https://www.24chasa.bg/novini/article/7460633 Експерт: Хакери могат да откраднат личните ви и банкови данни чрез кафемашината вкъщи Експерт: Хакери могат да откраднат личните ви и банкови данни чрез кафемашината вкъщи www.24chasa.bg

Експерт по киберсигурност прогнозира, че случаите на откраднати лични и банкови данни чрез кафемашини и smart телевизори в домовете ни ще се увеличат.

Винс Щеклер, изпълнителен директор на Avast, например категорично отказва да ползва и WhatsApp, защото вярва, че това поставя сигурността на човека, с когото си пише, под риск, предава "Дейли мейл".

Новите "умни" кафемашини могат да се свързват с интернет и така собствениците да ги управляват от разстояние чрез мобилните си телефони. Потребителите дори могат да им дават гласови команди.

Домашните уреди все повече се свързват помежду си благодарение на интернет. Това позволява те да бъдат контролирани дистанционно и когато продуктите в хладилника свършат, да се поръчат нови онлайн.

Щеклер обаче заявява, че уредите не са сигурни и хакерите могат да имат достъп до тях, а оттам и да се свържат с лаптопи, мобилни телефони и така да достигнат до личните ни и банкови данни. "Веднъж свързани, те могат да попаднат на много ценни места в мрежата".

"Кафемашините не са изградени с добра сигурност. Smart телевизорите също. Това, което представляват за хакерите те всъщност, е допълнителен начин за пробив. Камерите и детските монитори са сред най-уязвимите електроники", твърди Щеклер.

Той сравнява заплахата с кибератаката срещу американския гигант Target през 2014 г., когато хакери получиха достъп до кредитните карти на 41 млн. купувачи, като проникват в мрежата през климатичната система на компанията.

Учени: Ниските кислородни нива при COVID-19 може да се дължат на увреждане на кръвните клетки

Ниските кислородни нива при COVID-19 може да се дължат на увреждане на мембраните на кръвните клетки, съобщи Ройтерс. Учени от университета на Колорадо установиха, че новият коронавирус атакува най-обилния протеин в мембраните. Той е много важен за стабилизирането на структурите им, регулира метаболизма на червените кръвни телца и стабилизира

Австралийски учени откриха в морето древни аборигенски сечива

Австралийски археолози откриха първите подводни археологически обекти на повече от седем хиляди години, които ще помогнат за изследването на културното и техническо развитие на първите обитатели на континента, съобщиха Ройтерс и Франс прес. Намерени са стотици каменни оръдия на труда, направени от аборигени, обитавали земите

Ядрото на някога масивна планета обикаля около далечна звезда

Астрономи откриха в орбита на далечна звезда скална планета, 39 пъти по-масивна от Земята и движеща се със зашеметяваща скорост, съобщи Ройтерс. Това може да е оцеляло ядро на планета, някога може би по-голяма от Юпитер, която е останала без атмосфера. Според изследователите това е най-голямата скална планета

Китова акула в кадър

Китовите акули имат бронирани очи, предпазвани с по 3000 зъбчета

Японски морски биолози установиха, че най-големите акули на Земята, китовите, имат бронирани очи, предпазвани с по 3000 зъбчета, защото нямат клепачи, пише в. "Дейли мейл". Тези предпазващи структури, погледнати под микроскоп, са с формата на дъбови листа и са изградени от дермална материя. Очите на китовите акули са разположени от двете страни на

НАСА отложи изстрелването на марсохода "Пърсивиърънс"

НАСА отново отложи изстрелването на марсохода "Пърсивиърънс", този път за края на юли, заради проблем с ракетата, съобщи Асошиейтед прес, цитиран от БТА.  Ако роувърът не бъде изстрелян до средата на август, НАСА ще трябва да чака до 2022 г. за подходящо подреждане на Земята и Марс. Тогава само забавянето ще струва 500 милиона долара

Израелска компания ще доставя "месо", произведено с 3D принтери (Видео)

Израелската компания Redefine Meat възнамерява да изпробва нова оферта за заместител на месо в луксозни ресторанти по-късно тази година, пише чешкият информационен сайт Lidovky.cz. Месото ще бъде направено на 3D принтери и компанията иска да започне да го доставя на дистрибуторите през следващата година

Астронавти на НАСА излязоха в открит космос от МКС (Видео)

Американските астронавти Крис Касиди и Робърт Бенкен излязоха в открит космос от Международната космическа станция, за да продължат работата по замяна на водородно-никеловите батерии с нови литиево-йонни, съобщи Асошиейтед прес. Очаква се да приключат работа за шест часа, предава БТА. Предишното излизане на двамата астронавти в открит космос беше

Земята, гледана от Луната.

Учени: Земята повтаря глобален катаклизъм отпреди 466 млн. години