Учени обясниха защо едно вино е по-сухо от друго

https://www.24chasa.bg/novini/article/7449705 Учени обясниха защо едно вино е по-сухо от друго Учени обясниха защо едно вино е по-сухо от друго www.24chasa.bg

Взаимодействието между танините и слюнката в устата обяснява защо някои вина оставят по-сух вкус в устата, пише в. "Дейли мейл".

Танини, извлечени от по-сухи вина - като каберне совиньон, са с по-големи молекули и с повече пигменти и взаимодействат по-бурно със слюнката от тези в по-малко сухото пино ноар. Когато по-сухите танини се добавят към контролни напитки, усещането за сухота в устата от тях се увеличава.

Откритието на учените от Американското дружество на химиците ще помогне на винопроизводителите да контролират по-добре вкуса на виното, съобщи БТА.

Танините са полифенолни молекули с бледожълт до светлокафяв цвят, характерни за корените, дървесината, кората, листата и плодовете на много растения. Служат за избистрянето на виното и бирата. Те се свързват с протеините и аминокиселините и така ги утаяват. Разтворите с тях имат стипчив вкус.

Астрономи откриха нов вид космически катастрофи

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг. Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи

Китай ще финансира над 41 000 научни проекта

Китай ще отпусне 21,03 милиарда юана ( около 2,99 милиарда щатски долара) за финансирането на 41 752 научни проекта, съобщи в петък Националната фондация за природни науки (НФПП), цитирана от bulgarian.cri.cn. Фондът ще бъде разпределен между 10 типа научни проекти, сред които ключови за нацията и за международното сътрудничество

САЩ удължават срока на Huawei да закупи оборудване от US компании?

Съединените щати вероятно ще удължат с 90 дни срока, в който китайският технологичен гигант Huawei има право да закупува оборудване от американски компании. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници от американското Министерство на търговията. Още през май Huawei получи временно разрешение да придобива някои американски

Пращат на МКС фантом-манекен, ще измерва радиацията върху човешкия организъм

Нов фантом-манекен за изследване влиянието на радиацията върху човешкия организъм ще бъде изпратен на Международната космическа станция (МКС) през 2022 г., предаде ТАСС. Това заяви завеждащият отдела за радиационна безопасност на пилотираните космически полети на Института по медико-биологични проблеми на Руската академия на науките Вячеслав

Google Street View обновява картата на България

Пешеходни трекери нанасят нови зони на картата от 15 български града Колите започват снимачната си обиколка от днес,16 август Това лято колите на Google отново ще обиколят улиците и пътищата на България, за да отразят в Google Maps вечно променящата се инфраструктура и пейзаж. При това заснемане и обновление ще се включат и кадри

Сероводородната зона на Черно море крие "консервирани" кораби

През тази година се навършват 60 години от началото на подводната археология у нас. Първата експедиция е през август 1959 г. в района на нос Калиакра. За историята, постиженията, легендите и съвременните успехи на тази наука БТА разговаря с доц. Преслав Пеев, ръководител на секция "Морска геология и археология" в Института по океанология към БАН

В Инстаграм вече ще може да се сигнализира за фалшиви новини

Потребителите на Инстаграм вече ще могат да сигнализират за публикации, които според тях са дезинформация, предаде Франс прес, като се позова на говорителка на компанията Фейсбук, която притежава тази социална медия, наблягаща на снимките. С няколко кликвания те ще привличат вниманието на независими проверители, които ще се заемат със случая

Генетично изследване: Хората са виновни за изчезването на пещерните мечки

Генетично изследване, което реконструира еволюцията на популацията на пещерните мечки, замесва Хомо сапиенс, а не застудяване на климата в изчезването им през последния ледников период, предават Ройтерс и БТА. Учени оповестиха, че получили геномни данни за 59 пещерни мечки въз основа на кости, извадени от земните недра на 14 обекта във Франция,

Какво е общото между сърфиста, каякара и неандерталеца?

Какво е общото между сърфиста, каякара и неандерталеца? За тях е характерен костен израстък в слуховия канал, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес и БТА. Въпросният костен израстък с научното название екзостоза се среща у хора, които практикуват водни спортове в райони със студен климат