Хомо сапиенсът и неандерталецът се отделят като видове преди 800 000 години

Хомо сапиенсът и неандерталецът се обособяват като отделни видове преди около 800 000 години, а не преди около 430 000 години, както досега се е смятало, установиха учени благодарение на анализ на ДНК от зъбите на древни хора, предаде Франс прес.

В публикацията от сряда в сп. Science Advances, д-р Аида Гомес-Роблес - антрополог от Университетския колеж в Лондон - изследва материал от вкаменени кътници и предкътници на мъж и жена неандерталци, открити в испанската пещера Сима де лос Уесос. В анализа са включени и зъби на още седем древни човешки вида. Приложен е статистически моделeл, базиран на факта, че зъбите се променят с постоянен темп. Анализът показал, че неандерталецът се е отделил по-рано от смятаното досега, предава БТА.

Двата вида обаче са продължили да съжителстват и след дивергенцията. В друго научно изследване се установява, че между тях е имало хибридизация. Неандерталецът изчезва преди около 50 000 години, а хомо сапиенс идва в Европа преди 43 000 години.

Сюзън Кашел от американския университет "Рътджърс" обаче оспори идеята, че изменението на зъбите в еволюцията е толкова бавно, колкото счита Гомес-Роблес.

Учени взеха яйцеклетки от застрашения от изчезване северен бял носорог

Ветеринари в Кения успешно взеха яйцеклетки от двата останали женски екземпляра северен бял носорог, предаде Франс прес. Това е важна крачка към спасяване на вида от изчезване. Науката е последната надежда за спасяване на северния бял носорог - единия от двата подвида бял носорог, след като последният мъжки екземпляр Судан умря миналата година на

Учени за пръв път размножиха атлантически корали в лаборатория

Учени във Флорида за пръв път успяха да предизвикат репродуктивно изпускане на хайвер и сперма на застрашени атлантически корали в лабораторни условия, предава агенция Ройтерс. Това постижение е истински пробив, тъй като ще могат да се спасят много оголени рифове в дивата природа. Експериментите са били проведени в аквариума на Аполо бийч близо до

Учени: Идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация

Учени от университета Куинс в Белфаст установиха, че идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация от бързо изчезване, съобщи Физ.орг. По-рано се смяташе, че с годините населението на острова постепенно се увеличавало. Специалистите обаче използвали алгоритъм за преценка на броя на жителите му въз основа на археологически находки

НАСА кръсти на името на "Ролинг стоунс" марсианска канара

Американското космическо ведомство реши да окаже чест на легендарната британска група "Ролинг стоунс", като кръсти марсианска канара на тяхно име пише в. "Дейли мейл". Когато космическият апарат на НАСА "ИнСайт" кацна на повърхността на Червената планета миналата година, той размести голям камък, който се изтъркаля настрани.

Астероидът Рюгу помага на учените да опознаят формирането на планетите (Видео)

Астероидът Рюгу крие все по-малко тайни - нови негови снимки, направени от малкия френско-германски робот "Маскот" с размерите на кутия за обувки, ще помогнат на учените да опознаят формирането на Слънчевата система, предаде Франс прес. "Маскот" (Mobile Asteroid Surface Scout) бе изведен в космоса от японската сонда "Хаябуса-2",

Експерти: Изкуствен интелект "убиец" заплашва света

"Амазон" и "Майкрософт" са сред компаниите, които могат да са начело на глобална надпревара във въоръжаването, базирано на изкуствен интелект, пише в доклад на холандска неправителствена организация, предаде БГНЕС. Най-големите 50 високотехнологични компании са класирани от неправителствената организация "Pax" по три критерия: Могат ли да

Китайският пазар на роботи ще достигне 8,6 милиарда щатски долара през 2019 г.

Китайският пазар на роботи се очаква да достигне 8,68 милиарда щатски долара тази година, с прогнози за среден годишен ръст от 20,9% за периода 2014г. – 2019г., се казва в доклад на Китайския институт по електроника, информира Радио "Китай". Процъфтяващият китайски пазар на роботи ще представлява около 29,5% от световния през 2019 г

"Минутка за Китай" - Световно изложение по роботика (Видео)

Днешната минутка за Китай представя Откриването на световното изложение по роботика, което започна на 20 август и ще продължи до тази

Децата в китайските села прекарват повече време с мобилните устройства

Децата в селските райони прекарват повече време на мобилните устройства и компютрите в сравнение с връстниците им в градовете, информира Радио "Китай". Това сочат резултатите от проучване на Китайския национален детски център, според които след края на учебните часове младежите в цялата страна прекарват повече време в занимания с електронни игри и

Черепът на древна маймуна разкрива тайни на еволюцията

Останките от древна маймуна помагат на учените да разберат повече за еволюцията на мозъка на човека, съобщи АФП. Приматът е живял преди 20 милиона години в Андите. Той е бил толкова малък, че би могъл да се побере в ръката на човек. В изследване, публикувано в сряда в списание "Сайънс Адвансес", учени от Китай и САЩ показват използването на

Потребители от цял свят се оплакват от проблеми с Инстаграм

Потребители на Инстаграм от целия свят се оплакаха, че социалната мрежа не работи нормално, пише Риа новости, цитирана от dariknews.bg. Проблемите започнали около 0:40 часа българско време на 22 август, като бързо се натрупали оплаквания от САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Холандия, Русия и други държави.

Роботът Фьодор полетя в космоса с думите на Гагарин: Готов. Поехали, Поехали! (Видео)