All Channels е най-добрата комуникационна агенция за 2018 г., а екипът на ОББ е най-добрият вътрешен комуникационен отдел. Това определи 16-ото издание на конкурса “PR Приз 2019”, организирано тази година под мотото Influencing the Influencers от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО).
В него най-много отличия - осем, сред които и специалната награда на Обществения съвет на БДВО, бяха връчени на телекомуникационната компания А1.
Общо 44 приза бяха раздадени на конкурса, в който се състезаваха рекордните 92 проекта. "Годината беше изключително силна за гилдията. Това си пролича още при заявките и беше потвърдено категорично по време на публичните представяния. От цялостно ребрандиране на компании с пълно национално покритие до дигитални кампании, организирани по конкретен информационен повод и продължили 48 часа - видяхме пълната палитра на мащаб, широк спектър от теми и възложители, успешен микс между креативност и ефективност", каза Илияна Захариева, председател на БДВО.
PR Приз е единственият конкурс в комуникационния сектор, в правилата на който е заложено задължително публично представяне на проектите. Презентациите са открити и гарантират прозрачността на избора.
"Конкурсът показва най-доброто от постиженията на пиар професията в страната и нивото, което пазарът е достигнал. В рамките на откритите представяния всеки, който се интересува, може да види и да научи какво работят пиар специалистите и каква е тяхната роля в бизнес процесите и в обществото, което прави този конкурс най-добрия пиар на пиара. И разбива всички клишета и негативни представи за тази професия в страната", смята Асен Асенов, председател на журито на PR Приз 2019.
Най-много проекти се състезаваха в категориите “Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност”, а статуетката бе присъдена на проекта “Национална финансиада 2019” на Банка ДСК на MSL, Digitas (част от Publicis Group България).
Призът за корпоративна комуникационна кампания отиде при А1 за “Мтел става А1”.
Първо място в категория “Комуникационен проект в неправителствения сектор” бе присъдено на Paragraph 42 за “Депутат пали билборд”. С награда за комуникационен проект в публичния сектор бе отличена кампанията The Great Swap на McCann Sofia.
Първо място в категория “Проект за вътрешни комуникации” спечели PROXIMITY SOFIA / BBDO GROUP / TELUS International Europe с “TELUS International: PulseCheck - Музей на 15-те минути”. За комуникационен проект за продукт или услуга бе отличена кампанията Avon K-Beauty и “Хакването на YouTube” на All Channels Communication Group.
В категорията "Специално събитие" статуетката за първо място бе връчена на А1 за "Началото на нещо ново. Мтел става А1".
Като комуникационен проект на медия бяха отличени "Айдия Адвъртайзинг" за "Работилница за репортери 2018 - Родова памет".
Първо място в категория “Кризисни комуникации” спечели А1 за кампанията “В момента няма връзка с този номер. Почива си на плажа в Гърция”.
В категория “Дигитална кампания или проект” бяха отличени Paragraph 42 с “рррРРРрррРррр. ИКЕА: колекция за четириногите ни приятели”. Първа награда за “Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри” бе връчена на пр2 за кампанията на The Body Shop - Forever Against Animal Testing.
Като комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding бе отличена кампанията "TELUS International: Твоята първа работа има значение", реализирана от PROXIMITY SOFIA / BBDO GROUP / TELUS International Europe.
Приз в категория “Вътрешен комуникационен отдел на годината” спечели ОББ за кампанията “Първата кънтри дирекция на КВС в България”.
На церемонията бяха връчени и четири специални награди.
Наградата на Обществения съвет на БДВО е за А1 България.
Призът на КРИБ е за кампанията “От фермата до теб” на AMI Communications /Kaufland България. Наградата на В2В Медия е за кампания “Заедно за природата” на AMI Communications. Сп. “Мениджър” отличи фондация Wonderful World, Sport Vision/ New Moment New Ideas и кампанията “С усмивка: Благотворителен футболен мач и спортен празник с Димитър Бербатов”.
Ето пълният списък с печелившите кампании в PR Приз 2019:
Корпоративна комуникационна кампания
1. Мтел става А1 – A1 България
2. Твоята първа работа има значение - TELUS International Europe и PROXIMITY SOFIA/ BBDO GROUP
3. Обединена белгийска банка – ОББ
Специална награда на Обществения съвет към БДВО
Мтел става А1 – А1 България
Специална награда на КРИБ
От фермата до теб - Kaufland България, AMI Communications
Кампания за устойчиво развитие/корпоративна социална отговорност
1. „Национална финансиада 2019“ на Банка ДСК - Банка ДСК, MSL, Digitas (част от Publicis Groupe България)
2. TELUS дни на подкрепата - TELUS International Europe и PROXIMITY SOFIA/ BBDO GROUP
3. Благотворителен маратон „По-добри сме заедно“ - Purina Bulgaria, APRA Porter Novelli BCG
Специална награда на b2b media
Заедно за природата - Карлсберг България, AMI Communications
Комуникационен проект в неправителствения сектор
1. Депутат пали билборд – България без дим, Параграф 42
2. Национална кръводарителска кампания "В кръвта ти е да спасяваш животи" - Ротаракт към Ротари Дистрикт 2482
3. Sofia Pride 2018 - Организационен комитет на Sofia Pride, AMI Communications
Специална награда на Комисията по професионална етика
Национална бирена академия - Съюз на пивоварите в България, Knowbox
Комуникационен проект в публичния сектор
1. The Great Swap - Министерство на туризма, McCann Sofia
2. Mood for Food Street Fest - All Channels Communication Group
3. Влез в час с данъците 4 - Национална агенция за приходите, Интеримидж
Проект за вътрешни комуникации
1. PulseCheck - Музей на 15-те минути - TELUS International Europe и PROXIMITY SOFIA/ BBDO GROUP
2. Тайната градина на А1 - А1 България
3. Funding Talks - TBI Bank
Комуникационен проект за продукт или услуга
1. Avon K-Beauty и „Хакването на YouTube” – AVON България, All Channels Communication Group
2. Точно ти. Точно твоята музика. - А1 България
3. рррРРРрррРррр. ИКЕА: колекция за четириногите ни приятели – ИКЕА, Параграф 42
Специално събитие
1. Началото на нещо ново. Мтел става А1. – А1 България
2. Starobrno Friendly Fire – Загорка АД, All Channels Communication Group
3. Синият отбор на КВС Груп България на пътешествие до Луната с вертикален маратон – ОББ
Специална награда на сп. Мениджър
С усмивка: Благотворителен футболен мач и спортен празник с Димитър Бербатов - Фондация Wonderful World, Sport Vision, New Moment New Ideas
Комуникационен проект на медия
1. Работилница за репортери 2018 – Родова памет – EspressoNews.bg, Idea Advertising
2. НовиСини - вътрешно списание на КВС Груп в България – ОББ
3. Беър Грилс и жабите в Рила - Discovery Romania, All Channels Communication Group
Кризисни комуникации
1. В момента няма връзка с този номер. Почива си на плажа в Гърция. – А1 България
2. rate love over hate – proof.
Дигитална кампания или проект
1. рррРРРрррРррр. ИКЕА: колекция за четириногите ни приятели – ИКЕА, Параграф 42
2. The Great Swap - Министерство на туризма, McCann Sofia
3. Игра на кенове – Coca-cola
Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри
1. Forever Against Animal testing - The Body Shop Bulgaria, PR2
2. Queen's Studio - Тимбарк България ЕООД, Sunday Habit
3. Аз съм в A1 Xplore Music, а ти? - А1 България
Комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding
1. Твоята първа работа има значение - TELUS International Europe и PROXIMITY SOFIA/ BBDO GROUP
2. Как LinkedIn профилът на TBI Bank се превърна в успешен начин за общуване със заинтересованите страни – TBI Bank
3. „Дигит@лни и успешни ЗаЕдно“ - Пощенска банка, Proximity Sofia/ BBDO Group
Вътрешен комуникационен отдел на годината
1. Първата кънтри дирекция на КВС в България – ОББ
2. Корпоративни комуникации - "Само поискай" – A1
3. „Дигит@лни и успешни ЗаЕдно“ - Пощенска банка
Комуникационна агенция на годината
1. All Channels Communication Group | More than Agency
2. APRA Porter Novelli BCG