“Фолксваген” започва преговори за нов завод с градове в България и Турция (Обзор)

https://www.24chasa.bg/novini/article/7453274 “Фолксваген” започва преговори за нов завод с градове в България и Турция (Обзор) “Фолксваген” започва преговори за нов завод с градове в България и Турция (Обзор) www.24chasa.bg
Главният изпълнителен директор на “Фолксваген” Херберт Дис (вляво) и председателят на надзорния съвет Ханс-Дитер Пьоч по време на годишното общо събрание на компанията в Берлин.  СНИМКА:РОЙТЕРС
Главният изпълнителен директор на “Фолксваген” Херберт Дис (вляво) и председателят на надзорния съвет Ханс-Дитер Пьоч по време на годишното общо събрание на компанията в Берлин. СНИМКА:РОЙТЕРС

Кой ще спечели инвестицията за 1,4 милиарда евро, ще се реши през октомври

“Фолксваген” започва преговори с няколко града в България и Турция, за да реши къде точно ще построи своя нов завод.

На заседание на борда на директорите на автомобилния концерн в Берлин във вторник бе решено да се премине към следващата стъпка от планираната милиардна инвестиция.

След дълго оглеждане на много източноевропейски държави експертите на “Фолксваген” са се спрели на две кандидатки за инвестицията - България и Турция. При предишни огледи

отпаднаха Полша,

Чехия, Сърбия

и Румъния

Инвестицията, за която се борят България и Турция, е за 1,4 милиарда евро и ще отвори 5000 работни места.

Окончателно решение къде точно ще е заводът, ще се вземе през октомври на следващото заседание на борда на директорите. Намерението за нова инвестиция извън Германия бе обявена от шефа на “Фолксваген” Херберт Дис още миналия ноември. Тя обаче срещна острата съпротива на Съвета на работниците към концерна.

В Германия всяка фирма с над 100 души персонал е длъжна да има и такъв съвет, който участва във вземането на решения за бъдещето на компанията и без неговото съгласие те не могат да се осъществяват. Съветът на работниците се обяви против изнасяне на работни места в чужбина, без да са гарантирани работните места в Германия.

“Готови сме да преговаряме за тези промени в структурата на концерна само ако те изключват влошаване на положението на работещите в него”, обърна се към служителите на “Фолксваген” шефът на работническия съвет Бернд Остерло.

Смята се, че обещанието на концерна да построи собствен

завод за батерии

за електроавтомобили е

било разменната

монета,

за да се умилостиви съветът на работниците. Този завод ще бъде построен в Залцгитер, ще струва почти 1 милиард евро и ще отвори на първо време 700 работни места. В същото време плануваните съкращения на работници няма да са от уволнения, а с излизане на 7000 души в пенсия по-рано. Вместо на 67 те ще бъдат частично освободени на 63 години, без това да намали пенсиите им. Частичното освобождаване означава работа почасово, така че да се създадат нови работни места за младите. Този модел съществува в Германия и Австрия, за да предотвратяват големи социални удари при необходимост от съкращения. Допълнително “Фолксваген” планира да излезе на борсата и с производство на тирове.

Както и евентуално да продаде производството на големи мотори и турбини, което ще донесе нови свежи средства.

Съветът на работниците се е съгласил с тези планове, но все още не е дал окончателно своето “да”. “Искаме гаранция за добра перспектива пред работещите във “Фолксваген”. Това означава добра работа и сигурни договори”, пише още Остерло.

Концернът планира да намали разходите си до 2023 година с 6 милиарда евро и това е една от причините да се търси производство в страни с по-ниски разходи.

Изнасянето на производството в България или Турция също така ще освободи германските фабрики за преминаване към производство на електроавтомобили. Амбициозният план на концерна е да заложи изцяло на този модел коли за немския пазар.

За да позволят строежа на нов завод обаче, от Съвета на работниците настояват първо да се използват всички възможни капацитети на “Ауди” в Инголщат и “Фолксваген” във Волфсбург, където според тях има възможност от още назначения.

Новият завод в чужбина обаче ще произвежда коли от марките “Шкода” и “Сеат”, които са изнесени до голяма степен така или иначе в Чехия, а там капацитетът е напълно зает и няма възможност за увеличаване на производството.

Дали Турция

или България

ще спечели

инвестицията,

зависи от много

фактори

Един от основните обаче е стабилността, а последните събития в Турция разколебават доста инвеститори. Те са и причина турската лира да се срине. Докато в България обвързването на лева с германската марка, което го връзва на практика и с еврото, както и членството в ЕС правят всякакви дългосрочни планове стабилни, смятат запознати с нуждите на автомобилостроенето.

Най-големият

проблем на

България е

липсата

на кадри,

но 5000 души не е невъзможно да бъдат намерени. Ескалацията на отношенията на Турция с Германия така или иначе затруднява планирането на германските инвеститори, а споровете между САЩ и Турция я правят още по-трудна за избор. Германските автомобилни концерни от години се опитват да смекчат политиката на Тръмп към европейския внос на коли и да избегнат налагането на мита.

Отношенията на политическо ниво между България и Германия също са много по-добри от тези в Турция. Миналия месец на посещение бе германският президент, а другата седмица на визита пристига германският външен министър.

