Гугъл откри първата си лаборатория по изкуствения интелект в Африка (Видео)

Американският технологичен гигант Гугъл (Google) избра Гана, за да открие първата си лаборатория за изследвания, специализирана в изкуствения интелект. Това решение е израз на желанието на компанията да отговори на социално-икономическите и политическите проблеми, както и на свързаните с опазването на околната среда, пред които е изправен континентът, информира Франс прес, цитирана от БТА.

Подобни технологични лаборатории вече има в най-големите градове в Северното полукълбо (Токио, Цюрих, Монреал, Париж и други), но откриването на един от тях в Акра по-рано тази седмица е малка технологична революция в Африка, отбелязва Франс прес.

Как да се използва изкуственият интелект, за да се намали недостигът на лекарства или да се помогне за ранното откриване на ракови заболявания? Как да се помогне на дребните селскостопански производители за тяхната реколта или на занаятчиите да откриват проблемите при използването на техните машини? Как да се предотвратяват природни катастрофи?

Африка е изправена пред многобройни предизвикателства и използването на изкуствения интелект тук може да се окаже по-важно, отколкото другаде, коментира Мустафа Сиса, директор на новия център на Гугъл в Акра.

Африка е сред привлекателните континенти за водещите технологични компании, известни със съкращението Гефа - от Гугъл, Епъл (Apple), Фейсбук (Facebook) и Амазон (Amazon) - заради огромния пазар, който представлява.

Днес 60 процента от 1,2-ата милиарда африканци са на възраст под 24 години, а до 2050-а се очаква населението да се удвои, за да достигне 2,4 милиарда души.

Китай е домакин на международно състезание за автономни роботи

Този уикенд Китай за първи път е домакин на международно състезание за автономни роботи, известно като „2019 Running Robots Game". В надпреварата, която изисква от роботите да извършват възможно най-бързо множество задачи само за 8 минути, се включиха над 30 международни отбора, предаде bulgarian.cri.cn.

Google свали 85 приложения, които са заразени с adware – имат 8 милиона изтегляния

Cлyчвaлo ли ви ce e дa изтeглитe пpилoжeниe нa cмapтфoнa cи, cлeд ?oeтo ?oличecтвoтo пo?aзвaни pe?лaми дa ce yвeличи? Cтaвaт вce пo-дocaдни и вce пo-тpyдни зa пpeмaxвaнe. A?o oтгoвopът e дa, тo cтe ce cдoбили c пpилoжeниe, ?oeтo paзпpocтpaнявa аdwаrе, съобщава kaldata.com E?ип изcлeдoвaтeли нa Тrеnd Місrо oт?pивa пpи?aчeн аdwаrе в 85 пpилoжeния в

Астрономи откриха нов вид космически катастрофи

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг. Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи

Китай ще финансира над 41 000 научни проекта

Китай ще отпусне 21,03 милиарда юана ( около 2,99 милиарда щатски долара) за финансирането на 41 752 научни проекта, съобщи в петък Националната фондация за природни науки (НФПП), цитирана от bulgarian.cri.cn. Фондът ще бъде разпределен между 10 типа научни проекти, сред които ключови за нацията и за международното сътрудничество

САЩ удължават срока на Huawei да закупи оборудване от US компании?

Съединените щати вероятно ще удължат с 90 дни срока, в който китайският технологичен гигант Huawei има право да закупува оборудване от американски компании. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници от американското Министерство на търговията. Още през май Huawei получи временно разрешение да придобива някои американски

Google Street View обновява картата на България

Пешеходни трекери нанасят нови зони на картата от 15 български града Колите започват снимачната си обиколка от днес,16 август Това лято колите на Google отново ще обиколят улиците и пътищата на България, за да отразят в Google Maps вечно променящата се инфраструктура и пейзаж. При това заснемане и обновление ще се включат и кадри

Астрономи уловиха загадъчни радиосигнали от далечния космос (Снимка)

Астрономи от университета Макгил в Монреал идентифицираха 8 повтарящи се радиосигнала, известни като бързи радиоимпулси, съобщи Сайънс алърт. Източникът им е неизвестен, но учените са уверени, че става въпрос за природно явление. Два източника на радиосигнали FRB 180916 и FRB 181119 ги изпратили съответно 10 и 3 пъти,

Сероводородната зона на Черно море крие "консервирани" кораби

През тази година се навършват 60 години от началото на подводната археология у нас. Първата експедиция е през август 1959 г. в района на нос Калиакра. За историята, постиженията, легендите и съвременните успехи на тази наука БТА разговаря с доц. Преслав Пеев, ръководител на секция "Морска геология и археология" в Института по океанология към БАН

В Инстаграм вече ще може да се сигнализира за фалшиви новини

Потребителите на Инстаграм вече ще могат да сигнализират за публикации, които според тях са дезинформация, предаде Франс прес, като се позова на говорителка на компанията Фейсбук, която притежава тази социална медия, наблягаща на снимките. С няколко кликвания те ще привличат вниманието на независими проверители, които ще се заемат със случая

Генетично изследване: Хората са виновни за изчезването на пещерните мечки

Генетично изследване, което реконструира еволюцията на популацията на пещерните мечки, замесва Хомо сапиенс, а не застудяване на климата в изчезването им през последния ледников период, предават Ройтерс и БТА. Учени оповестиха, че получили геномни данни за 59 пещерни мечки въз основа на кости, извадени от земните недра на 14 обекта във Франция,

Какво е общото между сърфиста, каякара и неандерталеца?

Какво е общото между сърфиста, каякара и неандерталеца? За тях е характерен костен израстък в слуховия канал, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес и БТА. Въпросният костен израстък с научното название екзостоза се среща у хора, които практикуват водни спортове в райони със студен климат