята www.24chasa.bg

Интересен астероид ще прелети сравнително близо до Земята на 25-ти май т.г., съобщава Европейската космическа агенция, цитирана от vesti.bg. Астероидът 1999 KW4 е необичаен заради факта, че си има своя луна, която обикаля около него.

Двете тела образуват бинарна астероидна система. По-голямото тяло е с ширина 1,5 км. докато по-малкото е едва 0,5 км. широко. Те са открити през 1999 г., като орбитата на системата обикаля между Слънцето и Земята.

Заради този факт, астероидната система е класифицирана като "потенциално опасна", тъй като често преминава близо до Земята. Реалното разстояние между Земята и двата астероида остава достатъчно голямо. Тази година то ще е около 5,1 млн. км.

Все пак, това ще е най-близкото преминаване на астероидната система до Земята, откакто е засечена и ще бъде най-близкото поне до 2036 г. Освен това е най-големият засечен до момента обект, който ще премине покрай Земята на по-малко от 20 дистанции до Луната поне до 2027 г.

Това прави тазгодишното наблюдение особено атрактивно за астрономите. Наблюдението му с професионални телескопи ще е сравнително лесно. За любителите обаче, може да е малко по-трудно, тъй като той се движи със скорост 77 446 км/ч спрямо Земята, но все пак е бавно за космическите машаби, което ще направи отличаването му по-сложно.

За съжаление, дори и голямото тяло на системата няма да може да се наблюдава с невъоръжено око. Освен това в най-близката си точка, той ще е видим най-добре от южното полукълбо. Ще може да се засече и от северното полукълбо от 27-ми май нататък.

Фейсбук ще стартира нова виртуална валута догодина

"Фейсбук" представи плановете си за новата виртуална валута "Либра", която ще стартира догодина, съобщава Би Би Си, цитирана от БНР.  Потребителите ще могат да извършват плащания с валутата в приложенията на компанията. Очаква се в бъдеще компании като "Uber" и "Виза" да започнат да приемат "Либра".

Амбицията на Москва е руски космонавти да кацнат на Луната през 2030 г.

Главният научен институт на Роскосмос ЦННИмаш представи на Международния аерокосмически салон "Бурже-2019" концепцията на руската лунна изследователска програма, предаде ТАСС, цитирана от "Дарик". Първото кацане на естествения спътник на Земята е предвидено за 2030 г. Космонавтите ще проведат експерименти на повърхността,

Глобалният пазар на чипове за мобилни устройства с изкуствен интелект ще нараства бързо през следващите 5 години

Глобалният пазар на чипове за мобилни устройства с изкуствен интелект се очаква да достигне 3,8 милиарда долара през 2022 г., което представлява трикратен ръст в сравнение с 2017 г., се посочва в доклад на Китайския институт за информационни и комуникационни технологии (КИИКТ), предава "Радио Китай".

Whats App се срина в Европа и Латинска Америка

Whats App се срина в някои страни в Европа и в Латинска Америка. Според Downdetector, който следи прекъсванията на популярни интернет ресурси, сривовете са започнали към 2:02 московско време, съобщават РИА Новости и БГНЕС. Пикът от потребителски оплаквания за неизправности в Whats App е 581 жалби. След срива Whats App възстанови работата си и в

"Майкрософт" поднови продажбите на лаптопи, произведени от "Хуавей"

Компанията "Майкрософт" (Microsoft) обяви, че отново подновява онлайн продажбите на лаптопи, произведени от "Хуавей", след преустановите през последните няколко седмици продажби в резултат на продължаващата търговска война между Китай и Съединените щати, която доведе до вкарването на китайския технологичен гигант в "черния списък" на управляващите

Шанхайска педиатрия въведе диагностична система с изкуствен интелект

Шанхайският педиатричен център представи вчера диагностична система, която използва изкуствен интелект и може да дава съвети за над 300 болести. Обучени как да правят диагнози на базата на милиони предишни случаи, новите „педиатри" с изкуствен интелект дават насоки за клинични услуги, правят предварителни прегледи и интелигентни диагнози с точност

Прогнозираха поява на гигантска мъртва зона в Мексиканския залив

Учени от Националната агенция за океански и атмосферни изследвания на САЩ и университета на Луизиана прогнозираха, че в Мексиканския залив ще се появи една от най-големите безкислородни зони в историята, съобщи Сайънс алърт. Въпросната зона ще възникне в резултат на размножаването на мънички водорасли и ще доведе до гибелта на риби и други морски

"Патица" робот патрулира в японски оризища (Видео)

Инженер от Япония е посветил част от времето и енергията си, за да създаде високотехнологично разрешение на вековен проблем. Плод на усилията му е роботизирана "патица", която се изявява като патрул в оризища в японската префектура Ямагата, съобщава сайтът Nerdist. Плевелите и вредителите са проблем, с който се сблъсква всеки фермер.

Учени откриха начин да конвертират кръвните групи в една универсална

Научен пробив превъзбуди медицинските среди миналата седмица, след като учени от университета в Британска Колумбия обявиха, че са открили безопасен начин да конвертират която и да е кръвна група в универсална, предава “Сайънс алърт”, цитиран от bTV.  Има няколко вида кръвни групи – А, В, АВ и тип 0.

Сутринта била най-подходящото време за секс