Турски учени трансформират ДНК в музика

https://www.24chasa.bg/novini/article/7455450 Турски учени трансформират ДНК в музика Турски учени трансформират ДНК в музика www.24chasa.bg

Турски учени превръщат човешката ДНК в музика чрез компютърна програма, съобщава "Хюриет дейли нюз".

"Трансформирахме характеристиките, които отличават всеки човек, в музика, звукови сигнали и анимация", обясни пред Анадолската агенция Елиф Сюрер, учен от Близкоизточния технически университет, предава БТА.

Елиф Бозлак, която също е работила по проекта, посочи, че музиката и визуализацията са направени на базата на ДНК мутациите.

"Открихме музика, каквато няма по света", похвали се друг учен - Айбар Джан Аджар, допринесъл за проекта.

Най-големият британски оператор изключи "Хуауей" от 5G мрежата си

Най-големият британски мобилен оператор обяви, че изключва телефоните на китайския гигант "Хуауей" от бъдещото си 5G (пето поколение) покритие, съобщи "Файненшъл таймс", цитиран от "Дневник". Решението следва включването на "Хуауей" в "черния списък" за бизнеса в Съединените щати след обявяване на "извънредно положение" в комуникациите.

Древна градска стена бе открита в Чънду

Китайски изследователи неотдавна откриха древна градска стена датираща от времето на династия Тан (618-907 г.) в Чънду, административния център на провинция Съчуан. Според Института по културно наследство и археология на Чънду реликвите са разкрити при строителен обект. На базата на изследвания на тухлите и структурата,

Гарваните споделят лошото настроение на събратята си

Австрийски учени установиха, че гарваните споделят лошото настроение на събратята си, съобщи в. "Дейли мейл". Откритието означава, че гарваните притежават емоционален афинитет и разбиране като хората и приматите. Учените от университета на Виена са направили тестове за когнитивно пристрастие, като са наблюдавали реакцията на гарваните към

Непознат космически обект освети небето над Австралия (Видео)

Непознат космически обект озари с ярка светлина небето над Австралия, предава Би Ти Ви. Чернобели кадри, заснети от полицейска охранителна камера, показват ясно необичайното явление. Предполага се, че яркият обект е метеор. Явлението е забелязано в щатите Виктория и Южна Австралия. Според астрономи това е един от редките шансове,

Жен Джънфей: За 2-3 години никой няма да успее да настигне "Хуауей" в разработката на 5G технологии

Вчера Министерството на търговията на САЩ обяви, че отлага забраната за "Хуауей" с още 90 дена, за да даде време на компанията и нейните партньори да се справят с техническите проблеми, предава Радио "Китай". Същия ден основателят на „"Хуауей"" Жен Джънфей заяви пред китайски медии, че решението на Вашингтон не е от значение за компанията.

Астероид със собствена луна приближава Земята

Интересен астероид ще прелети сравнително близо до Земята на 25-ти май т.г., съобщава Европейската космическа агенция, цитирана от vesti.bg. Астероидът 1999 KW4 е необичаен заради факта, че си има своя луна, която обикаля около него. Двете тела образуват бинарна астероидна система. По-голямото тяло е с ширина 1,5 км.

Белите мечки в Арктика се увеличават

Учени разполагат с данни, че числеността на белите мечки в Арктика нараства, предадoха ТАСС и БТА. Това е заявил на пресконференция директорът на института по проблемите на екологията и еволюцията "А.Н. Северцов" към Руската академия на науките Вячеслав Рожнов. "Смятаме, че популацията им не само е стабилна, но дори нараства - казва той.

Технологичната Студена война започна - моментът, който "Хуауей" чакаше