Еволюцията създала два пъти един и същ вид безкрили птици през десетки хиляди години

Еволюцията е създала два пъти един и същ вид безкрили птици, като между първата и втората му поява са изминали десетки хиляди години, съобщи ЮПИ, цитирана от БТА.

Става въпрос за птици от семейство дърдавцови.

Ново изследване показва, че въпросният вид два пъти се е установил на изолирания атол Алдабра край Сейшелските острови, като птицата е загубила способността си да лети след хиляди години на острова. След като климатичните промени и покачването на нивото на водата в Индийския океан са предизвикали изчезването й, птицата се "завърнала" хиляди години по-късно и отново станала безкрила.

Двата вида са еволюирали от един и същ прародител, срещащата се в Мадагаскар птица Dryolimnas cuvieri, която е голяма колкото кокошка.

Палеонтолози са изследвали фосили от тези птици в седименти, формирали се преди атолът да бъде залят от океана и след това. Получените резултати разкрили промени в крилата и костите на глезена, свързани с неспособност на птицата да лети.

Тъй като на Алдабра няма сухоземни хищници, тези птици бързо се лишили от възможността да летят, без това да ги застраши. Безкрили птици от вида и днес се срещат на атола.

"Откритите уникални фосили предоставят неоспорими доказателства, че представители на семейство дърдавцови са колонизирали Алдабра, след като вероятно са дошли от Мадагаскар, като и в двата случая са станали безкрили", заяви палеонтологът Джулиън Хюм от Лондонския природонаучен музей.

Резултатите от изследването са публикувани в Zoological Journal of the Linnean Society.

Румъния обмисля изключване на "Huawei" от своята 5G мрежа

Румъния би могла да изключи китайския гигант Huawei от бъдещата си 5G мрежа, става ясно от съвместно изявление на президентите на САЩ и Румъния. В документа, подписан от Клаус Йоханис и Доналд Тръмп, се казва, че двете страни ще се стремят да избягват рисковете за сигурността, съпътстващи китайските инвестиции в изграждането на 5G

Астронавтите от НАСА излязоха в открития космос за монтажа на нов модул (Видео)

Астронавтите от НАСА Ник Хейг и Андрю Морган излязоха в открития космос от Международната космическа станция /МКС/ за монтажа на новия модул за скачване на американския сегмент "Хармъни", съобщиха световните агенции. Операцията се предава на живо от орбиталната станция и от Центъра за космически полети "Джонсън" в гр

Потребителите на Douyin и Tik Tok са похарчили рекордните 11,7 млн. долара през юли

Китайското приложение за кратки видеа и задграничната му версия Tik Tok поставиха нов рекорд за юли. Разходите на потребителите в тези платформи са достигнали 11,7 милиона долара, с 290% ръст спрямо същия период на миналата година, съобщава "Радио Китай". Статистка на платформата за анализ на данни Sensor Tower показва

Първата клонирана котка в Китай вече факт

Пекинска компания съобщи в понеделник, че е възпроизвела успешно първата в Китай клонирана котка, пише ежедневникът „China Science and Technology Daily". „Котенце с името Garlic се роди на 21 юли в лабораторията на биотехнологичната компания Sinogene. Ембрионът е износен от сурогатна майка", каза Уан Дзидун – изпълнителен директор на компанията

Рекордно топене на ледовете в Гренландия

Освен в международните отношения, Гренландия предизвиква тревоги и в научните среди. Изследователи търсят причините за бързото топене на ледовете на огромния остров, предава Нова тв. Това лято са отчетени рекордни жеги и невиждано досега топене на гигантската ледена покривка. Само за 5 дни са изчезнали над 58 милиарда тона лед.

Световното първенство по електронни спортове DotA2 2019 стартира в Шанхай

Световното първенство по електронни спортове „The International DotA2 Championships 2019", известно още като „TI9", стартира в Шанхай този вторник, съобщава "Радио Китай". Като един от най-големите шампионати в сферата, неговият награден фонд възлиза на 33 милиона долара, 45,5% от които ще бъдат връчени на крайния победител

Учени: Климатична катастрофа може да доведе до гибелта на много хора

Повишаването на средните глобални температури с 2 градуса Целзий в сравнение с тези през доиндустриалната епоха ще доведе до опасни и продължителни горещини, суша и проливни дъждове, съобщи сайтът "Физ.орг", цитиран от БТА. Продължителните екстремни климатични условия могат да предизвикат масова гибел на хора

Учени хранят коали в Австралия с капсули с фекалии, за да ги спасят от изчезване

Как да бъдат спасени гладни коали, които са застрашени от изчезването на естествения им хабитат и любимата им храна? Отговорът на този въпрос е като привикнат да се хранят с фекалии, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Австралийски учени накарали коали да се хранят с фекалии под формата на капсули, за да променят микробната флора в червата им.

Хора са пътешествали из евроазиатските степи преди 45 000 години