Мигрантска вълна от Гърция и Турция заляла Британските острови преди 6000 години

Мигрантска вълна от днешна Гърция и Турция заляла Британските острови преди 6000 години, като изместила местното население от ловци-събирачи, установи проучване, цитирано от Асошиейтед прес.

Специалисти изследвали проби от древни останки, някои от които датирали от 8500 г. пр.Хр. От тях проличало, че хората с тъмна кожа, които обитавали Британските острови след последната Ледникова епоха, са оставили много бегла генетична следа. Това е станало след преминаването към земеделие на популациите и след пристигането на другоземците преди 6000 години. Не се е наблюдавало генетично смесване на коренното население с пришълците, предава БТА.

Парадоксално, същите тези мигранти от Егейско море, са се смесвали интензивно с местните хора, когато са въвели земеделието в континентална Европа около 1000 години по-рано, установиха ДНК тестове.

Учените обясняват този феномен с относително малкия брой ловци-събирачи, които са обитавали Британските острови. По думите на един от авторите на проучването, Марк Томас от лондонския Юнивърсити колиджq генетичният материал на ранните земеделци, обитавали Британските острови, е сходен с този, открит в днешна Испания и Португалия. Това означава, че тези популации са се насочили от изток на запад към Средиземноморието,, а след това се отправили към Британските острови. Пришълците най-напред са пристигнали на западния бряг на Блитанските острови, което значи, че не са минали по най-краткия път, прекосявайки Ламанша.

Роботи помагат за филтриране на коментарите в интернет

Възможно ли е да се дискутира спокойно в интернет? Някои медии са решили да покажат, че това е възможно, като използват в сайтовете си роботи, които да "отстраняват оттам безумните изказвания", предаде Франс прес, цитирана от БТА.  Френският в. "Монд" обяви вчера, че е възприел нова система за прочистване на коментарите,

Youtube се срина тази нощ

Потребители на един от най-популярните интернет портали - Youtube, съобщиха, за сривове в достъпа до него, започнали тази нощ, предадоха ТАСС и БТА, като цитират данни от сервизния сайт Downdetektor, който следи работата на популярните интернет ресурси. Съобщенията са започнали да постъпват малко след 2 ч през нощта.

Израелски учени свариха бира със съживена мая отпреди 3000 години

Израелски учени съобщиха, че са успели да извлекат и съживят мая от стари делви, с която са сварили бира, подобна на тази, която са пили фараоните преди 3000 години, предаде Франс прес, цитирана от БТА.  Пивото с 6-процентово алкохолно съдържание има вкус на пшенична бира. То бе представено на журналистите,

Руски космонавти ще проверят обшивката на МКС за повреди

Руските космонавти Олег Кононенко и Алексей Овчинин ще вземат проби от повърхността на Международната космическа станция (МКС), за да се направи преценка за възможни микроповреди по обшивката й, предаде ТАСС. Това оповести пресслужбата на научната организация ЦНИИмаш към Роскосмос, съобщи БТА. Излизането в открития космос е планирано за 29 май.

Учени възпроизведоха "Мона Лиза" върху платно с широчината на косъм

Физици възпроизведоха с лазер "Мона Лиза" на Леонардо върху "квантово платно" с широчината на човешки косъм, съобщи в. "Дейли мейл". "Платното" представлява капка свръхстудена квантова материя. Лазерът взаимодейства със странните й свойства и променя плътността на атомите. Така се появяват пиксели с различен нюанс.

Най-големият британски оператор изключи "Хуауей" от 5G мрежата си

Най-големият британски мобилен оператор обяви, че изключва телефоните на китайския гигант "Хуауей" от бъдещото си 5G (пето поколение) покритие, съобщи "Файненшъл таймс", цитиран от "Дневник". Решението следва включването на "Хуауей" в "черния списък" за бизнеса в Съединените щати след обявяване на "извънредно положение" в комуникациите.

Древна градска стена бе открита в Чънду

Китайски изследователи неотдавна откриха древна градска стена датираща от времето на династия Тан (618-907 г.) в Чънду, административния център на провинция Съчуан. Според Института по културно наследство и археология на Чънду реликвите са разкрити при строителен обект. На базата на изследвания на тухлите и структурата,

Гарваните споделят лошото настроение на събратята си

Австрийски учени установиха, че гарваните споделят лошото настроение на събратята си, съобщи в. "Дейли мейл". Откритието означава, че гарваните притежават емоционален афинитет и разбиране като хората и приматите. Учените от университета на Виена са направили тестове за когнитивно пристрастие, като са наблюдавали реакцията на гарваните към

Непознат космически обект освети небето над Австралия (Видео)

Непознат космически обект озари с ярка светлина небето над Австралия, предава Би Ти Ви. Чернобели кадри, заснети от полицейска охранителна камера, показват ясно необичайното явление. Предполага се, че яркият обект е метеор. Явлението е забелязано в щатите Виктория и Южна Австралия. Според астрономи това е един от редките шансове,

Жен Джънфей: За 2-3 години никой няма да успее да настигне "Хуауей" в разработката на 5G технологии

Вчера Министерството на търговията на САЩ обяви, че отлага забраната за "Хуауей" с още 90 дена, за да даде време на компанията и нейните партньори да се справят с техническите проблеми, предава Радио "Китай". Същия ден основателят на „"Хуауей"" Жен Джънфей заяви пред китайски медии, че решението на Вашингтон не е от значение за компанията.

Учени опровергаха популярна теория за произхода на човека

Учени от Чикагския университет заключиха, че Хомо сапиенс не произхожда от австралопитеците седиба, съобщи Лента. Като най-вероятни прародители на съвременния човек са посочени австралопитеците афаренсис, станали известни от фосилите от Луси. Специалистите са създали генеаложка карта на 28 двойки от различни видове хоминиди и потомците им,

Астероид със собствена луна приближава Земята

Интересен астероид ще прелети сравнително близо до Земята на 25-ти май т.г., съобщава Европейската космическа агенция, цитирана от vesti.bg. Астероидът 1999 KW4 е необичаен заради факта, че си има своя луна, която обикаля около него. Двете тела образуват бинарна астероидна система. По-голямото тяло е с ширина 1,5 км.