В крайна сметка кой ще надделее при решението на “Фолксваген”, ще се реши в следващите няколко месеца и всичко зависи не само от външните фактори, но и от боричканията вътре в концерна.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

СНИМКА: Pixabay

Фармацевтични гиганти отхвърлили преди 3 г. разработка на ваксини срещу патогени като коронавируса

Най-големите световни фармацевтични компании преди три години са отхвърлили предложение на Европейския съюз за спешно разработване и одобряване на ваксини срещу патогени като коронавируса, което би позволило те да бъдат готови преди евентуална епидемия, разкрива днес британският "Гардиън". Планът е бил предложен от представители на Европейската

Председателят на групата на Европейската народна партия в Европейския парламент Манфред Вебер СНИМКА: Туитър

Вебер: България ще може да се възползва от Фонда за възстановяване от COVID-19

България е сред страните, които ще могат да се възползват от Фонда за възстановяване след пандемията от Covid-19 въпреки ниския брой на заразените. Това заяви председателят на групата на Европейската народна партия в Европейския парламент Манфред Вебер пред БНР. „Разбира се, първата идея е за хората, които са заразени

Германия: Очакваме ЕК да одобри спасителната програма за "Луфтханза"

Германия: Очакваме ЕК да одобри спасителната програма за "Луфтханза"

Германският министър на икономиката Петер Алтмайер заяви, че Берлин все още води преговори с Европейската комисия по отношение на спасителната финансова помощ за немския авиопревозвач "Луфтханза" (Deutsche Lufthansa), но отбеляза, че очаква да получи одобрение от страна на европейските управляващи в Брюксел

Министърът на труда и социалната политика Деница Сачева СНИМКА: Архив

За 2 месеца общо 1455 заявления за достъп до пазара на труда на граждани на трети страни

По данни на Агенцията по заетостта в периода от 13 март до 15 май 2020 година са подадени общо 1455 заявления/декларации за предоставяне на достъп до пазара на труда на граждани на трети държави по реда на Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност. Такъв достъп е предоставен на 1231 души, от които 332 са за сезонна заетост

Най-рано от август приспадат пари за газ и парно

Най-рано от август приспадат пари за газ и парно

След като “Булгаргаз” върне сумите, газовите компании и топлофикациите имат месец за пресмятане Най-рано през август хората, които са на газ и на парно, ще получат парите, които са надплатили, след като от 5 август миналата година природният газ поевтиня със задна дата с над 40%. Това стана възможно след споразумение между “Булгаргаз” и “Газпром”

Световната здравна организация предупреди Бразилия да не отваря икономиката си СНИМКА: Ройтерс

СЗО предупреди Бразилия да не отваря икономиката си

Световната здравна организация (СЗО) предупреди Бразилия да не отваря икономиката си, преди да е извършила достатъчно тестове, за да контролира разпространението на коронавирусната пандемия, предаде Асошиейтед прес. Изключително бързото разпространение на коронавируса в Бразилия означава, че страната би трябвало да продължи да прилага някакви

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

Около 2,0% повече мляко е доставено в мандрите през втората половина на март, отколкото през предходната година. В началото на април ръстът е дори 2,5 процента в пъти. Мандрите отчитат между 1,7 процента и 1,3 процента повече мляко.

Кризата не засегна производството на мляко

Производството на сурово мляко не е било засегнато от кризата, породена от коронавируса. Това показват данни на Евростат, публикувани в понеделник. През март 2020 г. – първия месец от извънредните мерки за сигурност, млякото, произведено във всички страни членки, е било 12,7 млн. тона - с 1,2% повече на годишна база

СНИМКА: Pixabay

Русия временно спира износа на горива

Руското правителство реши временно да спре вноса на горива, за да гарантира енергийната сигурност и да стабилизира ситуацията на вътрешния пазар, предаде БГНЕС. Мярката ще бъде в сила до 1 октомври 2020 г., съгласно указ, подписан от министър-председателя Михаил Мишустин. Списъкът със забранени горива включва бензин за двигатели, дизел

17 плажа с безплатни чадъри и шезлонг, по 1 лв. ще плащат на "Албена" (Обзор)

17 плажа с безплатни чадъри и шезлонг, по 1 лв. ще плащат на "Албена" (Обзор)

17 от плажовете по българско Черноморие, отдадени на концесия или под наем, отварят за сезона с безплатни чадъри и шезлонги. Това съобщи от Слънчев бряг министърът натуризма Николина Ангелкова след среща със стопаните на ивици. Без пари ще са плажните принадлежности на Каваци-Юг, Каваци-Север, Елените, Елените, ММЦ Приморско, Царево-център, Ахелой

СНИМКА: Ройтерс

Осъдиха "Фолксваген" да плати обезщетение на клиент заради "Дизелгейт"

Знакова съдебна загуба за "Фолксваген" по скандала "Дизелгейт". Най-високата гражданска инстанция в Германия постанови, че компанията трябва да изплати обезщетение на клиент, купил кола със софтуера, показващ лъжливи данни за вредните емисии. Сумата обаче няма да е равностойна на продажната цена на автомобила, предава Би Ти Ви

Разширеното околовръстно ще преминава кръстовището с булевард “Цар Борис Трети” на това място с естакада. Останалите участници в движението ще спират пред светофарите.

2 тунела, кръгово на 2 етажа и естакади довършват околовръстното на София – 60 км без светофар

Последната част от разширението ще е 6,8 км Жителите на “Княжево” недоволни от проекта - не искат трафик през квартала Два тунела, единият от които ще минава под трамвайната линия на петицата, двуетажно кръгово и няколко естакади, разположени на 6,8 километра път с общо 6 ленти. Това представляват идейният проект и този за промяна на уличната

СНИМКА: Pixabay

70% спад в оборота на тежкотоварния и автобусен превоз

70% спад на оборота отчитат българските фирми за тежкотоварен и автобусен превоз заради кризата. Нисколихвените кредити и схеми за финансова подкрепа от държавата може да се окажат ключови за възстановяването на бранша, предава БНТ. Автобусният бранш е най-пострадалият от кризата. Тировете продължиха да превозват храни и медикаменти по т.н

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber