Дървениците оцелели след астероид, убил динозаврите

https://www.24chasa.bg/novini/article/7462258 Дървениците оцелели след астероид, убил динозаврите Дървениците оцелели след астероид, убил динозаврите www.24chasa.bg

Дървениците е трудно да бъдат изтребени. Дори падането на астероид, което затрило динозаврите от лицето на нашата планета, не успяло да я отърве от дървениците, съобщи ЮПИ.

ДНК анализ на около 30 вида дървеници показа, че тези кръвосмучещи насекоми са се срещали на Земята преди най-малко 115 милиона години.

По-рано се смяташе, че дървениците са се появили преди 50-60 милиона години. Предполагаше се, че прилепи са били първите им гостоприемници. Новото изследване обаче разкрива, че появата на дървениците предхождала с около 50 милиона години тази на прилепите, предава БТА.

"Установяването, че дървениците са еволюирали повече от 100 милиона години и са съжителствали с динозаврите, е важно откритие - заяви Майк Шива-Джоти от университета в Шефилд, Англия. - То свидетелства, че еволюцията на дървениците е по-сложна, отколкото се мислеше досега."

Учените първоначално искали да опознаят по-добре т.нар. травмиращо оплождане сред тези насекоми - мъжките екземпляри поставят подобните си на ками пениси директно в кръвоносната система на женските.

Шива-Джоти и колегите му 15 години събирали дървеници от изолирани пещери. След като се снабдили с екземпляри от десетки видове, учените си дали сметка, че могат да проучат генетичния им произход. Изследването уточнява не само кога са се появили дървениците, но и родословието им. Някои видове са еволюирали към хранене от един-единствен вид гостоприемници, а други - от няколко. Появата на най-често срещаните в леглата на хората видове дървеници предхожда с няколко милиона години тази на човека.

Резултатите от изследването са публикувани в Current Biology.

Фейсбук ще стартира нова виртуална валута догодина

"Фейсбук" представи плановете си за новата виртуална валута "Либра", която ще стартира догодина, съобщава Би Би Си, цитирана от БНР.  Потребителите ще могат да извършват плащания с валутата в приложенията на компанията. Очаква се в бъдеще компании като "Uber" и "Виза" да започнат да приемат "Либра".

Амбицията на Москва е руски космонавти да кацнат на Луната през 2030 г.

Главният научен институт на Роскосмос ЦННИмаш представи на Международния аерокосмически салон "Бурже-2019" концепцията на руската лунна изследователска програма, предаде ТАСС, цитирана от "Дарик". Първото кацане на естествения спътник на Земята е предвидено за 2030 г. Космонавтите ще проведат експерименти на повърхността,

Глобалният пазар на чипове за мобилни устройства с изкуствен интелект ще нараства бързо през следващите 5 години

Глобалният пазар на чипове за мобилни устройства с изкуствен интелект се очаква да достигне 3,8 милиарда долара през 2022 г., което представлява трикратен ръст в сравнение с 2017 г., се посочва в доклад на Китайския институт за информационни и комуникационни технологии (КИИКТ), предава "Радио Китай".

Whats App се срина в Европа и Латинска Америка

Whats App се срина в някои страни в Европа и в Латинска Америка. Според Downdetector, който следи прекъсванията на популярни интернет ресурси, сривовете са започнали към 2:02 московско време, съобщават РИА Новости и БГНЕС. Пикът от потребителски оплаквания за неизправности в Whats App е 581 жалби. След срива Whats App възстанови работата си и в

"Майкрософт" поднови продажбите на лаптопи, произведени от "Хуавей"

Компанията "Майкрософт" (Microsoft) обяви, че отново подновява онлайн продажбите на лаптопи, произведени от "Хуавей", след преустановите през последните няколко седмици продажби в резултат на продължаващата търговска война между Китай и Съединените щати, която доведе до вкарването на китайския технологичен гигант в "черния списък" на управляващите

Шанхайска педиатрия въведе диагностична система с изкуствен интелект

Шанхайският педиатричен център представи вчера диагностична система, която използва изкуствен интелект и може да дава съвети за над 300 болести. Обучени как да правят диагнози на базата на милиони предишни случаи, новите „педиатри" с изкуствен интелект дават насоки за клинични услуги, правят предварителни прегледи и интелигентни диагнози с точност

Прогнозираха поява на гигантска мъртва зона в Мексиканския залив

Учени от Националната агенция за океански и атмосферни изследвания на САЩ и университета на Луизиана прогнозираха, че в Мексиканския залив ще се появи една от най-големите безкислородни зони в историята, съобщи Сайънс алърт. Въпросната зона ще възникне в резултат на размножаването на мънички водорасли и ще доведе до гибелта на риби и други морски

"Патица" робот патрулира в японски оризища (Видео)

Инженер от Япония е посветил част от времето и енергията си, за да създаде високотехнологично разрешение на вековен проблем. Плод на усилията му е роботизирана "патица", която се изявява като патрул в оризища в японската префектура Ямагата, съобщава сайтът Nerdist. Плевелите и вредителите са проблем, с който се сблъсква всеки фермер.

Учени откриха начин да конвертират кръвните групи в една универсална

Научен пробив превъзбуди медицинските среди миналата седмица, след като учени от университета в Британска Колумбия обявиха, че са открили безопасен начин да конвертират която и да е кръвна група в универсална, предава “Сайънс алърт”, цитиран от bTV.  Има няколко вида кръвни групи – А, В, АВ и тип 0.

Сутринта била най-подходящото време за секс