„Гугъл” срещу „Хуауей”: Какъв ще е ефектът за потребителите у нас?

https://www.24chasa.bg/novini/article/7463400 „Гугъл” срещу „Хуауей”: Какъв ще е ефектът за потребителите у нас? „Гугъл” срещу „Хуауей”: Какъв ще е ефектът за потребителите у нас? www.24chasa.bg
Снимка Pixabay

Интернет гигантът "Гугъл" ограничава достъпа на китайската "Хуауей" до мобилната си услуга "Андроид". Мярката е в съответствие с решението на американското правителство да включи "Хуауей" в "черния списък" на фирми, които застрашават националната сигурност. Какъв ще е ефектът за потребителите у нас, съобщава Би Ти Ви.

Китайската компания държи 29% от пазара на смартфони в Европа и е на второ място в продажбите.

Закупените вече устройства ще продължат да ползват услугата Googe play и Googe play protect.

Но до края на годината с актуализацията на „Андройд” смартфоните „Хуауей” извън Китай ще загубят достъпа си до популярни приложения и услуги като браузърът „Хром”, „Джимейл” и каналът и платформата „Ютюб”.

От офиса на „Хуауей” в България уверяват, че компанията ще продължи да изграждат сигурна и устойчива софтуерна екосистема.

Китай насърчи компанията да ползва всички правни инструменти срещу „Гугъл” след новината, че достъпът до операционната система „Андроид” ще бъде ограничен.

"Китай ще продължи да следи по нататъшното развитие на казуса. В същото време Китай подкрепя компаниите да защитят с юридически инструменти своите законни права."

От българския офис на компанията съобщават, че ще продължат да предоставят последните актуализации за софтуерна сигурност и всички услуги за следпродажбено обслужване на продуктите - както за вече закупени, така и все още в наличност на пазарите.

Експертите по киберсигурност съветват собствениците на „Хуауей” телефони да прекратят електронното банкиране през смартфона и да не ползват публични безжични мрежи, както и да не влизат в незащитени сайтове.

"Препоръчвам да се използва платена антивирусна защита, браузър „Опера” с включен Ви Пи Ен и да се внимава в кои сайтове се влиза и какъв софтуер се сваля

„Хуауей” обяви още, че от години разработва своя собствена технология в случай, че бъде блокирана от използването на „Андроид”. Според експерти блокирането на „Хуауей” обаче може да се отрази негативно и на бизнеса на американските гиганти производители на чипове, както и да забави внедряването на критичните 5G безжични мрежи по света.

В петък президентът Тръмп включи най-голямата китайска технологична компания в черния списък заради подпомагане на Пекин в шпионаж.

Новозеландските папагали какапо се увеличават

Програмата за размножаване на новозеландските папагали какапо постигна впечатляващ успех, след като популацията им достигна 200 екземпляра за пръв път от повече от 7 десетилетия, предаде ДПА. "Популацията им вече наброява 200 екземпляра", заяви главният научен съветник по програмата Андрю Дигби. Какапо бе описан навремето от британския зоолог Марк

Парниковите емисии променили ветровете на Антарктида и се ускорило топенето на леда

Дължащото се на човешката дейност климатично затопляне е станало причина за промени на ветровете в Антарктида и това е ускорило топенето на леда по западното крайбрежие на континента, сочат данни от изследване, цитирани от ЮПИ и БТА. Става въпрос за първото изследване, което показва директна връзка между предизвиканото от човешката дейност

Учени откриха метод за подмладяване на главния мозък

В рамките на експерименти с плъхове специалисти от Кембриджкия институт за изследвания със стволови клетки обърнаха в обратна посока стареенето на главния мозък, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА.  Учените изследвали централната нервна система у млади и стари гризачи, за да определят влиянието на увеличената нееластичност на мозъка върху

МиГ-31 полетя в близкия космос (Видео)

Телевизионният канал „Звезда“ публикува видео от учебен полет на височинен изтребител МиГ-31БМ от морската авиация на Тихоокеанския флот в близкия комсос, предава РИА Новости, цитирана от "Фокус". „За първи път във въздушни боеве на практически таван участваха нови модернизирани височинни изтребители-прехващачи МиГ-31БМ“,

Ако затоплянето продължи - арктическият морски лед през лятото напълно ще изчезне

Учени от университета в Синсинати установиха, че е възможно да се прекрати напълно формирането на арктически морски лед през септември, ако средните глобални температури на въздуха се повишат с 2 градуса Целзий, съобщи сайтът Физ.орг, цитиран от БТА. Това ще доведе до катастрофични промени в полярните екосистеми.

Google свали 85 приложения, които са заразени с adware – имат 8 милиона изтегляния

Cлyчвaлo ли ви ce e дa изтeглитe пpилoжeниe нa cмapтфoнa cи, cлeд ?oeтo ?oличecтвoтo пo?aзвaни pe?лaми дa ce yвeличи? Cтaвaт вce пo-дocaдни и вce пo-тpyдни зa пpeмaxвaнe. A?o oтгoвopът e дa, тo cтe ce cдoбили c пpилoжeниe, ?oeтo paзпpocтpaнявa аdwаrе, съобщава kaldata.com E?ип изcлeдoвaтeли нa Тrеnd Місrо oт?pивa пpи?aчeн аdwаrе в 85 пpилoжeния в

Астрономи откриха нов вид космически катастрофи

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг. Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи

Китай ще финансира над 41 000 научни проекта

Китай ще отпусне 21,03 милиарда юана ( около 2,99 милиарда щатски долара) за финансирането на 41 752 научни проекта, съобщи в петък Националната фондация за природни науки (НФПП), цитирана от bulgarian.cri.cn. Фондът ще бъде разпределен между 10 типа научни проекти, сред които ключови за нацията и за международното сътрудничество

САЩ удължават срока на Huawei да закупи оборудване от US компании?

Съединените щати вероятно ще удължат с 90 дни срока, в който китайският технологичен гигант Huawei има право да закупува оборудване от американски компании. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници от американското Министерство на търговията. Още през май Huawei получи временно разрешение да придобива някои американски