НАСА откри три Супер Земи около близка звезда

https://www.24chasa.bg/novini/article/7455964 НАСА откри три Супер Земи около близка звезда НАСА откри три Супер Земи около близка звезда www.24chasa.bg
Кадър: Youtube/Entertainment News

НАСА обяви, че е открила цели три скалисти екзопланети около близка звезда. Откритието е на системата TESS, чийто сателит работи по-малко от година. Той обаче вече е засякъл трите "Супер Земи" около звездата HR 858.

Тя се намира на 104 светлинни години разстояние, като е с магнитуд на яркост 6. Това я прави видима с невъоръжено око, макар и да е една от най-бледите на небосклона и да е нужно доста ясно небе.

Разбира се, може да се види само звездата. Трите екзопланети около нея, макар и по-големи от Земята (затова са класифицирани като Супер Земи), ще останат далеч от възможностите и на повечето телескопи. Те могат да се наблюдават само от някои от най-мощните телескопи.

Данните показват, че самите планети обикалят твърде близо до звездата си. Това ги прави твърде горещи, за да може да оцелее какъвто и да е живот на тях.

За сега HR 858 става най-близката до Земята позната звезда, около която има скалисти екзопланети. TESS може да наблюдава и да засича планети около най-ярките звезди, докато телескопът Kepler се справяше само с по-далчените и бледи звезди. Затова очакванията на учените са, че чрез TESS те ще могат да открият още повече екзопланети.

Huawei представи в Барселона нови устройства (видео)

Гледайте на живо тук: Huawei представя в Барселона нови

Необичайно топлата зима - заради необичайна ситуация в Арктика

Причината за необичайно топлата зима в Русия, както и в Европа и САЩ, е необичайната ситуация в Арктика. За това разказаха метеоролозите от Weather Underground и Weather Tiger LLC пред Агенция Блумбърг. Те разказаха за изключително стабилен район с ниско налягане над Северния полюс. Обикновено ветровете „изпращат“ студения въздух на юг през

Учени: Кораловите рифове в целия свят може да изчезнат до 2100-ата г.

Глобалното затопляне и окисляването на водата в океаните могат да унищожат всички коралови рифове до 2100-ата г., съобщава в. "Дейли мейл". Учени от Хавайския университет в Маноа установиха, че климатичните промени, предизвикани от дължащите се на човешката дейност парникови газове, са на път да унищожат между 70 и 90 на сто от кораловите рифове