Мигрантска вълна от Гърция и Турция заляла Британските острови преди 6000 години

Мигрантска вълна от днешна Гърция и Турция заляла Британските острови преди 6000 години, като изместила местното население от ловци-събирачи, установи проучване, цитирано от Асошиейтед прес.

Специалисти изследвали проби от древни останки, някои от които датирали от 8500 г. пр.Хр. От тях проличало, че хората с тъмна кожа, които обитавали Британските острови след последната Ледникова епоха, са оставили много бегла генетична следа. Това е станало след преминаването към земеделие на популациите и след пристигането на другоземците преди 6000 години. Не се е наблюдавало генетично смесване на коренното население с пришълците, предава БТА.

Парадоксално, същите тези мигранти от Егейско море, са се смесвали интензивно с местните хора, когато са въвели земеделието в континентална Европа около 1000 години по-рано, установиха ДНК тестове.

Учените обясняват този феномен с относително малкия брой ловци-събирачи, които са обитавали Британските острови. По думите на един от авторите на проучването, Марк Томас от лондонския Юнивърсити колиджq генетичният материал на ранните земеделци, обитавали Британските острови, е сходен с този, открит в днешна Испания и Португалия. Това означава, че тези популации са се насочили от изток на запад към Средиземноморието,, а след това се отправили към Британските острови. Пришълците най-напред са пристигнали на западния бряг на Блитанските острови, което значи, че не са минали по най-краткия път, прекосявайки Ламанша.

Прогнозираха поява на гигантска мъртва зона в Мексиканския залив

Учени от Националната агенция за океански и атмосферни изследвания на САЩ и университета на Луизиана прогнозираха, че в Мексиканския залив ще се появи една от най-големите безкислородни зони в историята, съобщи Сайънс алърт. Въпросната зона ще възникне в резултат на размножаването на мънички водорасли и ще доведе до гибелта на риби и други морски

"Патица" робот патрулира в японски оризища (Видео)

Инженер от Япония е посветил част от времето и енергията си, за да създаде високотехнологично разрешение на вековен проблем. Плод на усилията му е роботизирана "патица", която се изявява като патрул в оризища в японската префектура Ямагата, съобщава сайтът Nerdist. Плевелите и вредителите са проблем, с който се сблъсква всеки фермер.

Учени откриха начин да конвертират кръвните групи в една универсална

Научен пробив превъзбуди медицинските среди миналата седмица, след като учени от университета в Британска Колумбия обявиха, че са открили безопасен начин да конвертират която и да е кръвна група в универсална, предава “Сайънс алърт”, цитиран от bTV.  Има няколко вида кръвни групи – А, В, АВ и тип 0.

Сутринта била най-подходящото време за секс

Настройте алармите - най-подходящото време за секс е сутринта, потвърждава британски експерт, цитиран от в. "Дейли стар", съобщи БТА. В ексклузивно интервю за изданието д-р Шахзади Харпър - специалист по менопауза и хормонални проблеми, засягащи либидото, посочва, че ако партньорите искат да извлекат максимално интимно удоволствие,

Geely представи „умен" автобус, използващ 5G мрежата

Китайската автомобилна компания „Дзили" (Geely) представи „умен" автобус, който функционира с помощта на 5G мрежата в град Ханджоу. Той поддържа опция за плащане чрез лицево сканиране и връзка в реално време с различните спирки, което позволява на пътниците да следят местоположението му. „Умният" автобус, който е съвместна разработка на „Дзили",

Тестваха успешно лазер, който унищожава ракови клетки

Специалисти от университета на Арканзас успешно са тествали лазер, който унищожава "пътуващи" в кръвоносните съдове ракови клетки, съобщи Сайънс алърт. Технологията позволява да се предотвратят метастази - вторични туморни образувания, които правят лечението трудноосъществимо. Дефектните клетки поглъщат по-интензивно лазерната светлина в сравнение

Как руските кучета изпревариха хората и видяха първи Земята от Космоса

На 12 април 1961 година 27-годишният Юрий Гагарин става първият човек, зърнал земната повърхност от Космоса. "Красиво е, каква красота само", възкликва той. Въпреки това пилотът не е първият пътник на съветската космическа капсула "Восток". През предишните месеци 10 кучета са били на неговото място.

Хонконг бе домакин на форум за развитието и възможностите на 5G мрежата

На 28 май Хонконгската камара за вноса и износа и телекомуникационната компания China Mobile организираха форума на тема „Да прегърнем 5G и да открием бъдещето". Участниците в него се фокусираха върху това как 5G технологиите стимулират иновациите и променят живота на обикновените хора, както и възможностите,

Археолози откриха над 2400 костни фрагмента в Теотиуакан

Международен екип от археолози откри над 2400 костни фрагмента и дарове в археологическия обект Теотиуакан, разположен североизточно от столицата Мексико, предаде ДПА. Откритието е направено на Площада с колоните и подсказва, че контактите на жителите на града с маите са започнали по-рано, отколкото се предполагаше досега.

Влияе ли космическото време върху живота на земята?

В НАСА има учени, които следят каква е прогнозата за космическо време и как то влияе върху живота на земята. Един от тези космолози е в България. Изследванията на световно известния учен в областта на слънчево-земната физика д-р Нат Гопалсвами полагат основата на създаването на емпирични модели за прогнозиране на геомагнитни бури. 8 минути.

Откриха писмо, в което се съобщава за завръщането на Колумб от Америка

Писмо, което информира за завръщането на Христофор Колумб от Америка, беше открито в историческия архив на испанската монархия, предава ТАСС. Посланието е написано от краля на Португалия Жуан II до краля на Арагон крал Фердинанд II, който по това време се намира в Барселона заедно с Изабела I Кастилска.

Суперизригване на Слънцето може да има през следващите 100 години

Астрономи от университета на Колорадо в Боулдър заключиха, че през следващите 100 години може да има слънчево суперизригване, свързано с отделяне на енергия, която е 1000 пъти по-мощна от тази при обичайните изригвания на светилото, съобщи Сайънс алърт. Подобни изригвания са характерни за младите звезди.