Учени: Масовото измиране на китове се крие в затоплянето на арктическите води

https://www.24chasa.bg/novini/article/7458726 Учени: Масовото измиране на китове се крие в затоплянето на арктическите води Учени: Масовото измиране на китове се крие в затоплянето на арктическите води www.24chasa.bg

Десетки сиви китове са открити мъртви по западното крайбрежие на САЩ през последните седмици. Според учените възможното обяснение за масовото им измиране се крие далече на север, в затоплящите се арктически води край Аляска, предаде Ройтерс.

Досега по протежение на бреговете от Калифорния до Аляска са намерени мъртви 58 кита, съобщават от Националната агенция за океански и атмосферни изследвания (NOAA). Последният от тях е открит в сряда край Анкоридж, където сивите китове се озовават рядко, предава БТА.

"Животните се придвижват на север от местата, където зимуват в Мексико, и изглежда енергията им се изчерпва", казва Майкъл Милстийн от NOAA.

При изследването на мъртвите китове са установени признаци за недохранване. Според една от хипотезите животните миналата година не са успели да натрупат достатъчно хранителни запаси на местата, където летуват - Берингово и Чукотско море. От 2016 г. в двете морета се отчита съществено затопляне с рекордни или близки до рекорд температури на водната повърхност и безпрецедентен недостиг на воден лед.

Според учените затоплящите се арктически води не са единственото обяснение за гибелта на сивите китове. Друга възможна причина е увеличилата се до 27 000 екземпляра популация. Наличието на повече животни, конкуриращи се за храна, предполага периодичното измиране на отделни екземпляри.

Климатолози и биолози отчитат, че недостигът на лед и необичайното затопляне на водите в Берингово и Чукотско море се свързват с измиране и на други видове, сред които птици и тюлени.

Американски учени тестваха на мишки ваксина срещу COVID-19

Американски биолози успешно тестваха върху опитни мишки ваксина срещу COVID-19 на базата на първата ваксина, използвана за изкореняването на едрата шарка, съобщава електронната библиотека bioRxiv. "За разлика от другите ваксини нашият препарат усилва имунитета не само спрямо S-белтъка на коронавируса, но и спрямо N-белтъка

Европейската комисия инвестира 1 млрд. евро в иновативни проекти за чисти технологии

Европейската комисия отправя първата покана за представяне на предложения по линия на Фонда за иновации — една от най-големите програми за демонстриране на новаторски нисковъглеродни технологии в света, финансирана от приходи от търгове за квоти за емисии по схемата на ЕС за търговия с емисии. Фондът за иновации ще финансира революционни

Учени разработват ултрабърз инсулин

Изследователи от Станфордския университет разработват нова формула на инсулин, която започва да действа почти веднага след инжектиране и потенциалът й на въздействие е около четири пъти по-скоростен от сега съществуващите бързодействащи инсулини, съобщи електроннното издание "МедикълЕкспрес". Учените са се съсредоточили върху т.нар

Русия ще води турист на разходка в открития Космос през 2023 г.

Туристът ще напусне МКС от руския модул и ще бъде придружен от професионален космонавт, обявиха от „Роскосмос“ Надпреварата за туристически полети в Космоса се разгаря все повече – руската агенция „Роскосмос“ обяви, че през 2023 г. ще изведе турист в орбита около Земята, предава btv. Според плановете на агенцията туристът ще направи и космическа