Израелски учени представиха миниатюрно принтирано 3D сърце от човешка тъкан (Снимки)

Снимки: Ройтерс

Израелски учени от университета в Тел Авив представиха първия в света прототип на миниатюрно сърце, направено с триизмерен принтер при използването на човешка тъкан, съобщават световните агенции и БТА.

"За пръв път беше принтирано пълно копие на сърце с клетките и кръвоносните съдове, с клапите и камерите", заяви ръководителят на проекта проф. Тал Двир.

Досега учените съумяваха да принтират само обикновена тъкан, без кръвоносни съдове. Професор Двир изтъкна, че за пръв път е принтирано сърце с клетките и биологичен материал на самия пациент, при което ще бъде избягнато отхвърлянето на органа при трансплантация.

Сърцето, което журналистите можаха да видят по време на 3-часовото му принтиране, е с приблизителни размери на заешко сърце. "По-големите, човешките сърца, ще могат да се изработят със същата технология", заяви израелският учен.

Следващата стъпка, която ще предприеме екипът, ще бъде отглеждането на принтираните сърца в лаборатория и "обучаването им" да се държат като сърца. "Клетките трябва да се сдобият със свойството да изпомпват. В момента те са способни на контракции, но ще трябва да синхронизират действията си", обясни Тал Двир. Когато това бъде постигнато, тези лабораторни сърца ще бъдат трансплантирани на опитни животни. Израелският екип се надява до десетина години принтерани органи да има в повечето водещите болници по света и подобни операции да станат рутинни.

Появи се фалшификат на дигиталната валута Либра

Дигиталната валута либра, която Фейсбук се готви да пусне през 2020 г., вече се е появила във фалшиви сметки и за нея в интернет се разпространяват фалшиви новини, пише в. "Вашингтон пост", цитиран от Франс прес и БТА. Десетки фалшиви сметки, страници и групи, представящи се в интернет и социалните мрежи за официални платформи за продажба и

Откриват паметна плоча за първия разтопил се ледник в Исландия (Видео)

В Исландия през август официално ще бъде открита мемориална плоча, с която се отбеляза загубата на първия ледник на острова и се отправя послания към бъдещите поколения, предава "Дневник". Окьокул, наричан кратко Ок, е един от около 400 ледника в страната, но вече се е свил до по-малко от 1 кв. км площ и дебелина под 15 м,

Китай ще разработи план за създаване на станция на Луната съвместно с Русия и ЕС

Китайското национално космическо управление се е договорило с Русия и ЕС да се пристъпи към съвместно разработване на план за създаване на изследователска станция на Луната, предаде ТАСС. Това заяви заместник-директорът на ведомството У Янхуа. По думите му, в близко бъдеще страните ще обсъдят задачи около осъществяването на съвместна дейност в

САЩ: Ще изпратим астронавти на Луната през 2024 г. и ще останат там

През 2024 г. САЩ ще изпратят астронавти на Луната и „ще ги оставят там“ за определено време. Това заяви американският вицепрезидент Майк Пенс в интервю за телевизия Си Би Ес, предава БГНЕС. „Този път, когато полетим на Луната, ние няма да направим обикновена визита – ние ще останем на нея“, каза той.

''Чандраян-2" за пръв път ще изследва повърхността на Южния полюс на Луната

Космическата мисия ''Чандраян-2", която Индия стартира по-рано днес от космодрум в Бенгалския залив, за пръв път в историята ще изследва повърхността на Южния полюс на естествения спътник на Земята, съобщи ТАСС, цитирана от БТА. Това се казва в съобщение на индийския премиер Нарендра Моди в Туитър. "Чандраян-2" е уникална,

Учени извлякоха за първи път ДНК от фосилизирани неандерталски черепи

Учени за пръв път извлякоха ДНК от тленни останки на неандерталци, живели в Гибралтар, съобщи Физ.орг. Специалистите са от Института по еволюционна антропология Макс Планк и едноименния природонаучен музей в Германия. Възрастта на въпросните вкаменелости досега бе неизвестна, но се смяташе, че става въпрос за някои от последните представители на

Втори телефон на Хуауей получи лиценз за 5G

Още един телефон на Хуауей получи лиценз за използването на китайската 5G телекомуникационна мрежа, заявиха от Министерството на промишлеността и информационните технологии. Той е с две сим карти и операционна система Android, информира "Радио Китай". Министерството обаче не показа снимки на телефона,

За пръв път в света: учени получиха течен магнит

Разработка на американски учени от университета в Масачузетс им позволи за пръв път в света да получат течен магнит, съобщи в. "Мейл он сънди". Откритието се счита за пробив в науката, тъй като течният магнит запазва свойствата си дори при промяна на формата. Той ще позволи на учените в бъдеще да могат да конструират течни роботи, предаде БТА.

Археолози откриха древен надпис с култ към бог Дионис в Пловдив

Нова мащабна за историята на страната ни находка откриха пловдивските археолози, които проучват Епископската базилика на Древен Филипопол. Става въпрос за каменна плоча от 255-а година, с внушителни размери и надпис, свързан с култа към бог Дионис, предаде БНТ. Специалистите вече са разчели древния надпис. Той е на старогръцки.

Трима астронавти пристигнаха на Международната космическа станция днес

Трима астронавти пристигнаха на Международната космическа станция рано тази сутрин, около шест часа след излитането си от космодрума Байконур в Казахстан, предаде ДПА. Излитането им, което се излъчваше в реално време от НАСА, бе осъществено точно 50 години след деня, в който стъпиха първите хора на Луната, предава БТА.

САЩ отбелязаха 50 години от стъпването на човек на Луната

Съединените щати отбелязаха вчера 50-годишнината от стъпването на американски астронавти на Луната с партита, състезания, игри и концерти, съобщи Асошиейтед прес. В космическия център на НАСА "Кенеди" астронавтът Бъз Олдрин показа на вицепрезидента Майк Пенс стартовата площадка, откъдето е потеглила неговата мисия "Аполо 11" към Луната през 1969 г.

Трима астронавти излетяха за МКС на 50-ата годишнина от кацането на Луната (Видео)

Руска космическа капсула с трима астронавти на борда излетя от космодрума Байконур в Казахстан, насочвайки се към Международната космическа станция, предадоха световните агенции. Астронавтите излетяха на 50-ата годишнина от 20 юли 1969 г., когато човек стъпи за пръв път на Луната, отбелязва Асошиейтед прес.